Gå til innhold

Gymfaget og karakterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har det vært skrevet en del om at ungdom velger å ta gymfaget som privatist da det nærmest er umulig å få gode karakterer i faget. Som privatist så er det kun teori du tar.

Et par artikler fra Aftenposten finner du her og her.

Innsats og forutsetninger teller ikke lenger. Kun hvordan du gjør det på tester.

Vi får ungdommer som gir opp gym i stede for ungdom som er aktive og får prøve ut forskjellige aktiviteter. Over alt så snakkes det jo om fedmeproblematikken og at mange er for inaktive.

Bør vi gå tilbake til at innsats og forutsetning teller?

Er det en ide at gymkarakteren ikke teller når man søker til videregående eller høyere utdanning?

-Tilde-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vrien nøtt. I alle andre fag får man jo karakter etter hvor flink man er. Men i gym synes jeg det er så mange andre faktorer som spiller inn.

Jeg er en skoleflink jente som aldri har likt gym. Hatet rett og slett gymtimene, og gruet meg til hver gang. Hovedsakelig på grunn av guttene. I ballspill fikk jentene aldri ballen, og om vi en sjelden gang tok den, så fikk vi kjeft så det holdt, fordi vi gjorde det feil..

Jeg synes egentlig nå i disse fedmetider at gymtimen skal være gøy og at ungdommene skal få beveget seg. Og at man kanskje ikke burde gi karakter, men kanskje godkjent/ikke godkjent? Altså at man har deltatt i alle timene og gjort sitt beste :) (jeg hadde jo blitt overlykkelig om de hadde delt inn guttene og jente da, men det er vel mange i mot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teori om kropp og trening er det det eneste som burde telle, og den burde vært mye mer omfattende. Den fysiske delen burde vært bestått - ikke bestått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...