AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 hei nå sitter jeg etter en dusj hvor jeg barberte vekk barten før jeg søkte på internett. jeg søkte nettopp å der står det med klare meldingen "IKKE BARBER BARTEN!" Jeg er sykt redd jeg er jente på 14 som var ufornøyd over at folk komenterte på barten min. hva skjer nå? kan jeg bare vokste de med veet hårfjening? eller blir jeg rød som guttene? hjelp!!
Gjest Sommertid Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 (endret) Du bør ikke barbere. Når du barberer kutter du hårene som fører til at hårene kommer både tykkere og mørkere ut igjen. Om du må fjerne annsiktshår er voksing/napping det beste alternativet. Endret 23. november 2010 av Sommertid
Wombat Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Hehe, det er nok ikke verdens undergang Det fungerer vel på samme måte som hårene på leggen vil jeg tro: grunnen til at hårene syns bedre etter at de vokser ut etter barbering er fordi du har kuttet hårene tvers over, og dermed ser man dem bedre / de blir mørkere. Vent til hårene har vokst ut såpass at du kan nappe/vokse dem så vil de hårene som vokser ut etterpå være omtrent som før du barberte dem Kan nok også være en ide å ha litt tykk krem på, huden er vel nokså tynn rundt munnen, kan kanskje motvirke litt av rødheten som kan oppstå
Gjest Iah Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Du bør ikke barbere. Når du barberer kutter du hårene som fører til at hårene kommer både tykkere og mørkere ut igjen. Om du må fjerne annsiktshår er voksing/napping det beste alternativet. Dette er helt feil. Det er som Wombat skriver at hårene bare føles stivere og tykkere fordi de er korte. Når det vokser helt ut igjen er alt som vanlig. Ikke blir det flere hår av barbering heller. TS, du kan slappe helt av!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Man får sågar kjøpt ferdige voksstriper på boks beregnet for bart! Bare å spørre på parfymeri. Jeg ser at jeg må begynne å vurdere det.. Har begynt å få sånn 40ish dame bart i lange lyse hår. Gammal ja.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Når jeg gir blaffen i å fjerne og bare lar ansiktshåret gro en uke eller to eller tre, blir det kjempemykt. Akkurat som på beina. Jeg har ikke noe problem med min bart, men verden forstår ikke. 1
Gjest Consensio Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Du verden for en krise. Har selv barbert barten i alle år, hva er problemet?
Hoppetaujenta Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Siden de fleste damer har både bart og diverse hår rundt om på kroppen, er det kanskje mulig at det er ment å skulle være sånn? :klø:
Gjest Consensio Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Siden de fleste damer har både bart og diverse hår rundt om på kroppen, er det kanskje mulig at det er ment å skulle være sånn? :klø: DET er jeg forsåvidt enig i og jeg er av den typen som barberer meg minst mulig. Skrittet er hårete, bare stusset i kantene, leggene er fulle av pels om vinteren som regel, samme med armhulene. Men barten klarer jeg liksom ikke la være, ikke etter å ha fått idiotiske kommentarer og stygge blikk over et visst antall år.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Ingen krise. Hårene blir akkurat som de var før. Mulig du vil reagere med noen kviser, men det går fort over. Jeg vil ikke anbefalle noen å vokse barten sin selv den første gangen. Det kan nemlig være at du ikke tåler det og det ser ikke bra ut! Kviser, hevelse, rødhet og hud som flasser kan være "bivirkningene". La barten være der, om det er mørke hår så napp de med en pinsett.
Gjest Sommertid Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Dette er helt feil. Det er som Wombat skriver at hårene bare føles stivere og tykkere fordi de er korte. Når det vokser helt ut igjen er alt som vanlig. Ikke blir det flere hår av barbering heller. TS, du kan slappe helt av! Hvorfår har jeg da fått tykkere og svartere hår på leggene etter jeg begynnte å barbere dem? Er klar over at man ikke får mere hår når man barberer, det sa jeg heller ikke.
Gjest Iah Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Hvorfår har jeg da fått tykkere og svartere hår på leggene etter jeg begynnte å barbere dem? Er klar over at man ikke får mere hår når man barberer, det sa jeg heller ikke. Du har ikke fått det, i hvert fall ikke av barbering. Hvis du lar være å barbere leggene i noen måneder skal du se at hårene er like mye som de alltid har vært. Dette med mørkere hår er jo også ganske snodig. Hvordan forklarer du at noe så enkelt som å kutte av et hårstrå påvirker fargen? Hvorfor skjer ikke dette da andre steder på kroppen, som under armene eller på hodet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå