AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Heisann! Er det noen som kan komme med gode tips om hvor jeg kan finne brukte datadeler? leter etter strømkabel til min HP G5000. Det er delen mellom adapteren og maskina jeg trenger (har ledningsbrudd helt inne ved pluggen som skal inn i maskina). Noen som har gode råd?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 qxl.no eller andre auksjonssider Finn.no spør på hardware.no
Gjest Nedfall Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Heisann! Er det noen som kan komme med gode tips om hvor jeg kan finne brukte datadeler? leter etter strømkabel til min HP G5000. Det er delen mellom adapteren og maskina jeg trenger (har ledningsbrudd helt inne ved pluggen som skal inn i maskina). Noen som har gode råd? Hm.. du har ikke en såkalt "gjenbruksstasjon" i nærområdet? Tror det varierer endel utover landet, men det fins miljøparker som selger ut noe av avfallet til rimelige priser. Under forutsetning om at det virker/er någenlunde brukende, selvsagt! Du kan selvsagt også prøve fretex, de har muligens også noe slikt liggende. En liten sidenote: Er litt fortvilende at man ikke har bygget inn noen gjenbruksmulighet i elreturordningen. Alt man leverer inn der, ser ut til å gå til "slakting" og omsmelting, for å utvinne metaller mm. Hvis du ikke har en veldig spesiell maskin (dvs en pc der originalstrømforsyningen er litt ekstra stor), bør du kunne finne mange strømforsyninger som kan brukes. Du må bare passe på noen ting: Du skal ha ta i en strømforsyning som har samme volt (spenning) som den gamle, og den skal levere samme eller mer ampere (strøm) som den gamle. Dessuten er pluggen nødt til å være samme i dimensjon (sier seg nesten selv). Vil tro de fleste strømforsyninger bruker samme polaritet, men pass litt på det også. Se etter dette symbolet. (Yess, samme symbol på den nye og den gamle er viktig!)
feuerstein Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Ledningsbrudd lodder man da selv på et øyeblikk?
Gjest Nedfall Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Ledningsbrudd lodder man da selv på et øyeblikk? VI gjør det. Men ts hadde nok ikke spurt om dette her, om hun kunne lodde.. Besides, er det brudd helt inne ved pluggen, trenger man en ny plugg for å lodde det skikkelig. Tipper ts kan bruke de fleste 60-70watt forsyninger, bare dataene på dem stemmer sånn ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå