Gjest Nyrebekkenbetenn Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Hei Jente 18. Har vært gjennom en nyrebekkenbetennelse, fikk medisin og ble rimelig bra etter endt antibiotika kur, men etter en stund kom smertene i ryggen tilbake. Gjør ikke ondt når jeg tisser, går heller ikke på do ofte. Det bare gjør ondt i nyrene. Legen doblet antibiotika kuren, men dette hjalp ikke. En ukeetterpå tok jeg urinprøve og infeksjonen eller hva man skal kalle det var dær fortsatt. Nå har jeg fått en ny antibiotika, og legen har henvist meg til sykehuset for å ta røntgen \ sånn der ultralyd. Hva er det som er galt med meg? Er det bare nyrebekkenbetenneler? eller kan den ha utviklet seg til noe mer alvårlig? Legene sier bare "vent og se" Er ikke fornøyd med det svaret, er redd. Er dette farlig? De sier at hvis jeg får feber må jeg ringe sykehuset med en gang, men har lest på nettet om folk som har ringt sykehuset når de fikk feber og en av de overlevde såvidt....
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Et av disse spørsmålene som INGEN tilfeldig surfer på nett kan eller bør gi seg i kast med å svare på. Du må snakke med autorisert personell = lege Noe annet kan føre deg oppi trøbbel. Slik er det bare.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Sant det, men føler at legen ikke gir meg noen svar. Det er bare å vente å se, skal jeg virkelig vente en måned på å få en undersøkelse på sykehus? Hva om nyrene blir skadet som følge av lang ventetid? Hva om jeg får nedsatt effekt på nyrene? Jeg synes det er dårlig gjort av dem å bruke så lang tid når det er snakk om en såpass alvårlig sykdom / smitte som dette. Legen sier at så lenge jeg ikke har skjelvinger eller feber så skal det gå bra, men legen vet ikke om det er nyrebekkenbetennelse, uvi, eller en annen infeksjon. Hvordan kan de gi meg medisiner mot noe de ikke aner hva er for noe ?? Prøv og feil passer ikke inn i legeyrket, eller? Håper dette går bra.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Du har rett til en second opinion av en annen lege. Du kan også be om å bli henvist videre til en spesialist. Feber og frysninger/skjelvinger regnes som symptomer for nyrebekkenbetennelse i tillegg til vondt i ryggen, spesielt når noen banker over nyren. Men jeg skjønner at du ikke er rolig når det gir utslag på en urinprøve. Ta kontakt med legen din igjen og forklar at du er bekymret.
phronima Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Da jeg hadde nyrebekkenbetennelse, som senere utviklet seg til nyrebetennelse (nefritt), ga den seg ikke før den 4. runden med antibiotika. Jeg var dog så syk at jeg var hos legen omtrent annenhver dag, og ble henvist til flere leger for å være sikker. Om ikke siste formen for antibiotika fungerte, skulle jeg legges inn på intensiven. Poenget mitt er, om du ikke blir bedre, dra til flere leger for å høre hva de har å si! Den første legen jeg gikk til i et par ukers tid, mente det kun var blærekatarr, og jeg fikk kun råd om å "drikke mye vann". Jeg fortalte om dunking, smerte i korsryggen, osv, men fikk like lite medisinsk hjelp. Det var nok blærekatarr det startet som, men kanskje kunne de etterfølgende sykdommene vært forhindret om jeg oppsøkte en annen lege, en som så faresignalene, tidligere. Hva som er fysisk galt med deg kan, og bør ikke, ikke lekmenn på et nettforum si noe om. Jeg syns ikke at du skal vente med dette sykehusbesøket en hel måned. Som posteren over meg sier: Ta kontakt med legen din igjen. Forklar bekymringen din, og be om å bli henvist til andre leger eller spesialister - helst i løpet av maks et par dager. Legen din vet nok hva h*n gjør, men det er alltid betryggende, og kan jo i noen tilfelles være helsebringende, å oppsøke flere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå