Gå til innhold

øyeverk på pus


Gjest lrs

Anbefalte innlegg

Hei dere. jeg har en kastrert hannkatt, som har vært innekatt siden han ble født. I det sisste har det rent litt fra øynene hans nå og da. jeg tenkte at dette går over av seg selv. Men idag tok jeg ut en KLUMP med noe hvitt guffe lignende greier fra det ene øyet hans.

Dette var rett og slett en hel KLUMP. på størrelse med ett fyrstikkhode. Stakar pusen min. kan han være syk? Skal ta han med til dyrlegen imorgen.

Vet dere om det er mulig og ta med pus bare for og sjekke at han er helt frisk? rett og slett en helse kontroll?

Dette var ikke noe gøy:( Han har også begynt og bite på internett ledningen. noe han aldri gjør. kan det tyde på tannverk?

Får helt vondt av min lille hjerteknuser. Jeg er jo på en måte stemmen hans, så jeg skal ta han med meg. Bare tenkte og lufte det ut litt her, tilfelle noen har noen erfaringer eller råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er pus? Vår kattunge gnager på litt ymse, han klør sikkert i tennene. Han er 7 måneder.

Ang øyet, den andre pusen vår fikk noe lignende for ikke lenge siden. Vi gjorde enkelt og greit, gikk på apoteket og kjøpte saltvannsoppløsning til å skylle øynene med, vanlig som blir brukt til mennesker. Vi brukte ca halve pakken i løpet av 2-3 dager, så var han bra igjen. Betalte vel ca 70 kr for dette, i stede for sikkert noen hundre hos dyrlege.

God bedring til pus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ingen grunn til å hyperventilere ;)

det kan være en øyekatar, det kan vært tørr inneluft, det kan være en enkel irritasjon pga støv eller andre partikler.

Dyrlegen vil garantert finne ut av det.

Øyekatar pleier være mer gul enn hvit ;)

Kjeder han seg ? - siden han har fått "apetitt" på nettkabelen din mener jeg :)

Det kan jo også være så enlet at han vil ha din oppmerksomhet, og kabelen er "i veien".

Det er ikke helt uvanlig at en leken katt "hugger tak i" snorliknende saker som er tilgjengelig.

Kan ikke umiddelbart se at det skulle bety at han har tannverk fordi han tygger på nettkabelen (om noe gjør vondt så vil man jo ha mindre vondt ved å unngå å gjøre noe som forsterker smerten, og å tygge når man har tannproblemer gjør vondt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør følge rådet over om å skylle øyne hans med øyebadvann 5-6 ganger om dagen. Hvis det ikke gir seg, eller hvis øyne blir røde inne på det hvit og/eller han kniper med øyne, bør du ta turen til veterinæren. Da kan det være mer alvorlig, og du har behov for reseptbelagte midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...