Gå til innhold

Noen som bor på Ammerud her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe leilighet der.

Fordeler og ulemper ved å bo der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

T-bane og buss.

Marka rett i nærheten.

Mange utlendinger.

Skrevet

Har vært der noen ganger, fint område med gode rekreasjonsmuligheter, sikkert fint for barn å vokse opp. Blokkene er til dels lite pene og bærer preg av å være store bomaskiner, noe som jo er sannheten.

Ellers er det jo et stykke fra sentrum dersom det er viktig, men det er jo t-bane forbindelse hvert fall.

Skrevet

Det er fint på Ammerud, spesielt i forhold til at marka ligger rett i nærheten. Men... jeg ville nok ikke kjøpt leilighet i en av høyblokkene. Kjenner flere som har bodd der, og de sa at det var mye problemer med narkomane og til dels følte de seg utrygge der. Høyblokkene på Rødtvet like ved har mindre av slike problemer, med et hyggeligere bomiljø.

Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke bodd der, men jeg har familie der. For meg virker det som et fint sted, godt miljø, fine områder for både barn og unge, lett tilgjengelig ift t-bane, ikke så langt unna marka. Synes det er et fint innslag med mennesker fra alle kulturer og absolutt et sted jeg selv kunne bodd. Er dog litt enig i at blokkene som sådan ikke er så pene, men om leiligheten er fin hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Har ikke spesielt inntrykk av at det er større problemer der enn andre steder.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

En bekjent var og så på leligheter i høyblokkene. Det er 500 meter til matvareforetninger og går matebuss til t-banen. Jeg har aldri vært der, men regner ikke med at det er verre eller bedre enn andre områder øverst i Grorudalen som ikke ligger rett ved et kjøpesenter.

Hører rykter om at det ikke er så mange narkomane av den helgærne typen der, ikke flere enn andre steder, men vet ikke hvor sikre kildene er selv om de kjenner godt til narkomane miljøer i Oslo. Du kan være uheldig å få en bråkete nabo på landet også... Men det er mye støy fra småbarnsfamilier. Mange høyblokker med felles utearealer.

Blokkene er stygge og minner om østblokkland...

Men marka er fin og rett i nærheten.

Skrevet

De små leilighetene i høyblokkene har god planløsning. Borettslaget skal rehabilitere badene/har gjort. Stor balkong og med skyvevinduer så det blir nesten som et ekstra rom. Den siste blokka mot Grorud har utrolig fin utsikt over marka. Kort vei til t-banen på Grorud er det også samt buss.

Hadde en i familien som bodde der og hørte ikke noe negativt fra naboene uten om at hun var litt lei jalldekorering i vinduene, men det er jo bare en bagatell.

Skrevet

Takk for alle tips og meninger. Jeg har vært på 2 visninger på Ammerud de siste dagene. Synes den ene blokka var litt finere enn den andre. Men allikevel ikke negativ til å flytte dit. Så tiden vil vise hva som skjer.

Skrevet

bor en del yngre der, fra 25-30 så miljøet er ungt.

Sikkert pga pris. Min tante og onkel bodde i blokken med mark og tre på, kjempe fin etter oppussing.

Har nydelig beliggenhet, på sommeren bader vi, griller og går tur i området.

Enkel logistikk å finne frem på. Både med bil og off.transport.

Ryktet er verre enn sanheten, da mye ofte blir blåst opp. Hadde abonert på lokalavisen å fått med meg alt som skjedde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...