AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Hei! Jeg har begynt å drikke kaffe, og skulle gjerne hatt en god termokopp, eller hva det heter. Noen som kan anbefale en av bra kvalitet? Er ikke ute etter noe som blir ødelagt kjapt, eller noe som føles som billig plast. Men så heller ikke noe dyrt hvor jeg kun betaler for merket. Forslag?
Bomullstrusa Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Denne er ganske god. I mine øyne ihvertfall Finnes i flere farger, men det ser du kanskje av linken.
meelissa Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Bodum sin På tilbud mange steder nå, er egentlig ganske dyr i utgangspunktet. Men liker den veldig godt!
fruBeist Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Jeg har to termoskopper som er flittig i bruk. Har denne fra Bodum. Den holder vel best på varmen, men det som er dumt med denne er at du ikke kan ha den i veska/sekken uten fare for at den åpner seg. Det er bare en vippe/kneppfunksjon (i mangel på bedre betegnelse) for å drikke. Denne åpner seg lett i en sekk. Den andre kjøpte jeg til 29 kr på et åpningstilbud på en butikk i Ålesund for noen år siden. Den er helt tett, da det er skruåpning for å drikke. Ikke lekker den heller. Aner ikke hvor, i det hele tatt om den er å få tak i i Norge, det er noen år siden jeg kjøpte den, men her er hjemmesida til produsenten - Tradeau Et av de beste kjøpene jeg har gjort i alle fall. Og det er akkurat plass til en kopp fra 7-11 i den!
dobby Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Denne er ganske god. I mine øyne ihvertfall Finnes i flere farger, men det ser du kanskje av linken. Eg har også denne, og er veldig nøgd. Den held kjempegodt på varmen, og er heilt tett (den kan ligge i veska utan å gå lekk).
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Denne er ganske god. I mine øyne ihvertfall Finnes i flere farger, men det ser du kanskje av linken. Jeg har også en sånn, og er kjempefornøyd. Den holder rimelig godt på varmen, og er solid nok til å være med på tur. Veldig bra at den er helt tett.
Frøken Smilla Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Jeg har bodum sin, og den er helt genial. Nå har jeg sjelden behov for å ha den i vesken med kaffe eller te i, så jeg har ikke prøvd hvordan det vil fungere, men den holder på varmen i timevis, i alle fall. Verdt hver en krone, selv om den koster litt
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Denne er ganske god. I mine øyne ihvertfall Finnes i flere farger, men det ser du kanskje av linken. Litt avhengig av hva man skal med den, for det er vel ikke drikkemuligheter uten å ta av lokket på denne? Iallefall var det ikke på min eldre modell. Dermed kan jeg ikke drikke på bussen, mens jeg går etc uten å søle. Skal man derimot ha med seg for å sitte et sted, så er den veldig god
Bomullstrusa Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 (endret) Litt avhengig av hva man skal med den, for det er vel ikke drikkemuligheter uten å ta av lokket på denne? Iallefall var det ikke på min eldre modell. Dermed kan jeg ikke drikke på bussen, mens jeg går etc uten å søle. Skal man derimot ha med seg for å sitte et sted, så er den veldig god Nei, man må av med lokket, ja. Det er sjelden jeg har behov for å drikke kaffe mens jeg går, så det har aldri vært noe problem for meg. Ikke på bussen heller, for den del. Hovedpoenget for meg er at den er tett, og det er den. Det er også et lite rom i lokket, hvor man kan ha kaffepulver, sukker, suketter, tepose e.l. Endret 23. november 2010 av Smulan
Athine Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Menu termokopp. Usikker på om de har varianter med lokk.
fruBeist Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Menu termokopp. Usikker på om de har varianter med lokk. Det er vel fryktelig upraktisk å dra med seg porseleenskopper på farta...
Gjest Elastica Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Jeg har Bodum sin, og den er super. I tillegg er den på tilbud mange steder for tiden.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Jeg synes det er greit å ha en som ikke lekker, når jeg går fra et sted til et annet. Har en vanlig termokopp i stål fra studentsamskipnaden, og den er fin når man bare går fra kantina til forelesning i samme bygg e.l, men hvis man må gå et stykke (over hele campus f eks) liker jeg ikke å måtte gå med koppen i hånda. Ofte spruter det litt ut også (men bodum sin blir vel tett nok til at det ikke spruter). Derfor er jeg fornøyd med lifeventure sin som kan pakkes helt vekk... Hvis man skal bruke koppen i bil ville jeg valgt enn annen enn sistnevnte, det er nok ikke så praktisk å måtte skru av lokket helt, og så ha en "helt åpen" kopp mens man kjører
hilli Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156113214 Denne er tett og holder bra på varmen, veldig fin å ha i vesken. Man kan også skru av bare halve lokket slik at den får drikkehull. Og så er den billig Jeg vurderer også å gå til innkjøp av en slik bodumkopp med presse for å ha på kontoret. Da kan jeg lage meg sterk kaffe (de andre liker oppvaskvann) eller te i løsvekt, det blir bra.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Denne har jeg tenkt å kjøpe, men kan selvfølgelig ikke si noe om kvalitet/fuksjonalitet enda.
PecanPie Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Denne har jeg tenkt å kjøpe, men kan selvfølgelig ikke si noe om kvalitet/fuksjonalitet enda. Jeg er veldig glad i min fra Bodum, men denne så også veldig smart ut.
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Har sett på den du linka til AB, så veldig praktisk ut. Men der jeg så de var de fryktelig dyre, har du sett de billig noe sted?
Hinata Skrevet 25. november 2010 #18 Skrevet 25. november 2010 Denne har jeg tenkt å kjøpe, men kan selvfølgelig ikke si noe om kvalitet/fuksjonalitet enda. Jeg tror jeg har sett denne på xxl, men syns ikke den virket 100% tett.. sikkert greit når man har koppholder i bilen, men ikke når man skal ha den i veska.. Jeg har selv lifeventure, synes den fungerer veldig greit, men lokket kan være litt vanskelig å få av noen ganger, og jeg skulle gjerne hatt tut i stedet for åpen kopp når jeg drikker av den. *sikle på bodum*
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #19 Skrevet 26. november 2010 Har sett på den du linka til AB, så veldig praktisk ut. Men der jeg så de var de fryktelig dyre, har du sett de billig noe sted? Tror du kan få den billigere på Ebay.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå