Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med bilister og kø-kjøring? Hver dag til og fra jobb, ser vi hvordan ulike bilister oppfører seg i kø, og det forundrer meg stadig hvor lite oppmerksomme mange bilister er.

De situasjonene jeg snakker om er spesielt de situasjonene der man virkelig står og stamper i kø, og man ser at flere av de som står i kø holder en avstand på 60-100 meter frem til bilen foran. Og jeg irriterer meg stadig, hva tror egentlig disse bilistene som holder denne avstanden? Tror de at køen minskes ved dette? Tror de at trafikken skal flyte bedre? Eller er det rett og slett sånn at de er litt egoistiske og ikke forstår at de bare lager ennå mer kø?

En annen ting er de situasjonene der biler bare bytter fil i hytt og pine og bare kaster seg foran andre biler. I enkelte tilfeller kan man naturligvis kjøre feil og være avhengig av å bytte fil, men det finnes veldig mange bilister som bare bytter fil hele tiden, for å komme raskest mulig fremover i køen. Og jeg blir irritert, for jeg synes det er så egoistisk. Det skaper så mye mer kø enn det allerede er!

Innimellom synes jeg man bør bli litt flinkere til å ta hensyn til hverandre i trafikken, da hadde også alt sklidd så mye greiere og man hadde kanskje sluppet så mye kø som det til tider er…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver reglemessig om bilkjøring i dagboken min.

I dag har jeg et innlegg om noe som svært få kjenner til; nemlig blinklys (igjen) og kolonnekjøring over lyskryss.

Har også vært innom hva som skal skje når det blir grønt - men det er ganske komplisert, så en repetisjon trengs nok om en dag eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...