Gå til innhold

Komparativ politikk STV1300 ved UiO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta faget STV 1300 komparativ politikk ved UiO. Er det noen her som vet om det er obligatorisk å delta i kollokviegrupper og levere inn oppgave? http://www.uio.no/studier/emner/sv/statsvitenskap/STV1300/

Klarer ikke å tolke om dette er obligatorisk eller ikke, så blir glad hvis det er noen som har erfaringer. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje noen vil flytte dette emnet til karriere og utdanning? Postet i feil forum.. :sjenert:

Skrevet

Ikke obligatorisk.

Skrevet

Så det er ingenting som er obligatorisk i dette faget? Ingen arbeidskrav man må bestå for å kunne ta eksamen?

Noen som vet hvordan faget er ellers, går det greit å studere på egen hånd? Bor et stykke unna universitetet, så hadde håpet det gikk greit med selvstudium og bare møte opp for selve eksamen.

Skrevet

Ingenting obligatorisk.

Veldig greit fag å studere på egenhånd. Les alt av pensum (vi fikk oppgaver som dreide seg om en og en artikkel) og løs alle eksamensoppgavene, burde gå fint.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er det flere som har erfaringer med dette faget, og vanskelighetsgraden? Vet du cirka hvor mange sider pensum dere hadde?

Skrevet

Tja, det var vanskelig å få A. Jeg fikk B og klagde, sensor ga meg kun positive tilbakemeldinger på klagen. Jeg hadde glitrende teori, glitrende empiri, svært god argumentering og faktaforståelsen. Konklusjon: karakter B opprettholdes. Håpløst.

Har ingenting i mot en B, men da må de kunne argumentere for at jeg ikke skal få A.

Pensum for de siste årene står jo på hjemmesidene til UiO. Virket ikke som mye, noe av det var lett å komme igjen, noe måtte pugges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...