Gjest Camelia Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Kan det tenkes at det er noen der ute som vet hvor store de største ferdigrammene man får kjøpt er? Har nemlig en stor kunstplakat signert av kunstneren som vi gjerne vil ha ramme på. Men har ikke råd til å gå på rammeverksted, blir jo flere tusen! :o Har ikke de eksakte målene her jeg sitter, men en ramme i 70/100 blir for liten. Kan tenke meg den er 100/130 eller noe sånt. Hvor store er de største klipsrammene, mon tro? Mener å ha hørt at de største ikke lenger lages, da glasset har så lett for å brekke. Fant ikke større rammer på Ikea, heller men jeg lette ikke så godt. Noen som har en scwær ramme hjemme de kan måle for meg? Ferdigramme, altså. :D
Glitterchick Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 Tror du kan få tak i så store rammer på Ikea, men er ikke helt sikker. Riktig at så store klipsrammer bare er tull, glasset knuser bare du ser på det, og det blir fryktelig tungt. Det hender at rammeverksteder har ferdigrammer også, til en billigere penge enn å få dem spesialtilpasset.
Tusenfryd Skrevet 14. oktober 2003 #3 Skrevet 14. oktober 2003 Problemet med IKEAs rammer er at de ikke tåler sin egen vekt - dvs glasset blir for tungt og det sklir. Klipsrammer er av mye bedre kvalitet. Rammemaker behøver ikke være kjempedyrt heller.
Tiger Skrevet 15. oktober 2003 #4 Skrevet 15. oktober 2003 Kjøpte en ramme på IKEA for noen år siden, stor og med "glass" i hard plast. Helt grei. Du kan jo prøve å lage din egen ramme ved å kjøpe listverk hos en byggevareforhandler (MaxBo el.) og så bestille herdet glass fra en glassmester. Det vil ikke bli så dyrt og du kan få rammen akkurat slik du vil ha den.
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 Regner med du kan bestille den størrelsen du ønsker her!! :D :D Mange flotte rammer!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå