Gjest Madam Felle Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Noen som har noen ideer om hvordan lage nakkekoteletter mer spennende? Er lei av å bare steike de, og koke de i skyen, poteter og surkål til. Noen forslag?
Nilma Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg synes det er veldig godt med bønnesalat ved siden av. Rett og slett hermetiske kidneybønner, tomater, fetaost og tynne ringer av rødløk. Ha over en vanlig olje/eddik-dressing og evt. noen sorte oliven hvis du liker det. Enkelt og godt!
Gjest Atacand Skrevet 14. oktober 2003 #4 Skrevet 14. oktober 2003 Hei madammen :D Stek 5 løk eller mer så den dekker langpanna i ovnen.Fyll opp med koteletter og stek dem i 200 grader.I mellomtiden lager du en hvit saus og har i sjampingjong og krydder (muskat og pepper) Denne sausen heller du over lang panna.La det det få en gyllen farge derveres med poteter.
Tjorven Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har en oppskrift på dette som er nydelig. Den er som følger: -Stek kotelettene og ha de i en romslig kjele -Hakk en pakke bacon, stek de i panna og has i kjelen -Ha i et beger rømme -Ha i litt vann La koke i 30-60 min (alt etter tid hvor god tid man har) -Skrell + hakk opp 2-3 epler som has i kjelen til slutt La det småkoke litt så eplene får satt seg litt i sausen Serveres med poteter, grønnsaker og tyttebær. Nam nam! Nå ble jeg sulten!
Gjest Madam Felle Skrevet 14. oktober 2003 #6 Skrevet 14. oktober 2003 mye her høres godt ut, ble sulten jeg også
tuji Skrevet 14. oktober 2003 #7 Skrevet 14. oktober 2003 Smør en langpanne, og press ett eller to fedd hvitløk i. Del blomkål i små buketter og kok i saltet vann. Krydre kotelettene med salt, pepper og paprikapulver. Skrell 8-9 småløk Vask og del 4 tomater i to. Legg blomkål, koteletter, tomat og løk i langpannen. Krydre tomatene med provencekrydder. La stå i 20 minutter. Hvis du ønsker mer sjy kan du tømme i en dl vann. Skru på grillfunksjonen og la alt stå i fem minutter til. Serveres med poteter. Kotelettene blir saftige og kjemepgode!
Gjest Madam Felle Skrevet 14. oktober 2003 #8 Skrevet 14. oktober 2003 Smør en langpanne, og press ett eller to fedd hvitløk i. Del blomkål i små buketter og kok i saltet vann. Krydre kotelettene med salt, pepper og paprikapulver. Skrell 8-9 småløk Vask og del 4 tomater i to. Legg blomkål, koteletter, tomat og løk i langpannen. Krydre tomatene med provencekrydder. La stå i 20 minutter. Hvis du ønsker mer sjy kan du tømme i en dl vann. Skru på grillfunksjonen og la alt stå i fem minutter til. Serveres med poteter. Kotelettene blir saftige og kjemepgode! Den vil jeg lage i dag, tusen takk
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg lager sky, av appelsinjuice som jeg heller over kotelettene i panna. Og varierer grønnsakstilbehøret. Min favoritt er smørdampet brokkoli og ris til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå