Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

God morgen! :kaffekopp: Du er så flink og fornuftig ellers, så noen utskeielser har du bare godt av! :Nikke:

Har ikke sett Banshee jeg, kanskje det er noe som burde sjekkes ut? Alltid gøy med nye serier!

Edit: skriveleif

Ja, det er det jeg også tenker. Pleier å holde meg veldig fornuftig i ukedagene, og så skeier jeg litt ut i helgene. :jepp: Det må jeg gjøre, ellers hadde jeg blitt litt sprø! :ler:

Banshee må definitivt sjekkes ut! Jeg har bare sett 4 episoder nå, men det er så kuuult! Blodige og kule slosscener (det var det som i første omgang fikk meg til å ville se mer) og sex, sex og mere sex. Tror bare det er den der...gladiatorserien (Spartacus? :klo: ) hvor jeg har sett mer sexscener i, og så er de veldig grafiske. :fnise: Gode skuespillere og en kul historie ligger bak og gjør pakken komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3056908-2751774764-33617.jpg

^--- dagens tirsdagsfølelse. Jeg var nemlig - hold dere fast - ute på joggetur før klokken rakk å bli 6. Jeg stod opp en hel time før jeg egentlig trengte, kun for å jogge. Ja, jeg er litt gal. :daane: Men det gikk så bra, og nå er jeg supergira og veldig klar for løp på søndag. :trene:

Sånn ellers så hadde vi en veldig fin dag i går. Jeg dro rett til søster og fikk middag der, før jeg og søster dro en liten tur på kjøpesenteret. Jeg har fått bestilt inn Hust&Claire-ull til A på 40% rabatt, så nå er ihvertfall hun dekka for et par år. Handlet for 1400 kroner, så. :ler: Etterpå dro vi på jakkejakt til meg. Jeg har egentlig lyst på en skikkelig harry semska skinnjakke med ull inni, men jeg finner ingen jeg liker. Og så trenger jeg (ja, trenger - alt er for stort :sjenert: ) en kåpe som kan brukes til kjole og til fint. Og jeg fant den fineste jakken på Vero Moda! :hjerte: Den ser litt sånn ut på snittet, bare at den har ''skinn''ermer og -belte. Satt veldig fint på, og den er såpass røff at jeg kan bruke den til hverdags også, til joggesko og støvletter. Lengden er helt perfekt! Ofte synes jeg sånne jakker blir for lange for meg, som er helt gjennomsnittlig i høyden, men tydeligvis uproporsjonell for sånne jakker. :fnise: Denne rekker meg max til midten av rumpa.

10133080_MediumGreyMelange_001_Main.jpg

Så var det duket for tapetsering av A sitt rom, en kjempefin lilla med alver på. Vi knotet litt i starten, som det alltid pleier å bli, og mer enn én gang tenkte jeg ''takk og lov for at vi bare skal ha 6 lengder!''. :ler: Mønstertapet er tricky altså. Nå er det bare M sitt rom igjen. Men ja, det ble så fiiiint! Vi ommøblerte, og i dag har søster kjøpt inn esker fra Søstrene Grene som vi skal bruke til å sortere lekene hennes i. Hun har hatt det ganske trangt inne på rommet sitt en stund nå, så vi har flyttet ut lekekjøkkenet, og fokusert på dukkehuset i stedet for. Stort sett er det uansett bare M som leker med kjøkkenet der inne. Nå står det ute i loftstuen, så vi skal lage det fint der ute med bord og stoler midt på gulvet.

Og vips! var den dagen over. I dag skal jeg rett til bror etter jobb og få middag der. :ler: Etterpå skal jeg og søster som sagt organisere lekene på A sitt rom, før jeg skal synke nedi sofaen og se Banshee. Gleder meg. :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå imponert over deg! Jeg drømmer om å en dag ha vilje nok til å trene før jobb, men det har foreløpig ikke skjedd. Det er jo så godt å bare sove litt til.. :P

Men det må være innmari godt bare man kommer seg ut og får gjort det!

Så deilig å få servert middag! :spise:

Lurt å gjøre det sånn, alenemiddag kan være litt kjedelig. Det synes i hvert fall jeg!

Gøy med shopping! :danse: Det så/hørtes ut som en veldig fin kåpe. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå imponert over deg! Jeg drømmer om å en dag ha vilje nok til å trene før jobb, men det har foreløpig ikke skjedd. Det er jo så godt å bare sove litt til.. :P

Men det må være innmari godt bare man kommer seg ut og får gjort det!

Så deilig å få servert middag! :spise:

Lurt å gjøre det sånn, alenemiddag kan være litt kjedelig. Det synes i hvert fall jeg!

Gøy med shopping! :danse: Det så/hørtes ut som en veldig fin kåpe. :jepp:

Jeg skal definitivt prøve å få inn litt mer morgentrening fremover. :jepp:

----

Jeg er her altså, har bare hatt tidenes møtedag på jobb. :daane:

Og så ville jeg egentlig bare innom og syte litt. :ler: Det er sinnsykt (!!!) fint vær ute og jeg klør i både bein og fingre etter en løpetur. Men akk, har så vondt i kneet og rasjonelle meg vet jo at jeg må hvile sånn at løpet på søndag blir så bra som mulig. Men ååååå! :sol: :sol: :sol:

Skal jeg ta meg en shoppingtur bare for å lufte vettet kanskje? Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopping er et bra alternativ til jogging :Nikke:

:hoho:

:ler: Jeg fikk i det minste lufta rastløsheten. :lol: Og nå er jeg tre ullcardiganer rikere. :nigo:

Gidder ikke snakke med folk som frivillig står opp før 06 for å jogge  :jolie:

Det er bare regelrett overachieving!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58274899.jpg

^---- det finnes altså en meme for alt. :hoho: Vi reiser ikke før i morgen, men turen, den begynner i ettermiddag. Da reiser vi til Stavanger. :nigo: Er dritnervøs nå. :bond: Regner ikke med at det blir noe bedre i morgen, og ihvertfall ikke på søndag! Meeeen, alt i alt så er jeg veldig, veldig, veldig (!) glad for at jeg ikke skal springe maraton, slik mannen skal. Stakkaren føler seg så lite klar. :kose:

Sånn ellers så har jeg hatt noen fine dager siden jeg skreiv her sist. To heftige møtedager på jobb, grunnet nytt prosjekt. Gøy, men tungt. Samtidig som det er noe vi bare må gjøre nå i starten, sånn er det bare. På onsdag ble jeg som sagt rastløsere enn noen gang, og var innom både kjøpesenteret og sparkjøp. Jeg fant 2 cardiganer i henholdvis grått og svart i 100% ull på Cubus til 49 kroner stk. Whaattt? Etterpå fant jeg en i en kald gulfarge, fremdeles 100% ull, på Benetton til 149 kroner. :sjokk: Så nå er jeg den lykkelige eier av 3 stk ikke-lange cardiganer (hater lang cardigan-trenden til meg selv :dry: ) som samtidig er varme. :strix: På Sparkjøp kjøpte jeg babyrosa og minty garn til enhjørningen jeg holder på å hekle til tantegull i magen. :hjerte: 

I går kom jentene mine hjem igjen. Ååå, som jeg har savnet dem. :rodmer: A løp opp på rommet sitt da jeg fortalte at jeg hadde en overraskelse til henne der oppe, og det gledeshvinet som kom fra henne var helt fantastisk. Hun elsket det nye rommet sitt. Og apropos elsket...jeg kjøpte jo en hel haug med Hust&Claire-ull til henne, og da hun så det var hun helt ''ååå, eg elske det, mamma. Tuuuusen takk!'' :hjerte:

Jentene blir hentet i barnehagen av mamma i dag, så jeg får ikke sett dem før vi reiser. :grine: Jeg vet jo at det er best sånn, da slipper vi hele ha det-seansen. M er litt vanskelig på det for tiden, for hun er så mammadalt når jeg er tilstede! Men jeg vet jo at de har det mer enn fint når vi er borte. De stortrives både hos bestemor og hos tante, som skal dele litt på dem disse dagene. Men, jeg kjenner godt på den at det skal bli lenge til jeg leverer dem fra meg igjen neste gang nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste A! :rodmer:

God tur og lykke til i helga! :hoppe: Det blir helt sikkert en flott opplevelse. :jepp:

Men kan tenke meg at det blir godt å komme hjem til de skjønne jentene dine igjen også ja. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)
Denne uken har jeg lest i den siste Mistborn-boken som kom forrige fredag, Shadows of Self av Brandon Sanderson. Han er, sammen med tidligere nevnte Neil Gaiman, min favorittforfatter. Tror bare det er sånn en eneste bok han noengang har skrevet som jeg ikke har lest. Skikkelig fangirl med andre ord. Jeg liker den originale Mistborn best (den jeg leser nå er satt i steam punkens verden, noen hundre år etter de første bøkene, men med samme awesome magisystem), men jeg koser meg med Shadows også.

Dessuten satt jeg og shoppet kokebøker til Kindle'n i går. Til den nette sum av null kroner. Altså, jeg forstår det bare ikke. Null kroner liksom. For en bok? :klo: På sengekanten skummet jeg gjennom (løst oversatt) 1001 Langtidskokte oppskrifter. :nigo:

Og så må jeg korrigere min snobbethet fra forrige uke; jeg kom på to andre kvinnelige forfattere i min sjanger som jeg liker. Diana Wynne Jones som har skrevet Howl's Moving Castle, og Ursula K. LeGuin som har skrevet Earthsea-sagaen. 

Jeg må jo også nevne det jeg har brukt mesteparten av min tid på den siste uken, sånn utenom jobb. :fnise: Banshee. :rodmer: Sinnsykt kul serie, med awesome slosscener og grafiske sexscener. Me like. :nigo:

trening/fysisk aktivitet
Fredag: intervalljogging på mølla, 5 km

Tirsdag: morgenjogg, 5 km

Nok en uke med bare to treninger. Jeg har med vilje tatt det rolig pga. løpet på søndag, for jogging er bare ikke bra for hverken knær eller bekken. Jeg har faktisk fått litt mer lyst til å jogge jo mer jeg har gjort det, så jeg kommer nok til å gjøre det litt fremover, men ikke så mye som jeg har gjort i det siste.

ungeprat
Det har vært altfor lite unger den siste uka. De reiste jo på søndags ettermiddag, og kom ikke hjem før 17:30 i går kveld. Så sukk. Men til gjengjeld så fikk jeg VERDENS FINESTE søskenbilde tatt av barnehagefotografen midt i uka. Første gang begge to ser 100% fine ut på samme bilde. :ler:

forfengelighet
Lite nytt å meddele her. Jeg er fremdeles på ingredienskjøret, og irriterer meg intenst over den nye importloven som gjør det nærmest umulig å importere noe som helst. Skulle så gjerne hatt litt niacinamide og sea kelp bioferment til å lage eget ansiktsserum. :sukk:

Fikk Vitamin C-serumet mitt her en dag da, så nå skal det bli fin hud, dere. :sexy:

mening
Har vært veldig lite flink til å lese aviser den siste uken. :sjenert: Har vært litt i min egen Banshee- og nytt prosjekt-boble. Jeg leste e24 i går da, da nytt prosjekt ble offisielt. :nigo:

nederlag
Denne uken føler jeg ikke at jeg har hatt noen spesielle nederlag? Næh, jeg har til og med vært flink og tatt opp lønn NOK EN GANG i dag, så...god uke. :5:

opptur
Kan jeg være så overfladisk og si at min spesielle opptur denne uken var da jeg fant tre ullcardiganer til den nette sum av 247 kroner? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tusen takk for lykkeønskninger alle sammen. Akkurat nå bytter jeg mellom å være dritnervøs til å glede meg litt. :bond:

Ellers har vi det helt supert. Amsterdam er en nydelig by! Svigerfar har slått på stortromma og lagt oss inn på Hilton, så i kveld har vi vært i VIP loungen og drukket gratis drikke. Det ble ikke så sprekt i dag da, men i morgen blir det bånn gass, var vi alle skjønt enige om. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! :vinke: Bare innom en liten tur for å si at det gikk sinnsykt bra! :hoppe: Hadde som mål å klare det på 52 minutt, gjennomførte på mellom 48 og 49 minutt. De offisielle resultatene er ikke klare enda, men runkeeper'n sier 7,9 km og 48-og-noe. Herregud, jeg er så glad og stolt over meg selv. :grine:

(Og så må jeg jo si at 6:10 min/km sikkert ikke er så mye for mange, men for meg er det raskt. Har aldri klart å holde den farten over så lang tid før!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SÅ bra :jepp: Du har all grunn til å være stolt av deg selv! :hoppe:

Utrolig bra jobba! Nyt følelsen og kos deg masse videre i Amsterdam! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...