Gå til innhold

amerikanske bakeoppskrifter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg snakket nettopp med noen som mente at man ikke kunne benytte amerikanske bakeoppskrifter i Norge fordi ingredienser, mel og sånt, var forskjellig og derfor ville resultatet aldri bli bra.

Stemmer dette? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det krev ein del tilpassing. Dei har enkelte ingrediensar som vi ikkje har, som self-rising flour (mel med bakepulver blanda i) shortening (eit slags bakefeitt) og andre ting. Måla følgjer ikkje det metriske systemet, og det er ikkje alltid klart korleis ein skal rekne ting om. Så du skal vere ein trygg bakar før du går i gang med ei amerikansk oppskrift.

Skrevet

Jeg har bakt mange kaker etter amerikanske oppskrifter og mål. Ikke opplevd noe problem annet enn at når du baker med blåbær så må du legge til endel steketid da det er med væste i skogsblåbæra våre enn amerikanske blåbær (tror jeg da...., steker den kaka bortimot 30 min lengre enn det står).

Ellers ser jeg gjennom oppskrifter før jeg går i gang og ser at vi har ca det samme her.

Er du usikker på noen ting, ta bildesøk i google. www.convert-me.com er et genialt verktøy også. Og en digital kjøkkenvekt.

Istedet for shortening bruker jeg ofte olje.

Men.. Alle de kakene jeg har prøvd lager jeg gjerne en gang så jeg ser om det funker før jeg lager de til en annledning. Greit å sjekke ut :)

Skrevet (endret)

Selvfolgelig kan man det! Bruk google som converter. Ellers kan jeg nesten garantere deg at kakene (og uansett hva det enn maatte vaere) blir mye BEDRE med norske ingredienser enn Amerikanske. Det meste her i USA er av Europris-kvalitet og det som vaerre er.

Amerikanske kaker er ganske saa ekle og faele. :)

Men at man ikke KAN bake med Amerikansk oppskrift i Norge, er naa ihvertfall bare tull og fanteri.

Endret av Kanon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...