Gå til innhold

Hvordan få skjult nummer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da mener jeg på gulesider, 1881 og andre slike nettsteder.

Vet ikke helt om andre steder, egentlig. :klø:

Vil ikke at nummer, navn og adresse skal stå såpass tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis nummeret ikke skal vises i telefonkatalogene må du vel bestille hemmelig nummer. Dette gjør du hos telefonselskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på chess kan man ihvertfall logge seg på sine sider på nettet og huke av for at man ikke skal stå listet i telefonkatalog etc.

nummeret vises når man ringer men man er ikke søkbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Netcom og skrev personlig mail til alle nettsteder og sms tjenester jeg fant meg selv på. Kan ta litt tid å få gjort det, men det er det eneste man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med det teleselskapet du bruker så de får deg fjernet fra alle steder. Hvis du kontakter et og et nettsted, kan du alltids dukke opp på andre søkesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to måter for at nummeret ditt ikke skal vises på nett.

1. Du tar kontakt med telefonoperatøren og ber om at ditt nummer ikke skal vises elektronisk. Det tar litt tid før nummeret ditt forsvinner da de ulike nettstedene ikke oppdaterer hyppigt. Hvem nummeret er registrert på vil allikevel være tilgjengelig dersom du ringer opplysningen.

2. Du bytter nummer og ber om at det er hemmelig. Dette er en tjeneste som du betaler ekstra for. Da vil ikke ditt nummer finnes på nett og det vil heller ikke bli opplyst hvem som eier nummeret dersom man ringer opplysningen. Alle endringer av abonnement mm må gjøres skriftlig eller i butikk hvor du må legitimere deg. Altså litt kronglete, men det er gjerne en grunn til at folk har hemmelig nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem nummeret er registrert på vil allikevel være tilgjengelig dersom du ringer opplysningen.

ikke hos meg, måtte faktisk sjekke nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke hos meg, måtte faktisk sjekke nå :jepp:

AB kl. 12.40 her.

Det visste jeg ikke. Det nummeret som jeg har sagt nei til skal vises elektronisk har jeg jo aldri ringt å sjekket opp. Trenger jo ikke det ;) Det var uansett sånn jeg leste det til meg en gang. Må legge til at dette nummeret vises når jeg ringer opp folk.

Har du hemmelig telefonnummer så står det bare skjult id når du ringer. Du kan ikke velge dette bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun huket av på nettsidene til chess at jeg ikke skal være søkbar, selve nummeret vises når jeg ringer og jeg har ikke hemmelig nummer.

ringte for moro skyld opplysningen og de hadde ingen oppføringer på nummeret mitt.

vet ikke om det er ulik praksis fra operatører ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg står ikke noen av de stedene. Har ikke bedt om å bli fjernet, men har aldri stått der. Jeg kan ikke finnes på opplysningene, 1881, gulesider eller annet. Forklaringen jeg har fått er fordi jeg har kontaktkort, så kan det være noe å skaffe seg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kontantkort, bruker telefonen såpass lite at jeg ikke har giddet å skaffe noe annet. måtte fysisk inn og fjerne oppføringer hos chess ihvertfall.

kontantkort skal jo også registreres ved kjøp såvidt jeg husker.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis nummeret ikke skal vises i telefonkatalogene må du vel bestille hemmelig nummer. Dette gjør du hos telefonselskapet ditt.

Ser det er en del misforståelser her. Å skjule nummeret sitt fra 1881 og lignende er ikke det samme som hemmelig nummer. Alle som ønsker det kan legge til en tilleggstjeneste som gjør at man sperrer for at nummeret ikke skal ligge ute i trykt eller elektronisk katalog.

Et eget hemmelig nummer er riktig nok et nummer som ikke vises hos f.eks 1881, men i tillegg er det altså slik at hvis et hemmelig nummer ringer til deg, så vil ikke nummeret dukke opp på displayet, da vil det stå ukjent nummer/skjult id. Det er også strengere rutiner ift hemmelig nummer, og hemmelig nummer står heller ikke oppført på regning, men står da oppført med et annet uidentifiserbart nummer. Det betyr med andre ord at hvis noen får tak i fakturaen til en med hemmelig nummer, så er det ikke mulig å spore opp.

Så med andre ord: et eget hemmelig nummer koster gjerne en hundrelapp, å skjule det fra opplysningstjenester osv er gratis (ihvertfall hos den operatøren jeg jobber hos).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen jeg skaffet meg kontantkort, som faktisk var før en måtte registrere seg, sto jeg i alle elektroniske kataloger.

Ja, i dag må man registrere seg hos operatøren, dette i tilfelle noe skulle skje og for å unngå svindel. Dette er dog ikke det samme som å registrere det hos opplysningstjeneste. Operatøren kan legge til en tilleggstjeneste som fjerner det fra opplysningstjenester om man vil det. Hemmelig nummer er derimot noe helt annet enn å bare fjerne det fra en katalog.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg kan skjule nummeret mitt ved å hake av for skjult nummer på telefonen.

Jeg tror ts mener å skjule det fra kataloger og lignende, og det kan man ikke gjøre på telefonen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...