Gå til innhold

Liker du å se i speilet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan vel begynne å si det slik: Jeg elsker å se meg selv i speilet. Jeg bruker alt for mye tid bare på å se meg i speilet. Ikke fordi jeg er tusen ganger penere enn andre, men jeg bare liker det.

Er det noen andre som har det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. :flau:

Jeg skjønner hva du mener jeg liker også veldig godt å se i speilet. It's an adiction.

Hehe er litt flau over å innrømme det. Folk må jo tro at jeg er Narcissus. Men det er ikke så gale.

Skrevet

Bare rolig, det er helt normalt. De fleste mennesker vil benytte enhver reflekterende overflate til å inspisere eksteriøret sitt. Og for mange av oss, ser det også ut til at vi ser BEDRE ut i speilet, enn vi gjør i andres øyne, så det kan være en fin kilde til positiv selvbekreftelse.

Min erfaring er at speilet tar av meg minst 10 kilo og like mange år, mens effekten av fotografier er stikk motsatt.

• Liker 3
Skrevet

Bare rolig, det er helt normalt. De fleste mennesker vil benytte enhver reflekterende overflate til å inspisere eksteriøret sitt. Og for mange av oss, ser det også ut til at vi ser BEDRE ut i speilet, enn vi gjør i andres øyne, så det kan være en fin kilde til positiv selvbekreftelse.

Min erfaring er at speilet tar av meg minst 10 kilo og like mange år, mens effekten av fotografier er stikk motsatt.

Er det sant?Merker jo at butikk speil gjør deg mye tynnere enn hva du er,men yngre også?

Ja jeg elsker også å se meg selv i speilet gjør det hele tiden.Kjæresten mobber meg for det:)

Skrevet

Ja, jeg liker å se meg selv i speilet! ;) Og nå som jeg er sykmeldt ser jeg meg i speilet hele dagen! Haha

Skrevet

Sitter aldri og ser meg i speilet hvis jeg ikke har en grunn for det. F.eks hårfjerning, sminking osv.

Skrevet

Det kan være at det er fordi vi aldri ser oss selv. Så når vi først har sjansen tar vi oss god tid til å studere hvordan vi egentlig ser ut.

Gjest stillness
Skrevet

Jeg ser meg ikke speilet annet enn når jeg har en grunn for det,men ellers er jeg ikke spesielt glad i det.Ser jeg meg selv tilfeldigvis når jeg er ute så ser jeg heller vekk og noen ganger irriterer det meg at det er speil overalt i butikker :sjenert:

Skrevet

Nei, uff! Nå tuller du?? Synes ikke det er stor forskjell på bilder og speil, annet en om man ser digitale nærbilder av seg selv på en 50 tommer! Det er ikke alltid like hyggelig nei...

Skrevet

Før holdt jeg alltid lange taler, til folk jeg var sinte på, i speilet. Prøvde å se hvordan jeg så ut når jeg rynket brynene sånn og sånn mens jeg sa det og det :ler: Jo, har nok stirret i speilet noen timer, men det gjør jeg absolutt ikke så mye lenger. Når jeg kler meg, sminker meg, napper bryn osv. og ellers benytter jeg alltid anledningen til å se i et speil når jeg går forbi, sånn for å se at håret ligger riktig og at jeg ikke har et eller anna i nesa..

Skrevet

Rett og slett nei...

Skrevet

Nei,unngår det mest mulig. Hater å møte mitt eget blikk i alt av blanke overflater.

Skrevet

Nei,unngår det mest mulig. Hater å møte mitt eget blikk i alt av blanke overflater.

Hvorfor?

Skrevet

Synes det er ganske greit. Bruker ikke unormalt mye tid på det, men.

Skrevet

Det er klart jeg gjør. Noen dager kan jeg sette av hele kvelder til dette. Jeg plasserer en stol foran speilet og stirrer på meg selv i flere timer. Noen ganger rigger jeg meg til skikkelig med popcorn og alt. Kan virkelig anbefales. Men jeg kan jo selvfølgelig skjønne at dere andre kanskje ikke ville funnet det like spennende. Dere vil jo tross alt ikke se meg i den andre enden, men bare dere selv :(

Skrevet

Ja, liker å studere ansiktet mitt.Prøve å lage litt forskjellige ansiktsuttrykk osv.. Det er en avhengighet som noen andre sier :sjenert:

Skrevet

Da jeg var rundt 14 brukte jeg speilet flittig til å lære å gråte på kommando. Hadde store skuespiller amibsjoner. :klaske:

Men jeg må si at jeg har tatt nytte av den erfaringen godt. En kan komme langt med krokodilletårer. :Hehe:

Skrevet

Hvorfor?

Som oftest så blir jeg bare skuffa over det jeg ser.

Skrevet (endret)

Er det sant?Merker jo at butikk speil gjør deg mye tynnere enn hva du er,men yngre også?

Ja jeg elsker også å se meg selv i speilet gjør det hele tiden.Kjæresten mobber meg for det:)

Jeg tror det har noe med kjønnshormoner å gjøre. Det er iallfall den populærvitenskaplige forklaringen jeg har lest. De fleste menn har et lett forvrengt selvbilde som gjør at de, blant andre ting, oppfatter seg selv som konge på haugen. Så det vi ser i speilet, er langt mer attraktivt og hunky enn det omgivelsene ser. Vi er liksom i kontakt med vår indre Tom Jones, for å si det sånn.

Eller sagt på Matrix`sk: Vi har residual self image.

Endret av Mann 42
Skrevet

Det er klart jeg gjør. Noen dager kan jeg sette av hele kvelder til dette. Jeg plasserer en stol foran speilet og stirrer på meg selv i flere timer. Noen ganger rigger jeg meg til skikkelig med popcorn og alt. Kan virkelig anbefales. Men jeg kan jo selvfølgelig skjønne at dere andre kanskje ikke ville funnet det like spennende. Dere vil jo tross alt ikke se meg i den andre enden, men bare dere selv :(

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...