Gå til innhold

hotell i Amsterdam


Emmicke

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal til Amsterdam i nyttårshelgen, og er litt rådvill angående hvor jeg bør sjekke ut hotell..

Det er jo svindyrt! ekstra høye priser mange steder pga nyttår såklart, men det får man ta.

Aldri vært i byen, så er overhodet ikke kjent.

Har noen tips på hvor i byen en bør bo?

Gjerne tips om greie hoteller og, som ikke er altfor dyrt.

Hva bør vi se folkens?! Skal være fra torsdag til søndag.

Noen som vet om det er noe spesielt i Amsterdam nyttårsaften? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finest er det å bo langs en av de fine, små kanalene som går gjennom sentrum. Prinsengracht, Herengracht el Keizersgracht, for eksempel. Der er det en del små hotell som man kan finne på nettet. Men de fleste er nok ganske dyre, ja.

Sist vi var der, bodde vi på Lloyds, som er et stort og spennende hotell som mange velger å bo på. Vi var litt uheldige med rommet (som man godt kan være der), og synes det var for langt å gå til sentrum, 35-40 min gjennom delvis usjarmerende strøk der de bygger mange nybygg, så ikke anbefalt. Gangen før, bodde vi ved Museumplein. Dette er et rimelig sentralt område (tar 10 min - kvarter å gå til Leidseplein, der det er MYE som skjer om kvelden), og mange trikker går forbi. Hotellene er rimeligere her enn innenfor kanalbeltet. I dette området ligger bl.a. Rijksmuseum og van gogh-museet.

Endret av angara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør søke etter B&B, her for eksempel. På grunn av bransjestandarder er det mange av dem som ikke bruker tittelen hotell, men de er helt like, bare med færre rom, som oftest. De er fint langs kanalene i Jordaan, men også sydover, i de Pijp, for eksempel. Jeg ville ha unngått områdene rundt Leidseplein og Rembrandtplein, spesielt ved nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det koseligste området å bo i er Jordaan.

Hyggelig å gå i 'de 9 gater', masse spesielle butikker og gode restauranter.

Den absolutt beste hotellet i Amsterdam ligger her, The Toren.

Det er ikke billig, men verdt hver eneste krone!

Boblebad på hvert rom og fantastisk frokost! Og super-romantisk...

God tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder akkurat på å booke hotell til oss selv nå tirs-ons i romjula og da er det fortsatt bra priser. For moro skyld søkte jeg på 'dine' dager, tors-søn og selv for èn og tostjerners må du opp i nærmere 600 euro for dobbeltrom 3 netter jo, helt grusomt!!

På hotels.nl (ligger ofte noen euro under venere.com og booking.com) kan du f.eks sjekke ut: **Art Gallery Hotel A'dam 450 euro, ***Multatuli Hotel A'dam 497 euro, ***Hotel Sander A'dam 545 euro, ****NH Museum Quarter Hotel 546 euro, ***Ibis Hotel A'dam Centre 597 euro, **** Radisson Blu Hotel A'dam 575 euro, *** Eden Hotel A'dam 598 euro, og ****Ambassade Hotel A'dam 585 euro. Priser for dobbelt/twinroom tors-søn ved nyttår. Har ikke bodd på noen av dem, så kan ikke anbefale noen foran andre.

Vi liker å bo nærme Rembrandtsplein eller Leidseplein (liksom her det skjer masse masse da), men Dam eller Centraalstation er like sentralt. Gater med 'oudezijds' (voor- eller achterburgvaal) plasserer deg med god sannsynlighet i RLD, vær oppmerksom på det ;)Lykke til med hotell iallefall, tror du bør raska på å bestille.. Fin by iallefall! God tur, kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen, dere er snille:D

Jeg mailet innoldamsterdam.nl, men var ikke ledig dessverre. Skal kikke litt mer på b&b, en en siste sjekk på hoteller. Det er svindyrt, men blir nok ikke billigere akkurat. Bør få bestilt innen et par dager.

Ligger Rembrandtsplein/Leidseplein i nærheten av damplassen? Og hvor ligger red light district i forhold? Gangavstand?

Gleder meg til å reise altså:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...