Gå til innhold

Mobbing av brukere på kg.

Fremhevede innlegg

Gjest Applestore
Skrevet

At noen i det hele tatt føler seg mobbet på NETTET, hvor man er frivillig, er for meg et under..

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Noen folk er altså så hårshåre. Dette er internett. Da er folk krassere enn IRL, og hallo! Dere som føler dere mobbet, det røde krysset der i hjørnet - trykk på den *poff* problem solved.

Mamma Mia. Mobbing meg her og mobbing meg der. Noen folk klarer jo ikke ta et skritt ut døra før de føler seg støtt av noe.

Skrevet

Jeg har fått høre ved et par anledninger at jeg er en mannehater, og "stakkars menneske, jeg skal be for deg" Av den enkle grunn at jeg er lesbisk. Men folk som da skjuler seg bak AB eller gjest går ikke inn på meg, de er bare feig og uviten, og jeg får meg en god latter på andre siden av tastaturet :skratte:

Oh my God det er skikkelig slemt. Jeg trodde vi hadde skikkelig gay acceptance her inne. De må bare se litt på Will and Grace så endrer de nok mening. :fnise:

Skrevet

Ehh...kaller du det mobbing??!!

Jeg tar det ikke som mobbing, som jeg skrev, det bunner i uvitenhet å kalle meg mannehater fordi jeg er lesbisk. (Det er en viss forskjell på å hate menn, og å ikke ville oppe til køys med en, eller innlede et kjærlighetsforhold til en mann) Det kunne vert på grensa til mobbing at noen absolutt skal be for meg fordi jeg er lesbisk. Men jeg lar meg ikke mobbe. De som sitter på andre siden av KG aner ikke hvem jeg er, aner fint lite om mitt liv, og kan derfor ikke uttale seg om meg. Jeg får meg en god latter.

Når dette er sagt, så bør man være yderst forsiktig med å begynne med disse svovelpredikeringene til ukjente på nett. For en person som sliter med legninga si, føler skam og kanskje er utstøtt hjkemmefra (ja, slikt hender fremdeles i 2010) så kan en uttalelse som "Stakkas menneske, jeg skal be for deg" være ganske vondt, og vanskelig å takle midt oppi alt det andre. Jeg er trygg på meg selv og min legning, men det er dt dessverre ikke alle andre som er.

Skrevet (endret)

Oh my God det er skikkelig slemt. Jeg trodde vi hadde skikkelig gay acceptance her inne. De må bare se litt på Will and Grace så endrer de nok mening. :fnise:

Det er stort sett bare aksept jeg har møtt her inne, men det er vel 3 ganger jeg har fått noe ment negativt over legninga mi. Og igjen, jeg bryr meg ikke ;) Det går ikke an å fornærme en som ikke lar seg fornærme.

Endret av fruBeist
Skrevet

Jeg har i siste tiden opplevd å bli mobbet av en bruker som brukte AB, dette som ren hevn etter en diskusjon meg og bruker imellom på en tilfeldig tråd (jepp, ting kan bli litt opphetet når to mennesker mener de har rett om et tema). Denne brukeren brukte alle muligheter til å slenge dritt, ikke bare om meg som en anonym person på nettet, men nedlatende og direkte frekke kommentarer om meg som person og mitt utseende, basert på bilder fra bloggen min.

Jeg må innrømme at jeg ikke brydde meg i begynnelsen, men når man får ørten kommentarer i et innlegg hvor ditt navn nevnes sammen med komentarer om at man er styg, feit og div annet blir man faktisk såret. Heldigvis var det andre brukere som reagerte og brukeren "forsvant" på mystisk vis uten at jeg trengte å gjøre noe mer enn å rapportere ett innlegg. Så ja, mobbing forekommer også på nett.

(og ja, jeg vet slike ting er noe man risikerer når man har en blogg som ikke er helt anonym, men det er like vell ikke greit at voksne mennesker oppfører seg slikt bare fordi de ikke liker en bruker på et forum.)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har i siste tiden opplevd å bli mobbet av en bruker som brukte AB, dette som ren hevn etter en diskusjon meg og bruker imellom på en tilfeldig tråd (jepp, ting kan bli litt opphetet når to mennesker mener de har rett om et tema). Denne brukeren brukte alle muligheter til å slenge dritt, ikke bare om meg som en anonym person på nettet, men nedlatende og direkte frekke kommentarer om meg som person og mitt utseende, basert på bilder fra bloggen min.

Jeg må innrømme at jeg ikke brydde meg i begynnelsen, men når man får ørten kommentarer i et innlegg hvor ditt navn nevnes sammen med komentarer om at man er styg, feit og div annet blir man faktisk såret, spesielt når det ikke har noe som helst med innlegget å gjøre, det kommer kun fordi akkurat jeg valgte å legge inn et svar om temaet... Heldigvis var det andre brukere som reagerte og brukeren "forsvant" på mystisk vis uten at jeg trengte å gjøre noe mer enn å rapportere ett innlegg. Så ja, mobbing forekommer også på nett.

(og ja, jeg vet slike ting er noe man risikerer når man har en blogg som ikke er helt anonym, men det er like vell ikke greit at voksne mennesker oppfører seg slikt bare fordi de ikke liker en bruker på et forum.)

:klemmer:

Endret av Lykkelitenen
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Et diskusjonsforum får finne seg i å inneholde brukbar temperatur, det er vel også litt av vitsen?

Det er sikkert hyggelig med endel diskusjoner hvor tonen er lett og fin og enigheten og forståelsen er til å ta og føle på. Men dersom alt hadde vært sånn hadde vel mange mistet interessen. Konflikter, krangel, uenighet, argumentasjonsrekker med solid innhold og språklig finesse kan i jo faktisk være både lærerike og berikende.

De få diskusjoenene jeg frekventerer her inne bærer mer preg av at de som mobber gjerne er typiske fjortisjenter, og ikke vår alles kjære brutalis ihvertfall :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Litt vel bastante meninger om at folk er "teite" som bryr seg synes jeg. Folk bryr seg, mange blir jo knyttet til et sted som KG, får venner, skriver dagbok,er innom flere ganger hver dag. Det er mange som får en form for identitet på nettet. Bare for at det er internett og at folk er anonyme betyr overhode ikke at man er teit eller hårsår for at man bryr seg om nedlatende eller stalkende folk i et forum. Jeg har blitt lei meg av kommentarer og nedlatende holdning, jeg har blitt forbannet, sur, glad osv. her på KG. Og til vanlig kan jeg nok ikke bli kalt for en hårsår person.

Har aldrig følt meg mobbet, men kan forstå at noen kan ha følt det sånn. Det er jo ikke vanskelig å skifte profil eller data for å å plage noen, et godt og kjent forumnavn/profil er ikke like lett å komme seg unna (og som oftest ikke ønskelig heller)

Endret av Chrizzy
  • Liker 3
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å bruke tiden på å "hate" enkelte brukere ?

Jeg skjønner heller ikke hvordan folk kan føle seg mobba på et forum, hvor så og si ingen kjenner hverandre uansett. Jeg tror ikke jeg hadde følt meg mobbet om noen hadde slengt dritt etter meg å "spionert" på meg, hadde vel heller tatt det som en saftig krangel :P

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan folk kan føle seg mobbet på forum og bli såret av det, har sett det skje andre steder. Ikke så mye her, men er jo noen stalkere som jakter på brukere som kjære KateW f eks. Og de går ganske langt over grensa for "vanlig" krass tone. Det er litt forskjell på å svare frekt her og der eller komme med random sure oppstøt og å være ute etter å angripe og latterliggjøre en brukers person i tråd etter tråd.

Skrevet

Jeg har opplevd det som kan kalles en form for mobbing her inne. Jeg ble hånet for en mening, og "baksnakket" i tråden, noen (registrerte og velkjente) brukere imellom, på en nedsettende måte, med etterfølgende lattersmilier. Meningen jeg ytret hadde ingenting med debattantene i tråden å gjøre, de syntes visst bare den var dum.

Det tok lang tid før jeg logget meg inn på KG igjen, for jeg ble ganske lei meg. Og jeg er normalt temmelig hardhudet. Jeg husker jeg prøvde å forklare hva jeg egentlig hadde ment, for de hadde misforstått meg totalt (noe klønete formuleringer fra min side), men til ingen nytte. Til slutt ba jeg til og med om unnskyldning for meningen min, idiotisk nok, men jeg syntes hele situasjonen var så vond. Unnskyldningen ble totalt ignorert.

Dette skjedde kun i én tråd, så det er ikke noe vedvarende problem, men en av grunnene er kanskje nettopp det at jeg forsvant herfra lenge etterpå.

Jeg pleier ikke å ta diskusjonene her inne så alvorlig, men selv om "det er bare internett" så kan det oppstå lynsjestemning som er ganske ødeleggende.

Skrevet

Mobbing har ikke jeg sett her inne. Men i det å mobbe legger jeg at flere til stadighet hetser og karakteriserer bestemte personer bak profilene. Gjerne på en nedrig og infam måte med hersketeknikker og annet faenskap.

Men det som er typisk er at noen rimelig raskt går fra å argumentere og beskrive meninger til å beskrive meddebattanter. Så istedenfor å mene noe om meninger, mener man plutselig noe om den som har meningene.

En tydeligere måte å si: "Jeg har gått tom for saklige argumenter" ser man vel sjelden.

Skrevet

Mobbing har ikke jeg sett her inne. Men i det å mobbe legger jeg at flere til stadighet hetser og karakteriserer bestemte personer bak profilene. Gjerne på en nedrig og infam måte med hersketeknikker og annet faenskap.

Men det som er typisk er at noen rimelig raskt går fra å argumentere og beskrive meninger til å beskrive meddebattanter. Så istedenfor å mene noe om meninger, mener man plutselig noe om den som har meningene.

En tydeligere måte å si: "Jeg har gått tom for saklige argumenter" ser man vel sjelden.

Ja, godt sagt. Gjør det dessverre selv noen ganger :sjenert:

Ikke bra! :snurt:

Gjest Sommertid
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg ikke brydde meg i begynnelsen, men når man får ørten kommentarer i et innlegg hvor ditt navn nevnes sammen med komentarer om at man er styg, feit og div annet blir man faktisk såret. Heldigvis var det andre brukere som reagerte og brukeren "forsvant" på mystisk vis uten at jeg trengte å gjøre noe mer enn å rapportere ett innlegg. Så ja, mobbing forekommer også på nett.

Dette har jeg lagt merke til og synes det er så utrolig unødvendig og frekt. Kan ikke forstå at folk går til angrep på andre personers utseende når de ser helt normale ut. :klemmer:

Endret av Sommertid
Skrevet

Dette har jeg lagt merke til og synes det er så utrolig unødvendig og frekt. Kan ikke forstå at folk går til angrep på andre personers utseende når de ser helt normale ut. :klemmer:

Nå skal man vel strengt tatt ikke gå til angrep på andre personers utseende uansett om de ser "normal" ut eller ikke :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Det er stort sett bare aksept jeg har møtt her inne, men det er vel 3 ganger jeg har fått noe ment negativt over legninga mi.

Jeg forstår ikke: tror du at alle vil like homofile/lesbiske? Du må da tåle at ikke alle synes det er naturlig å være homofil/lesbisk?

• Liker 1
Gjest Sommertid
Skrevet

Nå skal man vel strengt tatt ikke gå til angrep på andre personers utseende uansett om de ser "normal" ut eller ikke :opplyser:

Helt klart. Den setningen ble formulert litt feil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke: tror du at alle vil like homofile/lesbiske? Du må da tåle at ikke alle synes det er naturlig å være homofil/lesbisk?

Folk skal få lov til å like eller ikke like akkurat det de ønsker for min del. Men det handler om respekt. Respekter at jeg er lesbisk, det går faktisk ikke utover DIN heterofili. Du trenger ikke like at jeg er lesbisk, men du bør respektere det. Stor forskjell.

Det er mangel på respekt å komme med utsagn som "stakkars menneske" om min legning som JEG ikke har noe problem med.

Skrevet

Hver gang noen føler seg truffet her inne så går de til angrep på vedkommende som har sagt sin hjertens mening. Ganske lett gjennomskuelig i grunn.

Tror neppe noen av de som er mest krasse her inne bryr seg noe større. Jeg kunne brydd meg nada og tar gjerne en krangel (bare så kjip at moderator sletter de morsomme krangle-trådene). Akk - argumentere, diskutere, kverulere etc. Grisedigg :yvonne: :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...