Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

For tre uker siden fikk jeg satt inn en hormonspiral. Og det var vondt som fy satan. Gikk ned for full telling (har ingen barn fra før).

Så går det to dager med litt murring før det braker løs med skikkelige smerter. Mensensmerter er en dans på roser iforhold... og jeg begynte å blø. Holdt ut noen dager før jeg dro tilbake til legen. Legen ville se ann noen dager til før den ble tatt ut igjen.

Smertene har jo ikke gitt seg. Ikke like intense og bare tidlig på dagen. Men nå har jeg blødd i en og en halv uke.

Hvordan har dere reagert på hormonspiral? Noen andre, som har opplevd det samme?

Skulle ønske den ville fungere - alt hadde vært en del enklere da. Men jeg orker ikke å gå med smerter hver dag heller. Får jo ikke akkurat brukt for prevensjons nå...

Og dyrt var det også. Samt at jeg betaler for hver time. Så nå har jeg brukt opp hele julebudsjettet på noe som ikke funker... er det mulig å få igjen? Er satt inn på en privat klinikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, synes dette høres rart ut. Tror kanskje den må vere satt inn feil.

Eg har hatt både hormonspiral og kobberspiral og har aldri hatt noe problem.

Blødde noen dager etter å ha satt inn HS, men ikke noe smerte.

Når eg kom inn i syklus igjen forsvann menssmertene og perioden vart kortere.

Håper for din del at du får bukt med dette, for det høres ikke godt ut!

Skrevet

slik hadde jeg det ,i 8 uker før jeg endelig fikk fjerna skiten

Levonova hmm tror jeg den het.Var på legevakta 2 ganger,fikk ultralyd utvendig og innvending uten at legene fant feil i plassering

Men etter 8 ukers smertehelvette var det nok,forlangte at den skulle fjernes og ca 2 min etter den var ute,forsvant mine smerter.

Mulig din sitter feil eller at du ikke tåler den?

Hør med legen

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

TS her.

Har tatt UL av spiralen og den sitter veldig fint. Idag har jeg ikke hatt så vondt, så prøver noen dager til. Men æsj ja for et styr... men ja jo den ryker om det fortsetter å gjøre vondt.

• 4 uker senere...
Gjest sitrondropset :)
Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i 3.5 år.. og den har funka fint,men veldig slitsomt men småkvalme å trøtt å brystspreng..

Så merka jeg de siste ukene at det va no rart, for jeg kunne merke at den hadde falt lengre ned, men samboeren min kunne ikke kjenne den sa han.

Var hos gyn . idag, å hu spurte hvorfor jeg ville ta den ut.. så sa det va fordi jeg orka ikke å gå sånn kvalm å slik.. er veldig slitsomt i lengda..

Men når hu skulle sjekke den så sa hu .. Ja,du har egentlig ikke no valg den må ut, for den har ingen virkning siden den ligger feil.

Hadde også fått no cyster på eggstokkene,men det va pga hormonspiralen, så de ville forsvinne etter ei stund :)

det va ikke no problem for meg å bli gravid igjen, å det va litt betryggende :)siden jeg kunne godt tenkt meg flere barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...