Gå til innhold

snakke sammen om sorg

Lenemora

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny på forumet, og føler meg for tiden litt "desperat" etter kontakt med noen. Jeg har nylig flyttet til Oslo til kjæresten min, som i løpet av dette året har mistet sin far i kreft og mor ved selvmord. Han takler ting greit, men jeg vet han savner noen å prate med, gjerne i uformelle situasjoner. Skulle gjerne møtt noen både i min og hans situasjon. Ser for meg noen vi kan møte og prate med, enten hjemme hos hverandre eller f.eks ta en tur, møtes på kafe eller noe slikt. Jeg er 24, han er 32. Vet ikke om dette er veien å gå, men prøver ihvertfall. Setter uansett pris på noen som vil skrive. Jeg synes det er vnaskelig å se at han har det så vondt, og jeg føler meg rådløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei- jeg anbefaler å ta kontakt med organisasjonen LEVE, landsforeningen for etterlatte etter selvmord. Der er alle i samme situasjon. Kanskje har de samtalegrupper samboeren din kan være med i, eller kanskje dere begge kan stikke innom kontoret i Oslo for en samtale. Kreftforeningen har også samme type tilbud, der er alle velkomne til både kurs, sorggrupper eller samtaler med sykepleiere. Kreftavdelingen på Ullevål har en psykolog dere kan ta kontakt med. Hvis han ønsker en uformell kontekst, kan kanskje samtalegruppe være noe- der er man alle i samme båt. Og husk at noen ganger kan det være greit å få profesjonell hjelp fra noen som har erfaring og kompetanse i å hjelpe, selv om det blir mer formelt. Han har hatt to store tap på kort tid- jeg håper sorgen kan løsne og bli til å leve med på sikt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...