AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6161 Del Skrevet 4. august 2015 Kopiert fra en annen tråd:"Man bør aldri pusse tennene rett etter man har spist, man bør vente minst 10 minutter, og minst 30 dersom man har spist noe syreholdig. Dette er fordi maten midlertidig løser opp/mykgjør emaljen på tennene, da er den ekstra sårbar og kan ta skade av tannpuss" Til det siste: jeg tror det har noe med å fjerne bakterier. Ellers ville de ligge der og godte seg gjennom natten :-) Drikker man melk til måltidet kan jeg ikke tenke meg det er nødvendig å vente. Anonymous poster hash: 1c62f...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 4. august 2015 #6162 Del Skrevet 4. august 2015 Drikker man melk til måltidet kan jeg ikke tenke meg det er nødvendig å vente.Anonymous poster hash: 1c62f...92b Leste du ikke resten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j23 Skrevet 4. august 2015 #6163 Del Skrevet 4. august 2015 Angående graviditet: En kvinne går gravid 40 uker (eller 39). Et svangerskap er 9 måneder. Dette stemmer vel ikke med hverandre angående antall uker i antall måneder? 9 måneder burde vært 36 uker? Sikkert en god forklaring, men jeg forstår ikke helt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 5. august 2015 #6164 Del Skrevet 5. august 2015 De gjør det, det er bare ikke like utbredt. Nille hadde f.eks minusstyrke i flere år (har ikke vært der på en stund, så jeg vet ikke om det har det nå). Jeg antar at det er større marked for billige plussbriller, siden det er ganske vanlig å bruke det som lesebriller når man har kommet godt opp i årene. Jeg kjøper mine minusbriller på Nille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6165 Del Skrevet 5. august 2015 Angående graviditet: En kvinne går gravid 40 uker (eller 39). Et svangerskap er 9 måneder. Dette stemmer vel ikke med hverandre angående antall uker i antall måneder? 9 måneder burde vært 36 uker? Sikkert en god forklaring, men jeg forstår ikke helt... 52/12*9= 39 Det er ikke akkurat 4 uker i hver måned. Anonymous poster hash: d13f2...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6166 Del Skrevet 5. august 2015 Angående graviditet: En kvinne går gravid 40 uker (eller 39). Et svangerskap er 9 måneder. Dette stemmer vel ikke med hverandre angående antall uker i antall måneder? 9 måneder burde vært 36 uker? Sikkert en god forklaring, men jeg forstår ikke helt... Hm? Det er 12 måneder i et år. Hvis det var fire uker i hver måned ville vi bare hatt 4*12 = 48 uker i et år. Som du antagelig vet er det 52 uker i et år. Det er altså mer enn fire uker i en gjennomsnittlig måned. Derfor kan du naturlig nok ikke gange antall måneder med fire uker for å finne antall uker. For at ditt regnestykke skulle hengt på greip måtte det vært 48 uker i et år. Anonymous poster hash: 9478d...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6167 Del Skrevet 5. august 2015 Leste du ikke resten? Jo. Vet du at melk er basisk? Anonymous poster hash: 1c62f...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 5. august 2015 #6168 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Jo. Vet du at melk er basisk?Anonymous poster hash: 1c62f...92b Det endrer ikke det faktum at maten løser opp/mykgjører emaljen. Endret 5. august 2015 av Brimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6169 Del Skrevet 5. august 2015 Det endrer ikke det faktum at maten løser opp/mykgjører emaljen. Så derfor drikker man noe basisk ved siden av, så man nuller ut mye av effekten. Drikker man cola eller appelsinjuice er jeg helt enig. Hvitost på brødskiva er heller ikke dumt. Anonymous poster hash: 1c62f...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 6. august 2015 #6170 Del Skrevet 6. august 2015 Får man kjøpt SMÅ glass med sylteagurker? Er jo bare sånne svære glass med 50 stk oppi på Rema 1000. Kan jeg ev sterilisere egne, små glass og fordele agurkene oppi, eller vil det ikke holde seg sterilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 6. august 2015 #6171 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) Får man kjøpt SMÅ glass med sylteagurker? Er jo bare sånne svære glass med 50 stk oppi på Rema 1000. Kan jeg ev sterilisere egne, små glass og fordele agurkene oppi, eller vil det ikke holde seg sterilt? Hele eller skiver? Jeg har et glass på 290 gram (150 gram netto/drenert) med små (4 cm) hele sylteagurker av det tyrkiske merket Melis, fra "innvandrerbutikk". Jeg kan ikke svare på det andre spørsmålet ditt. Men det du kanskje lurer på, er hvor lenge et åpnet glass med sylteagurker holder seg, og det er "i evigheter". Endret 6. august 2015 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 6. august 2015 #6172 Del Skrevet 6. august 2015 Men det du kanskje lurer på, er hvor lenge et åpnet glass med sylteagurker holder seg, og det er "i evigheter". Ikke helt sant, jeg trodde dette også, men skulle ha noen på en hamburger for ikke så lenge siden. Da var agurkskivene grå, så den måtte kastes, men det er ikke langt unna evighetslengde på både det og rødbeteskiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. august 2015 #6173 Del Skrevet 7. august 2015 Får man kjøpt SMÅ glass med sylteagurker? Er jo bare sånne svære glass med 50 stk oppi på Rema 1000. Kan jeg ev sterilisere egne, små glass og fordele agurkene oppi, eller vil det ikke holde seg sterilt? Det bør funke å legge agurkene over i små glass, dekke de med lake så glassene er fulle og skru på lokk. Men du er avhengig av å hermetisere dem hvis de skal ha lenge holdbarhet enn i et åpnet glass. Det gjøres ved å bruke varme nykokte glass, og fylle dem med kokende varm lake før du setter på lokk og lar det avkjøles. Har du sånne lokk med en liten bulk i midten vil den poppe ned når glasset er kjølig og da er det tett. Antagelig er det like mye jobb, men morsommere å lage sine egne fra scratch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 7. august 2015 #6174 Del Skrevet 7. august 2015 Men angående sylteagurk. Jeg bruker kanskje to glass pariseragurk i året, og har aldri opplevd å måtte kaste mer enn noen få skiver i bunnen av glasset. Holdbarheten er meget god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6175 Del Skrevet 7. august 2015 Hvorfor blir jeg av og til helt plutselig slapp i hele kroppen? Tungpustet og slapp, skikkelig ubehagelig. Noen ganger etter å spist mye sukker, andre ganger helt uten videre. Anonymous poster hash: 81b8e...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. august 2015 #6176 Del Skrevet 7. august 2015 Men angående sylteagurk. Jeg bruker kanskje to glass pariseragurk i året, og har aldri opplevd å måtte kaste mer enn noen få skiver i bunnen av glasset. Holdbarheten er meget god. Jeg har hatt ett i 2 år. Smaker helt som de skal. Jeg har de i kjøleskapet etter at glasset er åpnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6177 Del Skrevet 8. august 2015 Hvorfor blir jeg av og til helt plutselig slapp i hele kroppen? Tungpustet og slapp, skikkelig ubehagelig. Noen ganger etter å spist mye sukker, andre ganger helt uten videre. Anonymous poster hash: 81b8e...503 Ta en EKG, det kan være hjertet! Anonymous poster hash: 1c62f...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 8. august 2015 #6178 Del Skrevet 8. august 2015 hvorfor blir jeg alltid trøtt rundt fem-seks om ettermiddagen? selv de gangene jeg har sovet nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #6179 Del Skrevet 9. august 2015 Hver gang jeg ser på noen som baker brød, så legger dem over ett par sånne kjøkkenhåndkle over brødene, rett etter at dem er tatt ut av ovnen. Hvorfor gjør folk egentlig det? Er det for å holde brødene litt varme, så lenge som mulig? Anonymous poster hash: b7314...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 9. august 2015 #6180 Del Skrevet 9. august 2015 hvorfor blir jeg alltid trøtt rundt fem-seks om ettermiddagen? selv de gangene jeg har sovet nok. Kanskje det er en evolusjonsgreie som sier at når du har spist deg god og mett, så må du ikke kaste bort den energien på vissvass før du må. Slapp heller av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå