AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #5961 Del Skrevet 8. juli 2015 Fordi de er så hva?Anonymous poster hash: b2c58...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. juli 2015 #5962 Del Skrevet 9. juli 2015 Kan man seile i motvind? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 9. juli 2015 #5963 Del Skrevet 9. juli 2015 Kan man seile i motvind? Klart det. Men man må krysse vinden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juli 2015 #5964 Del Skrevet 9. juli 2015 Hvis man er like tynn som papir, men 1,50 bred, er man tykk eller tynn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 9. juli 2015 #5965 Del Skrevet 9. juli 2015 Tynn selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. juli 2015 #5966 Del Skrevet 9. juli 2015 Klart det. Men man må krysse vinden Jeg var redd for det. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det går an? (Selv om man "sikk-sakker" seg fremover). Motvind burde vel egentlig trøkke deg i motsatt retning, mer eller mindre uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 9. juli 2015 #5967 Del Skrevet 9. juli 2015 Spør ikke meg... Jeg seiler ikke Har bare sittet på noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. juli 2015 #5968 Del Skrevet 9. juli 2015 Spør ikke meg... Jeg seiler ikke Har bare sittet på noen ganger. Jeg er, ikke overraskende, også en noob på seiling. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. juli 2015 #5969 Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Jeg er, ikke overraskende, også en noob på seiling. Noen som vet? Det fascinerer meg, men er samtidig altfor vanskelig for meg å forholde seg til akkurat nå Noe her http://adventure.howstuffworks.com/outdoor-activities/water-sports/sailboat3.htm evt bildesøk på [sailing against wind tacking] Endret 9. juli 2015 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 10. juli 2015 #5970 Del Skrevet 10. juli 2015 Hva er maks summen man kan bestille for utenlands nå? Har glemt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 10. juli 2015 #5971 Del Skrevet 10. juli 2015 Hva er maks summen man kan bestille for utenlands nå? Har glemt det 350,- inkludert frakt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 10. juli 2015 #5972 Del Skrevet 10. juli 2015 Takk Argh jeg hater disse grensene, jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan få handle for tusener av kroner uten å få ekstra toll /: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. juli 2015 #5973 Del Skrevet 10. juli 2015 Hvorfor er nordmenn så kalde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5974 Del Skrevet 10. juli 2015 Hvorfor er nordmenn så kalde? I år er det nok fordi sommeren er kald. Mener du ufølsomme, så har det nok noe med innlært oppførsel og manglende empati å gjøre.Anonymous poster hash: 1d863...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 10. juli 2015 #5975 Del Skrevet 10. juli 2015 I år er det nok fordi sommeren er kald. Mener du ufølsomme, så har det nok noe med innlært oppførsel og manglende empati å gjøre.Anonymous poster hash: 1d863...911 Jeg tror vi er like varme som folk fra andre land, men vi har en annen måte å vise det på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. juli 2015 #5976 Del Skrevet 10. juli 2015 Viser det med å mobbe og trakassere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 10. juli 2015 #5977 Del Skrevet 10. juli 2015 Viser det med å mobbe og trakassere Det skjer nok i hele verden dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 10. juli 2015 #5978 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Hvorfor kan ikke presidenter blir valgt mer enn 2 ganger på rad? Endret 10. juli 2015 av Winza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. juli 2015 #5979 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Hvorfor kan ikke presidenter blir valgt mer enn 2 ganger på rad? Det var en regel de fant på en eller annen gang en president satt "for lenge". Det var noe med at George Washington, første president, bare satt to perioder (altså fire pluss fire år, én periode ble bestemt å vare i fire år da de grunnla styresettet i USA) fordi han syntes det holdt lenge med åtte år og pensjonerte seg selv. De neste presidentene "respekterte" hans eksempel og satt også bare i to perioder. Frem til Franklin D. Roosevelt bestemte seg for å prøve seg på en tredje periode, som han vant overlegent. Han hadde heller ikke noe problem med å bli valgt inn til en fjerde periode, og døde noen måneder etter å ha blitt innsatt som president for fjerde gang. Han var da USA's president i nesten tretten år på rappen. Men i 194ettellerannet, bestemte politikerne seg for å prøve å unngå at en annen president gjentok "flausa" F. D. R. hadde begått ved å ikke "respektere" den "originale" to-periode-greia til Washington, aka "The 22nd Amendment" til grunnloven som ble fremsatt i noen og førti og skrevet og utført i 1950 eller så. Med andre ord; Den sittende presidenten er pålagt å gå av etter to perioder, og har heller aldri lov til å stille til valg som president igjen. Det er også noen klausuler om at skulle visepresidenten ta over for en president som dør i en periode, så får de heller ikke lov å bli valgt til president mer enn én periode til, for en total av en periode pluss resten av den døde presidentens periode. Weird stuff. Det ble forsøkt fremlagt en fjerning av denne regelen både etter at Ronald Reagan og Bill Clinton hadde hatt siden to respektive perioder, men disse forsøkene ble det aldri noe av. Edit; Fant en link med kilde til galskapen; http://www.dummies.com/how-to/content/the-us-constitutions-twentysecond-amendment-settin.html Endret 10. juli 2015 av Minya 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 10. juli 2015 #5980 Del Skrevet 10. juli 2015 Wow det var en lang og godt forklart kommentar, takk Men var ikke McCain president i to perioder før? Og han stilte til valg i 2008. Jeg syns dem burde fjerne denne regelen som det passer, Obama er jo fortsatt ung til president å være og kunne stilt i 2 perioder til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå