Gjest Inggolf Skrevet 27. januar 2014 #4141 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvorfor må søppelbilene hente søppel så innmari tidlig? Har egentlig tenkt det var for å slippe rush-trafikk, men de holder jo på når rushen er i gang og. I gata mi er de mellom 7 og 8 hver dag... Hmmm, ja det er egentlig veldig unødvendig Det må jo være bedre for alle parter om de begynner ruta si i 9-10 tiden..? Eller kanskje nærmere kokka 11... "Alle parter" inkluderer søplemennene selv også, for det kan ikke være særlig ålright å stå opp i 3- halv 4 tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. januar 2014 #4142 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg vet om en tomt hvor det ble bygget 2 hus på samme adresse, men det som ble bygget først er 83B og det nye 83A. Hvem er det som bestemmer hvilket hus som skal være A og B? Er det fritt fram for den som eier husene? Det er jo mer logisk at det gamle huset skal være A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. januar 2014 #4143 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg vet om en tomt hvor det ble bygget 2 hus på samme adresse, men det som ble bygget først er 83B og det nye 83A. Hvem er det som bestemmer hvilket hus som skal være A og B? Er det fritt fram for den som eier husene? Det er jo mer logisk at det gamle huset skal være A. Jeg tror det går etter hvor nært de ligger sentrum. Så dersom A ligger nærmere sentrum blir det hus A selv om hus B ble bygget først. Eller omvendt at B ligger nærmest, det er jeg ikke helt sikker på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke Skrevet 27. januar 2014 #4144 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg lurer på om dyr får kviser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. januar 2014 #4145 Del Skrevet 27. januar 2014 Vet at hvertfall hunder kan få valpekviser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 28. januar 2014 #4146 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg vet om en tomt hvor det ble bygget 2 hus på samme adresse, men det som ble bygget først er 83B og det nye 83A. Hvem er det som bestemmer hvilket hus som skal være A og B? Er det fritt fram for den som eier husene? Det er jo mer logisk at det gamle huset skal være A. Jeg flyttet inn i hus B, men så bygget huseierne nytt hus mellom A og B. Mitt hus ble da til C. (Med de konsekvensene det fikk for posten). Det er som The Kitten sier HVOR huset er plassert i forhold til starten av veien som avgjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. februar 2014 #4147 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Hvis jeg setter proppen i vasken og slår på max varme, fyller den opp og bruker hårføneren på max varme til å tørke opp vannet, hvor lang tid tar det før den er helt tørr? Får lyst til å prøve av kjedsomhet. Endret 2. februar 2014 av Evilposelos 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 2. februar 2014 #4148 Del Skrevet 2. februar 2014 Hvis jeg setter proppen i vasken og slår på max varme, fyller den opp og bruker hårføneren på max varme til å tørke opp vannet, hvor lang tid tar det før den er helt tørr? Får lyst til å prøve av kjedsomhet. Kan du filme det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. februar 2014 #4149 Del Skrevet 2. februar 2014 Kan du filme det? Nei nå tør jeg ikke, i tilfelle jeg mister hårføneren i vannet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 2. februar 2014 #4150 Del Skrevet 2. februar 2014 Nei nå tør jeg ikke, i tilfelle jeg mister hårføneren i vannet Iiiisj, huff ja det hadde vært tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. februar 2014 #4151 Del Skrevet 2. februar 2014 Det tar lang tid tror jeg. En kopp med 1 cm vann er tørt på en uke i romtemperatur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 2. februar 2014 #4152 Del Skrevet 2. februar 2014 Det tar lang tid tror jeg. En kopp med 1 cm vann er tørt på en uke i romtemperatur. Er det sånne ting du driver med hjemme ja! Selv-eksperimentering på høyt nivå Jeg er enig med deg i at det tar lang tid, så absolutt lang tid.. Men det er sikkert alikevell litt stor forskjell på romtemperatur og ved bruk av hårføner. Temperaturen er jo rimelig høy 2-3 cm ut fra der lufta kommer ut fra føneren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. februar 2014 #4153 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg kan tenke meg to ting som gjør at hårfønerprosjektet tar lang tid: Det er veldig dårlig varmeoverføring mellom varmecoilen i føneren og vannflata, luft er en heller dårlig varmeleder (en kokeplate er kanskje mer egnet?). Fønere har en termostat som skrur av hele skiten om man kjører den for lenge. Da må man vente til den har kjølt seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. februar 2014 #4154 Del Skrevet 17. februar 2014 Hvorfor koster de små havregrynene (Bjørn/AXA) mer enn de store? I gamle dager (fram til 2010?) var det omvendt, og det ga mening, for det er vel en god del som går istykker under produksjonen, og de store er vel også mest populære med melk og sukker på? Det dreier seg om en femtiøring, så jeg bør ikke føle at jeg gråter blod om jeg kjøper en pakke med små til grøt, synes bare det så rart. Nå føler jeg meg litt teit (igjen). Jeg fant ut at det bare er en feil på hyllemerkingen på den KIWI-butikken jeg har pleid å se etter havregryn. Det står kilopris 15,80 og stkpris (for en kilospose havregryn) 13,80. Jeg tok en sjanse og ble avkrevd 13,80. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 17. februar 2014 #4155 Del Skrevet 17. februar 2014 I reklamene for nettdatingsider, er det ekte personer som er avbildet, eller er det bare modeller? De som bare har bilder av damer i bikinier med minimum en E-cup skjønner jeg jo ikke er ekte, men jeg tenker på de som har litt mer vanlige mennesker i annonsene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 18. februar 2014 #4156 Del Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor årstidene ikke flytter på seg etter mange år, når det er skuddår hvert fjerde år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 18. februar 2014 #4157 Del Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor jeg ikke blir sykt stor av så mye godterier og matt og kaffelatte og stille sitteng dag etter dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. februar 2014 #4158 Del Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor årstidene ikke flytter på seg etter mange år, når det er skuddår hvert fjerde år. Kort forklaring. Året er ikke nøyaktig 365 og en kvart dag langt. Lang forklaring? Les denne og denne. Da burde du være godt dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 26. februar 2014 #4159 Del Skrevet 26. februar 2014 Har en eller annen sang/melodi så opphengt, uten at jeg kan teksten overhodet. Så frustrerende! Passer kanskje ikke helt inn her? Men det er veldig rart uten å kunne teksten overhodet, så prøver meg om noen kanskje kan skjønne hvilken sang det er. Haha, here it goes, or not, da teksten som sagt er helt feil: "Always feel like this, always feel like this. (Bakgrunnen: Like a star, oh oh, like a star) And if you feel like this don't do *tralala... ord som rimer på "this"*" Mann som synger, hiphop-ish. Noen som kan gjette seg frem til hvordan sang jeg kan mene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. februar 2014 #4160 Del Skrevet 26. februar 2014 Hvorfor årstidene ikke flytter på seg etter mange år, når det er skuddår hvert fjerde år. De våger ikke lee på seg fordi de er skuddredd! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå