fruBeist Skrevet 29. desember 2010 #261 Del Skrevet 29. desember 2010 Hvordan blir man skjult bruker? INNLOGGING: * Brukernavn: * Passord: Jeg har glemt mitt passord Valgmuligheter * Husk meg? Gjør at du blir automatisk innlogget neste gang du besøker forumet. Anbefales ikke på offentlige maskiner som f.eks. bibliotekdatamaskiner. * Skjult bruker Skjul meg i listen over aktive brukere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 29. desember 2010 #262 Del Skrevet 29. desember 2010 Ah, takk Nettleseren min logger meg inn automatisk, så jeg ser sjeldent den innloggingssiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. desember 2010 #263 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Hvor lenge er man ny gift, ny født ol. Hvor lenge er en bil, sykkel ol ny? Ikke med tanke på å levere den tilbake, men i dagligtale. Er bilen din ny? Jeg lurer også på hvorfor de som bestemmer at ventemusikk på telefonen er en god ide, ikke klarer å lytte til alle oss som sier at vi avskyr å bli påtvunget panfløyte musikk i en halv evighet imens vi venter på svar. Endret 30. desember 2010 av leirbål 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 30. desember 2010 #264 Del Skrevet 30. desember 2010 Vel, hvordan er det mulig å tro på en allmektig gud som skapte oss og som bare er snill,men som sender oss til et fælt sted om vi ikke gjør akkurat slik han vil (Helvete)? fordi det er en test om vi et villige til å gi hele livet vi har fått til gud. de som gjør det vil få belønningen til SELVE livet (himmelen) og de som ikke klarer det vil ikke få noe. Livet her på jorda er egentlig ikke et liv, bare en kort test ( i forhold til evigheten/himmelen) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. desember 2010 #265 Del Skrevet 30. desember 2010 fordi det er en test om vi et villige til å gi hele livet vi har fått til gud. de som gjør det vil få belønningen til SELVE livet (himmelen) og de som ikke klarer det vil ikke få noe. Livet her på jorda er egentlig ikke et liv, bare en kort test ( i forhold til evigheten/himmelen) Hverken Gud eller Jesus sender oss til helvete om vi ikke gjør som Han vil. Jesus kom og døde for oss. Han tok straffen for al det gale vi har gjort, og kommer til å gjøre, for at vi skulle få fri adgang til himmelen. Det eneste kravet for å komme til himmelen er at vi sier ja takk. Johannes 3.16 sier: For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Så uansett hvor godt vi oppfører oss får vi ikke himmelen som premie. Eller helvete som straff. Og siden Han har skapt oss med fri vilje er jorden som den er, med masse lidelse og urettferdighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 30. desember 2010 #266 Del Skrevet 30. desember 2010 Hverken Gud eller Jesus sender oss til helvete om vi ikke gjør som Han vil. Jesus kom og døde for oss. Han tok straffen for al det gale vi har gjort, og kommer til å gjøre, for at vi skulle få fri adgang til himmelen. Det eneste kravet for å komme til himmelen er at vi sier ja takk. Johannes 3.16 sier: For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Så uansett hvor godt vi oppfører oss får vi ikke himmelen som premie. Eller helvete som straff. Og siden Han har skapt oss med fri vilje er jorden som den er, med masse lidelse og urettferdighet. hvordan er du tror at man sier ja takk? roper dette til himmelen da eller? man sier ja takk ved å leve slik som jesus gjorde, og la gud styre deg. (høre på samvittigheten og være god med de rundt deg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. desember 2010 #267 Del Skrevet 30. desember 2010 Det står i Romerbrevet 10.9 at: For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. Gud er ikke tunghørt, så du behøver ikke rope. Du kan si det alene der hvor du er, eller du kan si det til en annen person. Ja, Jesus gjør at jeg ønsker å være god mot de rundt meg, men oppførselen min har ingenting med hvor jeg havner i evigheten å gjøre. Det blir kun påvirket av om jeg tar imot gaven Jesus gav eller ei. Hvis det holdt å være snill nok betyr det at du ikke en gang i livet ditt har vært urettferdig sint på noen, aldri har fortalt en løgn, aldri vært misunnelig på noen osv. Hittil har ingen andre enn Jesus klart det, så da hadde det vært veldig ensomt i himmelen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 30. desember 2010 #268 Del Skrevet 30. desember 2010 Det står i Romerbrevet 10.9 at: For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. Gud er ikke tunghørt, så du behøver ikke rope. Du kan si det alene der hvor du er, eller du kan si det til en annen person. Ja, Jesus gjør at jeg ønsker å være god mot de rundt meg, men oppførselen min har ingenting med hvor jeg havner i evigheten å gjøre. Det blir kun påvirket av om jeg tar imot gaven Jesus gav eller ei. Hvis det holdt å være snill nok betyr det at du ikke en gang i livet ditt har vært urettferdig sint på noen, aldri har fortalt en løgn, aldri vært misunnelig på noen osv. Hittil har ingen andre enn Jesus klart det, så da hadde det vært veldig ensomt i himmelen. det er det som er poenget, at vi skal prøve å bli lik jesus det er jo syv himler, og jesus kommer til å være øverst alene til det er noen som klarer å bli helt lik han. Det vil ikke si at man aldri har blitt fristet til å gjøre dumme ting, men at man har kastet fra seg fristelsen. hittil vet jeg om to personer som har klart det: Johan aksel smith og elihu pedersen sikkert mange flere, men som vi ikke har hørt om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #269 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg lurer på hva og hvor uttrykket "shanghaiet" kommer fra? Google er din venn ... "Shanghaiet? Shanghai er Øst-Asias største havneby. Det gamle uttrykket shanghaiet kommer fra de riktige gamle dager da byen var et attraktivt sted for sjømenn. Kapteinene hadde et svare strev med å få mannskap og dermed fant man følgende geniale løsning: Man så seg ut passende karer, dopet dem ned og når de våknet var de langt ute på havet. I dag lar man seg shanghaie høyst frivillig, det er nemlig en høyst besnærende by man møter når man kjører fra den internasjonale flyplassen og inn til sentrum. ". Link 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. desember 2010 #270 Del Skrevet 30. desember 2010 det er det som er poenget, at vi skal prøve å bli lik jesus det er jo syv himler, og jesus kommer til å være øverst alene til det er noen som klarer å bli helt lik han. Det vil ikke si at man aldri har blitt fristet til å gjøre dumme ting, men at man har kastet fra seg fristelsen. hittil vet jeg om to personer som har klart det: Johan aksel smith og elihu pedersen sikkert mange flere, men som vi ikke har hørt om Aha. Smiths venner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. desember 2010 #271 Del Skrevet 30. desember 2010 Beskrivelser av mat består ofte av flere deler som tilsammen blir et ord. Jeg finner ikke ut av hva som egentlig skal beskrive middagen, når vi spiser lapskaus... :klø: Hva er en henholdsvis laps og kaus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 31. desember 2010 #272 Del Skrevet 31. desember 2010 Aha. Smiths venner... helt riktig! imponert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. januar 2011 #273 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvor lenge er man ny gift, ny født ol. Hvor lenge er en bil, sykkel ol ny? Ikke med tanke på å levere den tilbake, men i dagligtale. Er bilen din ny? Nyfødt er man i barseltiden, dvs ca 6 uker. Det er en ganske vanlig definisjon. Nygift ville jeg sagt er ihvertfall 6 mnd, kanskje så mye som to år, kommende ann på oppførsel. Noen hopper jo rundt i lykkelig forelskelsesrus i en evighet, mens andre kommer raskt tilbake til hverdagen. Hvor lenge en ting er ny kommer ann på hvor lenge den varer. En som har samme bil i 15 år vil kanskje kalle den nye bilen for ny i ett år, mens han som kjøper ny bil annet hvert år bare kaller den for ny i et par måneder. En sykkel er kanskje ny i en hel sesong for de fleste, men for en profesjonell syklist er den ny i noen uker. Jeg tror kanskje en ting er ny så lenge man fortsatt er lykkelig over å ha fått/kjøpt den. Den er ikke ny når den er blitt en hverdagsting eller man begynner å bli lei den :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #274 Del Skrevet 3. januar 2011 Dere som har en sterk trang til å misjonere kan holde denslags i religionstråden. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #275 Del Skrevet 3. januar 2011 Dere som har en sterk trang til å misjonere kan holde denslags i religionstråden. Passer ikke denne bedre i ting som irriterer-tråden? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #276 Del Skrevet 3. januar 2011 Lurer på om homfile ser at andre er homofil? Eller om de kan sjekke opp en hetero fordi de ikke har sett det? Lurer på dette fordi jeg ikke så at en mann var homo og sjekket han opp. Er de som er homo flinkere til å se det enn oss? Hadde også ei lesbisk venninne, men jeg skjønte det ikke før hun sa det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #277 Del Skrevet 3. januar 2011 Passer ikke denne bedre i ting som irriterer-tråden? Jo, sikkert. Ble bare provosert av bibelsitatene etc. over her. Ok, holder meg til tema med et klassisk spørsmål. Hvordan drømmer blinde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 3. januar 2011 #278 Del Skrevet 3. januar 2011 Jo, sikkert. Ble bare provosert av bibelsitatene etc. over her. Ok, holder meg til tema med et klassisk spørsmål. Hvordan drømmer blinde? Jeg har hørt at blinde som en gang kunne se drømmer i bilder. Har de alltid vært blinde så drømmer de lyder og følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #279 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg lurer på hvorfor det er nyttår i månedsskiftet Desember/Januar. Jorda bruker jo like lang tid rundt solen fra Mars til Mars for eksempel. Hvem var det som "bestemte" av vi skulle merke det på det tidspunktet vi gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #280 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg lurer på hvorfor det er nyttår i månedsskiftet Desember/Januar. Jorda bruker jo like lang tid rundt solen fra Mars til Mars for eksempel. Hvem var det som "bestemte" av vi skulle merke det på det tidspunktet vi gjør? Mmmmmm..... skal vi se. Kanskje det har noe med BIBELEN å gjøre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå