Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje den betyr den typiske chatforkortelsen ROFL (rolling on the floor laughing)? bortsett fra at den ler ikke så mye da... men kanskje noen synes det er hysterisk morsomt med et marsvin som ruller rundt på gulvet?

Ja det jeg og tenkte, men som sagt så ser det ikke ut som den ler.

Men hvorfor et marsvin (eller hva det nå er)?

Det finnes jo en smiley som rofl'er.

The plot thickens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smitter menneskers gjesping over på dyr?

Først og fremst må vi vel definere hvilke dyr vi snakker om. Jeg tror vi kan fastslå uten videre research at menneskers gjesping ikke smitter over på snegler, for eksempel ;)

Katter kan jeg ikke så mye om, så jeg vet ikke om menneskets gjesping smitter over på dem.

Menneskelig gjesping smitter over på andre mennesker fordi vi er flokkdyr, og det lønte seg at hele flokken ble trøtt samtidig slik at også kunne være aktive samtidig, og fikk sove i fred. Jeg vil tro gjespingen vår kan smitte over på hunder også på dette grunnlaget.

Men samtidig må vi huske på at gjesping for hunder først og fremst er språk. Når en hund gjesper, sier den "Nå ble det litt anspent stemning her, nå tar vi alle sammen og roer oss ned et par hakk og er venner, eller hva?". Da vil hunden eller mennesket den "snakker til" svare med et gjesp som betyr "OK". Og da er de jo enige, så da er det ingen vits å fortsette å gjespe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Men samtidig må vi huske på at gjesping for hunder først og fremst er språk. Når en hund gjesper, sier den "Nå ble det litt anspent stemning her, nå tar vi alle sammen og roer oss ned et par hakk og er venner, eller hva?". Da vil hunden eller mennesket den "snakker til" svare med et gjesp som betyr "OK". Og da er de jo enige, så da er det ingen vits å fortsette å gjespe.

Er det det det betyr når en hund gjesper? Det visste jeg ikke. Så når hunden min gjesper om morran så er det fordi jeg er anspent og morgengretten (noe jeg egentlig ikke trodde jeg var :ler: ), og ikke fordi hun er trøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Exstrana

Er det det det betyr når en hund gjesper? Det visste jeg ikke. Så når hunden min gjesper om morran så er det fordi jeg er anspent og morgengretten (noe jeg egentlig ikke trodde jeg var :ler: ), og ikke fordi hun er trøtt?

Det er helt riktig som AnonymBruker sier. Hunder bruker gjesping aktivt i språket sitt for å dempe om det blir en anspent situasjon ol. Men samtidig så gjesper de også når de er trette, så jeg tror nok hunden din bare er trett når den gjesper om morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hvor lenge varer en straks?

Litt lengre enn "om litt", men kortere enn "snart". Blir så gruelig irritert når folk sier det! "ja, jeg ringer deg om et par strakser" og så går det fire timer før de ringer :kjefte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en reklamefilm for kims potetgull med rømme og pepper... Hvordan putter de rømme inni potetgullet?

Marinerer det kanskje....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å velge hvilke emner som skal vises når man trykker på "siste 24 timer"? Jeg har for eksempel ingen interesse av alle disse dagbøkene og heller ikke graviditet osv, men jeg liker å se de nyeste trådene i de andre temaene. Er det mulig å "sile ut" de temaene jeg ikke vil lese om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hvorfor sover man alltid best hvis man må stå opp tidlig for å rekke noe?

For eksempel:

Jeg la meg klokken 23, både natt til i går og natt til i dag. Jeg stod opp til nøyaktig samme tispunkt både i går og i dag. Men forskjellen er at i går morges så stod jeg opp av meg selv og tenkte ikke noe over det, mens i dag måtte jeg snooze MANGE ganger og motivere meg selv fordi senga var så varm og god.. Eneste forskjellen på dagene er at jeg har planer i dag, til et gitt tidspunkt.

Merkelig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg så en reklamefilm for kims potetgull med rømme og pepper... Hvordan putter de rømme inni potetgullet?

Rømmepulver og melkepulver, som regel. Visste du forresten at nesten alle potetgullmerker har melkepulver i seg? Jeg lurer veldig på hvorfor, for de få merkene som ikke har melkepulver i seg smaker akkurat likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

Mener det er pga at de ikke regnes som serveringsteder? røykeloven kom vel for å beskytte folk som jobber i utelivsbransjen, og bingolokaler regnes ikke som et serveringssted. link: http://www.vl.no/samfunn/article62711.zrm

Men tog, fly, buss, klesbutikk, matbutikk osv er jo også under røykeloven, og de er ikke utesteder? Eller er de ikke en del av røykeloven, men har slengt seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bingolokaler

Adgangen til å røyke i bingolokaler er regulert i tobakksskadeloven § 6 første ledd første og annet punktum. Det vil si at bingoer som hovedregel skal være røykfrie.

Tobakksskadeloven § 6 annet ledd hjemler som nevnt ovenfor, en adgang til å dele et lokale "dersom det innen et område er flere lokaler som har samme formål". Da kan "røyking tillates i inntil halvparten av disse". For bingolokaler betyr dette at dersom lokalet kan deles i to, kan røyking tillates i den ene delen. Forutsetningen er imidlertid at denne delen ikke er et arbeidslokale for ansatte ved bingoen. Dersom denne delen er et arbeidslokale hvor to eller flere personer er samlet, kan røyking ikke tillates. Loven setter også andre vilkår: "De røykfrie lokaler må ikke være mindre eller av dårligere standard enn lokaler hvor røyking tillates"."

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...