Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Eg lurer på 2 ting om Eminem, eg...

Han har vel 4-5 døtre, sant? Koffor synge han da bare til Hailie? Hadde eg vært ein av døtrene han aldri lagde sanger om, hadde eg blitt litt furt...

Har han noken gang voldtatt noken? Han virka så utrulig opphengt i voldtekter(I sanger som Vegas og Medicine man.) han virker liksom ikkje som han er...100%

Også når det gjelder filmen Pusur:

Kordan får dei kattene til å gå dit, sitte der og hoppe opp i bøtter? Kordan få rottene til å samle seg rundt Pusur? Kordan få Jølle til å flippe? Kordan lagde dei Pusur?

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ringer. En på hver hånd, ringefingeren. Ringen på venstre hånd passer ikke høyre, den er for liten. Ringen på høyre hånd passer ikke venstre da den er for stor. Men de passer på sin plass. Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir jeg av og til helt plutselig slapp i hele kroppen? Tungpustet og slapp, skikkelig ubehagelig. Noen ganger etter å spist mye sukker, andre ganger helt uten videre.

Anonymous poster hash: 81b8e...503

Det kan være så mye. Men ta deg en tur til legen. Hjertetrøbbel kan blant annet gi slikt symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være så mye. Men ta deg en tur til legen. Hjertetrøbbel kan blant annet gi slikt symptom.

Har vært der og tatt en haug med blodprøver. Antar de ville funnet det ut da? Husker ikke om de har sjekket hjertet. Det er ikke ofte det skjer. Det skjer gjerne i forbindelse med at jeg føler meg varm, eller så blir jeg varm av det, jeg vet ikke. Ikke alltid jeg føler meg varm heller. Vanskelig å forklare når jeg ikke er slik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser på noen som baker brød, så legger dem over ett par sånne kjøkkenhåndkle over brødene, rett etter at dem er tatt ut av ovnen. Hvorfor gjør folk egentlig det?

Er det for å holde brødene litt varme, så lenge som mulig?

Anonymous poster hash: b7314...8de

Hvis jeg husker riktig så er det for å gjøre skorpen hard, men samtidig holde det mykt inne i brødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tegnefilm, som i The Simpsons, når figurer som vanligvis blir tegnet med briller blir tegnet uten og de får bittesmå øyne, er de da nærsynte eller langsynte?tumblr_lw0e2i3wyt1qf4uz0o1_500.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der og tatt en haug med blodprøver. Antar de ville funnet det ut da? Husker ikke om de har sjekket hjertet. Det er ikke ofte det skjer. Det skjer gjerne i forbindelse med at jeg føler meg varm, eller så blir jeg varm av det, jeg vet ikke. Ikke alltid jeg føler meg varm heller. Vanskelig å forklare når jeg ikke er slik nå.

Tror ikke de finner noe på blodprøver. EKG hadde du nok husket. Det ser slik ut:

http://matning-av-kroppens-funktioner.kicommons.wikispaces.net/EKG?responseToken=0f58797325c9017ef2e793d6664eeb28c

Anonymous poster hash: 1c62f...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg har to ringer. En på hver hånd, ringefingeren. Ringen på venstre hånd passer ikke høyre, den er for liten. Ringen på høyre hånd passer ikke venstre da den er for stor. Men de passer på sin plass. Hvorfor er det slik?

Fordi menneskeheten ikke er støpt i en form...

Trodde det var allmennskunnskap å vite at vi ikke er like på høyre og venstre side,

men uansett så er vi ikke det nei :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

På tegnefilm, som i The Simpsons, når figurer som vanligvis blir tegnet med briller blir tegnet uten og de får bittesmå øyne, er de da nærsynte eller langsynte?

*bilde*

Tilnærmet lik blinde? :lol:

For meg virker det som at sånne miniatyrøyne skal representere

et særdeles dårlig syn på alle måter. Synes nemlig ofte de veiver fælt

med armene foran seg når brillene faller av og at de verken ser sin egen nesetipp eller

lenger frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tegnefilm, som i The Simpsons, når figurer som vanligvis blir tegnet med briller blir tegnet uten og de får bittesmå øyne, er de da nærsynte eller langsynte?

Såvidt jeg har skjønt så betyr det som regel at de er nærsynte i større eller mindre grad. Myser de i tillegg, så er de skikkelig nærsynte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett par ting jeg ikke helt skjønner fra Harry Potter-universet. I den boken hvor Harry Potter får en slags visjon / drøm som handler om at gudfaren Sirius blir torturert av Voldemort. I boken prøver Potter og vennene hans å komme seg inn på ett kontor hvor de hadde planer om å bruke en peis eller noe for å kontakte Sirius. De blir tatt på fersken av hun slemme damen og støttespillerne hennes..

Potter, Hermine og hun damen går deretter langt inn i den forbudte skogen hvor Hermine påstår at dem bygger ett hemmelig våpen som Humlesnurr  ville at de skulle bruke mot Magi-departementet. Etter at hun slemme damen blir hentet vekk av noen kentaur-folk (eller hva dem nå heter) hvorfor gikk ikke Potter og Hermine tilbake til kontoret for å gjøre nye forsøk på å kontakte folk gjennom peisen eller snakke med f.eks. Severus Slur? Om jeg ikke husker helt feil, så stakk dem jo rett til Magi-departementet, flyvende på de greiene?

Anonymous poster hash: b7314...8de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle bruke peisen til å reise til magi departementet. Det heter floo, å man bruker et slags pulver man kaster i peisen å sier hvor man skal, så går man opp i grønne flammer å endrer opp dit man skulle. Hvorfor de ikke gikk tilbake til kontoret til Umbridge, kan vel forklares med at det ikke er så lurt å vende tilbake etter så kort tid. Så da var det bedre å fly på thestrals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du vært venstrehendt ville venstrehånden din vært større enn høyrehånden din. Høyrehendte har minst omkrets på fingrene påmhøyre hånda, fordi den brukes mest og omvendt for venstrehendte.

Anonymous poster hash: 1d863...911

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slur var der når Umbridge tok de på fersken. Harry sa til Slur at de hadde Padfoot(Sirius) på stedet der det ble oppbevart. Når Umbridge spurte Slur hva Harry mente sa han at han ikke viste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan man ikke gi blod de første to døgnene etter tannlegebesøk?

Fordi man ofte har fått bedøvelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ofte har fått bedøvelse....

Det er vel ikke så vanlig å få bedøvelse under tannlegebesøk?  Eller, det er vel vanlig hvis man skal borre, men hvis man bare er til en sjekk da? Jeg kan forstå det om man har fått smertestillende, lystgass eller bedøvelse. Jeg går alltid bare til sjekk og fjerning av tannstein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så vanlig å få bedøvelse under tannlegebesøk?  Eller, det er vel vanlig hvis man skal borre, men hvis man bare er til en sjekk da? Jeg kan forstå det om man har fått smertestillende, lystgass eller bedøvelse. Jeg går alltid bare til sjekk og fjerning av tannstein. 

De er vel redde for infeksjoner ved tanntrekking og div. store inngrep. Skulle ikke ha noe å si ved filleting som tannsteinpussing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke gi blod de første to døgnene etter tannlegebesøk?

Fordi man ikke skal ha åpne sår når man gir blod pga infeksjonsfare. Når tannlegen pirker og poker med de skarpe instrumentene sine får vi små sår i tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...