Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost

Ja, ok. Skal vel ikke så mye til kanskje, vet at det der stoffet sitter godt i på fingre osv.

Det svir kraftig og er så vondt i en times tid, jeg har fått piri piri i øynet før og det er vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ok. Skal vel ikke så mye til kanskje, vet at det der stoffet sitter godt i på fingre osv.

Omtrent som "God Negl" altså. :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at denne er svart på.

Man blir full og gjør dumme ting. Kjører i fylla, for eksempel. Noen drukner i sitt eget spy. Noen får alkoholforgiftning.

Det som er enda verre er at man skader og dreper andre mennesker når man kjører i fyll, fyllikene pleier ofte å overleve fyllekjøring.

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på om det blekket som brukes i kvitteringsmaskiner aldri går tomt? Når jeg tenker meg om har jeg aldri lagt merke til at denne blir tom??

Også lurer jeg på noe ang. bussjåfører. Hva gjør de hvis de får akutt diare og er midt i ruten sin? Stopper de på shell og sier til passasjerene "Folkens, nå har jeg fått skikkelig rennaræv, beklager dette men nå må jeg på dass for å tømme ryggraden i noen minutter. BRB"

?????!

Jeg har jobbet i butikk, og jo- man går tom for papir. Har byttet mange slike ruller. Bussjåfører bytter jo også slike, det blir rosa striper på de når de begynner å gå tom.

Anonymous poster hash: 8c792...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg har jobbet i butikk, og jo- man går tom for papir. Har byttet mange slike ruller. Bussjåfører bytter jo også slike, det blir rosa striper på de når de begynner å gå tom.

Jeg har fått en billett med rosa blekk på før for lenge siden tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var blekket som ble spurt om, ikke papiret. Men blekket er jo ikke blekk heller, det er varme. Termoskrivere. Og bussjåfør-spørsmålet hadde med akutt diare å gjøre, ikke kvitteringsruller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var blekket som ble spurt om, ikke papiret. Men blekket er jo ikke blekk heller, det er varme. Termoskrivere. Og bussjåfør-spørsmålet hadde med akutt diare å gjøre, ikke kvitteringsruller.

Unnskyld, da. Synd det ikke finnes en himle-med-øynene-smiley.

Nevnte kun bussjåfør fordi de også har slike kvitteringsruller.

Kjenner forresten noen bussjåfører, de sier at må man så må man og da stopper man bussen på første mulige sted og lar det stå til.

Fornøyd nå, eller? :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Kjenner forresten noen bussjåfører, de sier at må man så må man og da stopper man bussen på første mulige sted og lar det stå til.

:rolleyes: Denne du mener? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfornøyd. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hva er forskjell på globa moderator og bare moderator? Og hva er greia med heldge admin :klo: De som har det har jo fortsatt bare moderator tittelen i helgene :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fælt på om det er mulig å finne ut hvor mye et hus, uten innbo/løsøre veier?

Ta f.eks. de imponerende store blokkene på Tveita, Nåkkvesvei 1, 3 eller 5. Om man fjerner alt unntatt kjøkken og baderomsinnredning, hvor mye vil en av de blokkene da veie?

(Mulig dette er for høytflyvende for denne tråden? ) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer "rastløs" av, altså hva er en "rast"?

Jeg har googlet og funnet ut at "rast" var et gammelt lengdemål, så langt man kunne gå før man trengte hvile.

Hvorfor får kaffe fart på magen? Og hvorfor får det bare fart på magen når jeg er hjemme, men ikke når jeg er på jobb?

Det er forsåvidt bra, kjedelig å få løs mage på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kommer "rastløs" av, altså hva er en "rast"?

Jeg har googlet og funnet ut at "rast" var et gammelt lengdemål, så langt man kunne gå før man trengte hvile.

Rast kommer nok i denne sammenhengen opprinnelig fra tysk. På tysk betyr "Rast" noe i retning av "hvil", eventuelt ro. En som er rastløs er da uten dette, så det stemmer ganske godt.

Kaffespørsmålet kan jeg dessverre ikke svare på :)

Anonymous poster hash: 9d839...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye væske kan et menneske ha inntatt før et gjennomsnittelig menneske ville tisset på seg, med normale mengder drikke og aktivitet?

Hvor mye er det plass til, før det er for fullt, mener jeg?

Edit:(Hvor mange bokser med øl på fest kan man drikke, feks. Selv om det ikke er normale mengder, da. Men bare sånn for å illustrere.)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjefen min bruker innimellom uttrykket "ta en fot i bakken", og mener da et kort møte for å sjekke status på et prosjekt eller lignende. Hva betyr egentlig dette uttrykket, og hvor kommer det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer "rastløs" av, altså hva er en "rast"?Jeg har googlet og funnet ut at "rast" var et gammelt lengdemål, så langt man kunne gå før man trengte hvile. Hvorfor får kaffe fart på magen? Og hvorfor får det bare fart på magen når jeg er hjemme, men ikke når jeg er på jobb?Det er forsåvidt bra, kjedelig å få løs mage på jobb. Anonymous poster hash: 8c792...880

En rast er jo en hvil. Rasteplass er jo et sted ved veien hvor man tar seg en hvil (og spiser matpakka si, hvis man har med en sånn) :) Rastløs er altså hvileløs:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye væske kan et menneske ha inntatt før et gjennomsnittelig menneske ville tisset på seg, med normale mengder drikke og aktivitet?

Hvor mye er det plass til, før det er for fullt, mener jeg?

Edit:(Hvor mange bokser med øl på fest kan man drikke, feks. Selv

om det ikke er normale mengder, da. Men bare sånn for å

illustrere.)

Før tissingen melder seg eller blir et problem vil du bli bevisstløs pga for stort væskeinntak.

Har du ikke hørt om de som drikker vann for å konkurrere om hvem som klarer å innta mest? De ender på sykeus pga. For mye væske, og det kan bli dødelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...