Gå til innhold

Ustadig lysstyrke på ny MacBook Pro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min splitter nye MacBook Pro oppfører seg merkelig, lysstyrken på skjermen er rett og slett ikke konstant. Den veksler fra å ha ganske sterkt lys (normal, vil jeg si) og til å bli temmelig mørk. Ikke veldig mørk, regner med at det er det laveste nivået. Den er tilkoblet strøm. Det er ikke slik at det er på grunn av inaktivitet, at den sparer skjermen, det skjer mens jeg sitter og jobber på den. Noen som har anelse om hva dette kan være, og om det er noe jeg kan gjøre med det (innstillinger?? :klø: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg har ikke pro, men min Mac regulerer seg etter lyset rundt den. Når jeg skrur lysstyrken på fuldt slutter den å regulere seg.Usikker på om det er andre innstillinger for å endre det, men det er i vertfall ganske vanelig.

Skrevet

Fordi du skygger for lysføleren. På min MacBook Pro (noen år gammel) sitter den under høytalergrillen på venstre side.

Du kan så klart slå av den automatiske lysjusteringen. ;)

Skrevet

Aha... Dette må jeg i hvertfall gjøre noe med, for det er utrolig plagsomt. Hvordan slår jeg av moroa, da?

Skrevet

Jeg har forresten brukt den i noen dager nå, men i dag er første gang at den oppfører seg slik.

ts

Skrevet

Finner ikke denne lysføleren, uansett hvor på maskinen jeg prøver å dekke til. Men jeg har funnet ut hva som skal til for at lyset varierer - det handler om at jeg lener meg fram mot skjermen! Hvis avstanden mellom ansiktet mitt og skjermen blir mindre, mørkner skjermen. Hvis jeg lener meg tilbake, lysner den. Dette er jo helt på trynet, kan ikke ha det sånn... :ler:

Skrevet

Jeg mener lysføleren sitter ved webcamet, altså øverst på skjermen. Du kan skru av automatisk justering på systemvalg -> skjermer -> juster lysstyrke automatisk :)

Skrevet

Aha... Dette må jeg i hvertfall gjøre noe med, for det er utrolig plagsomt. Hvordan slår jeg av moroa, da?

Har engelsk språk hos meg, så du får oversette

System Preferences -> Displays -> Automatically adjust brightness ...

Skrevet

Legg håndflatene dine over begge høytalergitrene...

Da bør du se at lyset dimmer.

Skrevet

Ahh.... Deilig. Der ble det fikset. Tusen takk! :)

Skrevet

Og -lyssensoren er helt klart ved siden av kameraet, ja.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...