Gå til innhold

Menn og hår på brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle menn får vel ikke hår på bryste? Eller hvem menn er det som får og ikke får?

Er det virkelig kun genene som bestemmer det eller kan det være andre ting også?

For av de jeg har sett så er det slik at de aller fleste jeg har sett som ikke har, de trener og har markerte muskler, eller så er de fra varmere land.

Og jeg har vel litt problemer å tro at alle de barberer seg, eller?

Så er det en mulighet at varme, mat og aktivitet spiller en rolle også?

Jeg har selvsagt sett mange "helt vanlige menn" uten brsthår også, men det er så mange av de som trener, har et bestemt kosthold og slikt som ikke har at jeg begynner å lure.

Det er vel ikke bare en tilfeldighet at folk som trener eller noe tilfeldigvis ikke har brysthår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårvekst styres av gener og hormoner. Dessuten kan den fjernes ved barbering og voksing, som også kan være en medvirkende årsak til at du ikke ser det så ofte.

Skrevet

Samboeren min har bare littegranne hår på brystet og ingenting på ryggen. Og han er fra et annet og mye varmere land enn Norge. Så det kan jo kanskje være noe i teorien din ;)

Skrevet (endret)

Alle menn får vel ikke hår på bryste? Eller hvem menn er det som får og ikke får?

Er det virkelig kun genene som bestemmer det eller kan det være andre ting også?

For av de jeg har sett så er det slik at de aller fleste jeg har sett som ikke har, de trener og har markerte muskler, eller så er de fra varmere land.

Og jeg har vel litt problemer å tro at alle de barberer seg, eller?

Så er det en mulighet at varme, mat og aktivitet spiller en rolle også?

Jeg har selvsagt sett mange "helt vanlige menn" uten brsthår også, men det er så mange av de som trener, har et bestemt kosthold og slikt som ikke har at jeg begynner å lure.

Det er vel ikke bare en tilfeldighet at folk som trener eller noe tilfeldigvis ikke har brysthår?

Troll? bodybuildere ol. fjerner hår for at musklene skal synes best mulig osv. Endret av gbnj
Skrevet

Ja, selvsagt er jeg et troll når jeg stiller et sånt spørsmål. :ironi:

Nei, jeg lurer faktisk.

Skrevet

Ja, selvsagt er jeg et troll når jeg stiller et sånt spørsmål. :ironi:

Nei, jeg lurer faktisk.

Det kan være de vokser seg fordi de er en del av treningsmiljøer hvor det er vanlig.

Det kan ha kulturelle årsaker til at de barberer eller vokser. Mange muslimer barberer bla. kjønnshårene av religiøse årsaker.

Det kan være genetisk.

Det kan være hormonelt.

Skrevet

Jeg har masse hår på brystet og på skulderne og øvre del av ryggen. Jeg trener ganske mye og, men ikke i singlet ;)

Skrevet

Så det har altså ikke noe med maten man spiser, varme eller trening?

Skrevet (endret)

Så det har altså ikke noe med maten man spiser, varme eller trening?

Det høres i alle fall ikke særlig sannsynlig ut Endret av Airi
Skrevet

Samboer er skandinavisk, trener ikke unormalt mye, spiste tradisjonell norsk kost fram til vi møttes, men har nå "blitt med meg" på mer asiatisk mat de siste fire årene, og er fortsatt veldig lite hårete. Om jeg ser etter kan jeg finne enkelte hår på brystkassa hans, men dem er det ikke mange av. Så jeg antar det er genetisk bestemt, heller enn klima, kosthold eller aktivitetsnivå.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvorvidt menn får hår på brystet/kroppen, er genetisk. Har man en hårete famile, er sjansen stor for at man blir hårete selv også. Kosthold, trening eller varme har ingenting å si.

Skrevet

Det sier vel seg selv at håret ikke faller av om man begynner å trene. Det kan virke som om forfengelige menn (de som trener for å få muskler og ikke for å bli spreke) er inne i en stim der det er in å vokse seg. Litt bakvendt at de ender opp med å se mindre maskuline ut da, men... takke meg til menn med naturlig, mandig hårvekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...