Gå til innhold

Sara Bernard uten kokos/defiafett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig veldig lyst til å lage Sara Bernard (småkaker), men mangler kokos- eller delfiafett til glasuren. Hvilken funksjon har dette? Vil resultatet bli mislykket uten fettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo evt gjøre ferdig det andre i dag, men vente med selve "dyppingen" i morgen.

Tror jeg leste et sted at det var lurt å kjøle ned eller fryse ned kakene før dypping.

Forresten så lurer jeg på hvordan man får SB pene. Mine blir ikke presentable, rett og slett.

Skrevet

Lurt.

Mine blir presentable hvis jeg har litt mer sjokolade i glasuren, eller har den i en dyp, smal skål, sånn at jeg slipper å "gni" kakene i sjokoladen. Jeg bare dypper de lett nedi, så blir det jevnt og fint fordelt. Det er mulig vi har forskjellig oppfatning av hva presentabelt er da, men de blir alltid oppspist her ihvertfall :)

Skrevet

Jeg fikk servert slike engang som så ut som om de var fabrikklagd. Men de var da lagd av svigermoren til en venninne av meg. Da jeg skulle lage mine egne hjemme så var det liksom sjokolade over alt. Men skal prøve meg i år igjen, så forhåpentligvis blir de penere da. Har vurdert å bruke sprøytepose til kremen, kanskje det kan være et triks, liksom. Dyp skål til sjokoladen skal jeg notere meg bak øret ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...