Gå til innhold

Hvor lenge skal karameller koke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Planen i dag er å lage karameller, og har funnet mange gode oppskrifter på nettet. Men er det noen som vet hvor lenge jeg må forberede meg på at de skal koke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lagde fudge i forrige uke og det tok ca 25min før temp var 112 grader...

Skrevet

Jag vet inte hur länge, men gör "kultestet" med jämna mellanrum så märker du lätt när de är klara. :) Alltså, droppa en liten del av smeten i ett glas med kallt vatten, när kulan stelnar så är det klart! Men det visste du säkert redan, men det skadar ju aldrig med lite extra information, haha. Sist jag gjorde fudge så tog det 20 minuter, karameller ska ju bli hårdare och ska därför säkert koka längre, så en halvtimme kanske?

Om det är så att du har en deadline den dagen du ska göra dem och det är därför du undrar så är det ju bara att göra en liten sats i förväg för att testa. :)

Skrevet

Ikke stol på oppskriftene når det gjelder koketid hvertfall, da jeg lagde karameller til jul i fjor måtte jeg doble koketiden. Ta heller vanntesten som nevnt over, drypp litt av massen i et glass kaldt vann, hvis den stivner så mye at du kan rulle den til en kule er den ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...