Gjest pepsimax Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 heisann lurer på om noen kan hjelpe meg. jeg jobber innen pleie og omsorg, og igår hadde jeg kveldsvakt - og dagvakt idag. fikk ikke sove inatt, så jeg vet at jeg ikke hadde krampe. allikevel var leggene mine (den venstre mer enn den høyre) kjempeømme og vonde når jeg sto opp, som om jeg hadde hatt krampe inatt. forskjellen er vel at det ved krampe har pleid og gå bort i løpet av dagen mens idag har det bare blitt verre. hva kan dette være? før kveldsvakten igår hadde jeg fri i 2 uker, så jeg har ikke jobbet ekstremt mye eller noe. takker for tanker
Devana Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Kan det være litt lignende voksesmerter? Altså litt sånn verkende? Jeg tenker det kanskje er fordi du ble sliten etter å ha jobbet kveldsvakt og dagvakt? Når jeg ikke sover så mye så får jeg noe som minner om "voksesmertene" jeg hadde når jeg var liten.
Gjest pepsimax Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 ja det er sikkert ikke noe alvorlig altså, men jeg ble bare så nysjerrig på hva kroppen min driver med nå, lissom smertene er der enda.. aldri opplevd dette før. takk for svar da:)
Lykkelitenen Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Jeg har veldig store problemer med knærne (smerter, låsninger, knekking og diverse andre plager som hindrer meg i å være fysisk aktiv) og opplever innimellom at jeg får nærver i klem og natten. Det jeg da erfarer når jeg våkner er det du beskriver i startinnlegget. Hva som gjør det vet jeg ikke, legen min kunne heller ikke svare på det når jeg tok det opp med han. Hos meg blir det stort sett værre ut over dagen, så bedrer det seg igjen de neste dagene. Jeg aner så klart ikke om det er det du opplever, men jeg ville vært obs på det om du tidligere har hatt problemer med knær eller nærver i klem
Sykepl.student Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 jeg fikk kramper i leggene om natta en periode, og det var helt forferdelig! men du mener selv at du ikke har hatt kramper? jeg begynte å ta tilskudd av magnesium, og det hjalp virkelig. kanskje det kan hjelpe deg også?
Snart Frue Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Det kan hende du har restless legs. Det er fryktelig slitsomt. Det som kjennetegner det er at smertene (verkingen) blir borte om du rører på beina. Det er vel ikke så mye som hjelper mot det dessverre. Noen påstår at magnesium kan hjelpe, men det er sikkert individuelt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå