KaDust Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Jeg føler meg ganske så ensom, og starter å bli lei av å sitte alene dag inn og dag ut. Problemet er at jeg ikke tørr å la meg bli forelsket i noen. Jeg kan lett falle for andre, men trekker meg tilbake så fort jeg merker det skjer. Har så sinnsykt problemer med å stole på andre, og aner ikke hvordan jeg skal komme over det. Er helt jævelig å være i forhold når du ikke har tillit til typen/dama, selvom personen aldri har gjort noe for at du skal være mistenksom. Så er jeg bare mistenksom av natur, og det sliter som faen. Orker det rett og slett ikke. Må jo være hardt å være i ett forhold med meg og, når jeg er slik. Noen som har det på samme måte, og som vet hvordan jeg skal komme over tillitsproblemet?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Jeg har det på samme måte og det er nok en av grunnene til at jeg er sønderkunst nå. Jeg har tatt tak i meg selv og begynnt å jobbe med meg selv. Venter på time hos psykolog. Må bygge meg opp på nytt, få slevtilitten til bake. Det viktigste er å ha et godt selvbilde. Dersom vil ikke liker oss selv så vil andre slite med å like oss nok Jeg leser en del om selvutvikling så det er et tips. Vi må også fokusere på at den neste vi faller for er ikke vår eks. Lykke til på veien.
KaDust Skrevet 20. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2010 Har selv gått i både terapi og til psykolog. Ingen av delene har funket. Føler meg så sinnsykt lost når det kommer til tillit. Men ja, leser du en bok om selvutvikling? Isåfall, noe å anbefale? Kanskje jeg skal sette meg ned å lese litt jeg også, så fort jeg er ferdig med eksamen.
PepsiMax Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 vet ikke om den er aktuell for deg, men har hørt om en selvhjelpsbok som heter sommerfuglkvinnen. Dette er i utgangspunktet en bok for kvinner utsatt for vold i nære relasjoner, men en del av den handler om hvordan man kan lære å stole på folk igjen...
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 Handler dette litt om selvbildet ditt også...? Jeg får litt følelsen av det, og når nicket ditt er KaDust... syns du selv at du er en dust? Det må du jo ikke! Hvorfor ikke KaFlott, KaFin, KaHerlig!! Du må se på deg selv på en annen måte og begynne der. Ellers funker det aldri med andre mennesker heller...!
KaDust Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2010 Handler dette litt om selvbildet ditt også...? Jeg får litt følelsen av det, og når nicket ditt er KaDust... syns du selv at du er en dust? Det må du jo ikke! Hvorfor ikke KaFlott, KaFin, KaHerlig!! Du må se på deg selv på en annen måte og begynne der. Ellers funker det aldri med andre mennesker heller...! Haha, nei nicket mitt har ingenting med dust å gjøre i det hele tatt Eneste jeg sliter med på selvbildet er utseende, ikke personligheten egentlig. )
KaDust Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2010 vet ikke om den er aktuell for deg, men har hørt om en selvhjelpsbok som heter sommerfuglkvinnen. Dette er i utgangspunktet en bok for kvinner utsatt for vold i nære relasjoner, men en del av den handler om hvordan man kan lære å stole på folk igjen... Hmm, ja. Kan jo prøve den ut! Takk
Gjest Katten. Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Håndbok for Lysets Kriger er en bok jeg verdsetter høyt. Ellers kan jeg nevne at slik usikkerhet ødela mitt forrige forhold. Det er helt umulig å leve med en så usikker person over lang tid. Har du issues med kroppen din, gjør noe med den 5
KaDust Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2010 (endret) Håndbok for Lysets Kriger er en bok jeg verdsetter høyt. Ellers kan jeg nevne at slik usikkerhet ødela mitt forrige forhold. Det er helt umulig å leve med en så usikker person over lang tid. Har du issues med kroppen din, gjør noe med den Kanskje jeg skal sjekke ut den og. Og ja jeg vet jeg er umulig å leve med når jeg er slik ;p Men er ikke mye å gjøre med kroppen min. For jeg er tynn, fit og alt det der. Hvis jeg skal gjøre noe, må det være å ta silikon så jeg får litt former haha. Så, ja.. Dessuten er det mer trynet mitt jeg har issues med, og det får jeg ikke gjrot særlig mye med. Aner egentlig ikke hva som skaper usikkerheten. Er vel det som er hovedproblemet. Endret 4. desember 2010 av KaDust
Steinar40 Skrevet 4. desember 2010 #12 Skrevet 4. desember 2010 Andre meninger? Det er bare sunn fornuft å ikke ha blind tillit til andre folk.
KaDust Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2010 Nei, men det finnes begrensning for hvor lite tillit man skal ha da. Blir jo helt gal av å være paranoid uansett hva partneren gjør, og være sikker på at han/hun gjør no drit selv når du er med han/hun.
Steinar40 Skrevet 4. desember 2010 #14 Skrevet 4. desember 2010 Nei, men det finnes begrensning for hvor lite tillit man skal ha da. Blir jo helt gal av å være paranoid uansett hva partneren gjør, og være sikker på at han/hun gjør no drit selv når du er med han/hun. Ja, man må bestemme seg for å stole på partneren. Men bare til en viss grense. Det er altså ikke alt som er tillatt eller akseptabelt. Og det må man selvfølgelig være enig om. Ellers fungerer det ikke.
Sulosi Skrevet 4. desember 2010 #15 Skrevet 4. desember 2010 Håndbok for Lysets kriger kan absolutt anbefales ja, den virker på alle tenkelige sider ved livet og måten du ser de negative tingene på. Litt tolkende bok, men du kan fint lese en side av gangen..jeg leste hele samme dagen som den kom i hus
KaDust Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #17 Skrevet 4. desember 2010 Hva bygger denne boka på? Lurer på samme
Gjest Katten. Skrevet 4. desember 2010 #18 Skrevet 4. desember 2010 Det er en samling med korte historier som inneholder leveregler fra bl.a. Tao Te Ching, buddhisme, kristendom osv. Rett og slett fantastisk.
KaDust Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #19 Skrevet 4. desember 2010 Det er en samling med korte historier som inneholder leveregler fra bl.a. Tao Te Ching, buddhisme, kristendom osv. Rett og slett fantastisk. Høres veldig uinteressant ut tbh. 1
Gjest brutal_mann Skrevet 4. desember 2010 #20 Skrevet 4. desember 2010 Å være åpen og ærlig om seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå