Gå til innhold

Kraftig mensblødning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da var det tid for pillefri uke igjen. Unngår det i det lengste pga at jeg blør så mye ved hver mens. Bare jeg røyser meg opp, er det som om alle sluser åpner seg :P Derfor bruker jeg bestandig å time det til en ferie, eller nå som jeg går høgskole, kan jeg planlegge det til en gang jeg har langhelg. Kan så vidt gå til butikken som ligger 1 min å gå herfra. Bindet klarer rett å slett ikke å suge til seg blodet så fort når det kommer så mye. Andre som er stertk plaget? Fins det nå medisiner for det? Jeg går jo allerede på p piller, og det hjelper ikke mot store blødninger slik det står overalt på nettet at det kan. Det hjelper heller ikke å ha mensen 1 gang i månden, det er like mye da som at jeg har det 3 ganger i året. Derfor sparer jeg meg for torturen å har det så sjelden som jeg kan. Er 25 nå og har hatt det slikt helt siden jeg fikk mensen som 14 åring. Vet vi har bløder sykdom i familien, men det rammer jo svært sjeldent jenter vet jeg.

Åååh som jeg hater denna uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det finnes medisiner mot store blødninger. Det er tabletter som tas de dagene du blør mye. Snakk med legen din.

Skrevet

Ja det finnes medisiner mot store blødninger. Det er tabletter som tas de dagene du blør mye. Snakk med legen din.

Ahh takk gud! Skal spørre neste gang jeg er der! Takk for svar:D

Skrevet

Huff vet hvordan det er. Sliter med nøyaktig det samme. Kraftige blødninger og så har jeg så korte sykluser også på 19-21 dager mellom hver gang. Det blir hver 3 uke det :s

Skrevet

Jeg tror de koster ganske mye de medisinene, og de må betales av egen lomme. Tror de jeg ble anbefalt kostet rundt femtenhundre kroner.

Skrevet

Cyklokapron heter de jeg mente, de koster 319 for 100 tabletter. Synes ikke det er så dyrt.

Man tar 2-3 tbl i 2-3 dager, de dagene man blør mest og føler man trenger dem. Så de holder i noen mnd.

Skrevet

Cyklokapron heter de jeg mente, de koster 319 for 100 tabletter. Synes ikke det er så dyrt.

Man tar 2-3 tbl i 2-3 dager, de dagene man blør mest og føler man trenger dem. Så de holder i noen mnd.

Ts her!

319 for 100 var ikke så dyrt. Særlig når de blir å være verdt hver en kr om de virker. Jeg blir særiøst skikkelig hemmet i hverdagen av det. Sitter for det meste bare i ro inne siden hver gang jeg røyser meg så fosser det bare. Så ekkelt altså.. Får spørre om de tablettene, navnet er notert :) Jeg har jo i tillegg bare mensen 3 ganger i året nå, så da varer nok en pakke med 100 stk ganske lenge.

Takk for tipset :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...