Donnie Darko Skrevet 13. oktober 2003 #1 Skrevet 13. oktober 2003 Hei.. Jeg lurer på om dere har noen gode forslag til og tilbrede blodpudding/blodklubb? (dette er noe av det beste jeg vet)
chimp Skrevet 13. oktober 2003 #2 Skrevet 13. oktober 2003 Are you serious???? :o I tilfelle du er det, skal du bare ta og skjære puddingen i skiver og steke på panna! Spis den m sukker på og drikk melk til! Fikk dette mye i oppveksten min, og syns d var godt....i motsetning til alle jeg kjenner! Dette var blodpølse, men d blir vel nesten d samme, tenkr jeg......
Gjest Starya Skrevet 13. oktober 2003 #3 Skrevet 13. oktober 2003 Pokker, nå fikk jeg lyst på DET.. Lettpåvirkelig, jeg? Næsjda!
chimp Skrevet 13. oktober 2003 #4 Skrevet 13. oktober 2003 Pokker' date=' nå fikk jeg lyst på DET.. Lettpåvirkelig, jeg? Næsjda![/quote'] Are YOU serious???? Lurer alltid på om folk kødder m meg når d gjelder denne spisen...... :o
Gjest Starya Skrevet 13. oktober 2003 #5 Skrevet 13. oktober 2003 Kødder? Hell no! dette er skikkelig namme-mat, eneste problemet er at jeg har en tendens til å oversteke skivene. De ser jo svarte ut uansett, så..
chimp Skrevet 13. oktober 2003 #6 Skrevet 13. oktober 2003 Har ikke spist d på årevis! Ingen her i huset som vil høre snakk om det! Kanskje jeg skal ta og lage d til meg selv neste gang jeg er alene???
Gjest Starya Skrevet 13. oktober 2003 #7 Skrevet 13. oktober 2003 En sånn snabb varer jo ikke lenge. Du er heldig. Jeg må dele med ungen.
Donnie Darko Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2003 Jeg pleier og ha kokte poteter til.. Jeg steker skivene i panna og etterhvert skrur jeg ned varmen og heller sukret melk i panna, lar de ligge slik i noen minutter før jeg tar dem opp og legger noen loffskiver nedi melkelaken i panna og steker de litt. Så tar jeg og heller alt sammen på et fat. Ingen som gjør det slik?
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #9 Skrevet 14. oktober 2003 :o (trynet over kan tolkes som et "nei"...)
Donnie Darko Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2003 hvorfor er alle så sjokka? Dette er da en helt vanlig rett?????
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 Åja elsker blodpølse og blodpudding. Savner min farmors hjemmelagede. Den var bare helt nydelig, servert med bønnestuing og sirup. Skikkelig pålandetmat
Donnie Darko Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2003 jeg har aldri smakt hjemmelaget før..
Midnattsol Skrevet 14. oktober 2003 #13 Skrevet 14. oktober 2003 NAM!!! DET er det lenge siden jeg har spist. Tror jeg må kjøpe det snart. Jeg steker skiver i panna og spiser med sirup på. I AM serious, ja. Sånn før du spør.
Fakse Skrevet 14. oktober 2003 #14 Skrevet 14. oktober 2003 Har aldri pleid å ha poteter til, men har lurt på om det finnes noe tilbehør som passer. En ferdigkjøpt blodpølse er nemlig for lite til meg og mannen, mens to er for mye... Steker og spiser med sirup på. Nam!
Ursula Skrevet 14. oktober 2003 #15 Skrevet 14. oktober 2003 Folk er nok litt sjokkert fordi det er blod tvers igjennom, og tanken på det er for min del hvertfall ikke apetittvekkende. Men hver sin smak
Gjest Liten Skrevet 14. oktober 2003 #16 Skrevet 14. oktober 2003 Stekt i skiver sammen med bacon og kålrabistappe til. Og melk ved siden av.
Gjest Starya Skrevet 14. oktober 2003 #17 Skrevet 14. oktober 2003 :o (trynet over kan tolkes som et "nei"...) Trynet over var mitt, og slik så jeg altså ut da jeg forestilte meg å spise blodpudding med poteter til. Var forresten veldig glad i blodpannekaker da jeg var barn. En tante som sto for den retten, hver høst..
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2003 #18 Skrevet 15. oktober 2003 Folk er nok litt sjokkert fordi det er blod tvers igjennom' date=' og tanken på det er for min del hvertfall ikke apetittvekkende.[/quote'] Dårlig gjort! Jeg har alltid likt blodpudding, og er vant til at folk rynker på nesen. Men jeg har faktisk aldri tenkt over at det er blod i puddingen. Nå kan ikke jeg heller spise det lenger. *Sukk* Stekt blodpudding med sukker på var stor favoritt gjennom oppveksten. Lungemos likedan. Etter at jeg ble stor har jeg lært at en del mat er ekkelt. Nå er det ikke mye igjen av mattradisjonene mine...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå