Gjest Anonymus Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Hei! Jeg er en jente da, som skal på tur med foreldrene mine. Men jeg når vi er i lufta får jeg alltid så sykt vondt i ørene. Det er helt forferdelig! Mamma sier jeg har tynnetrommhinner (?), å har hatt dren 2 ganger. Men har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg er desperat!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Prøv godt med nesespray før du går ombord, tygg tyggis eller aller helst drikk og svelg "litt hardt" når dere tar av. Noe som funker veldig bra er å holde for nesa og blåse sånn at lufta går ut i ørene, for å utlikne trykket. Lykke til!
Gjest Eithne Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Ha noe som du kan suge på f.eks slikepinne, tyggi kan hjelpe eller noe å drikke.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Holde for nesa så blåse eller suge til du kjenner trykke forsvinne i ørene. Rett etter avgang altså, så muligens ett par ganger inntil dere når marsjhøyde. Eventuelt spe på med en smertestillende før avgang, slik at smerten ikke blir så stor.
Gjest gjest Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Air Plugs! Små "plastskruer" som du skrur inn i øret før avgang.De utligner trykket inne i øret. Kjøpes på apoteket...tror det finnes to forskjellige størrelser. Hadde det ikke vært for de geniale greiene,hadde jeg ikke maktet en eneste flytur til;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå