Gjest TS Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg fikk operert ut en visdomstann for 11 dager siden. Dette var i nedre kjeven. Den siste uken har smertene vært variable. Noen dager har jeg nesten ikke kjent noe, andre dager kjenner jeg smertene ganske godt. I dag har smertene komt tilbake. Det er en skarp smerte. Av tannlegen fikk jeg smertestillende, men de brukte jeg de første dagene. Nå har jeg tatt ibux og paracetamol, men synes ikke at det hjelper. Mitt spørsmål er om det er vanlig at man kjenner sterke og irriterende smerter 11 dager etter en slik operasjon?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Har aldri hatt det så lenge med noen av mine nei...kanskje ta kontakt med tannlegen om det ikke gir seg?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Jeg hadde tatt kontakt med tannlegen. Har opplevd å fått betennelse etter å ha trukket en tann og da var det antibiotika som gjald. Etter så mange dager så skulle du ha blitt bedre.
Gjest TS Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Ok. Da bør jeg nok kontakte en tannlege, bare så dumt at det nå er helg. Kan legge til at jeg har smerter som strekker seg ut mot øret.
Anaconda Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jge fikk også antibiotika etter trekking av visdomstann (nede) i sommer. Skyll også med corsodyl (selges reseptfritt på apoteket)! Jeg ville nok uansett ha tatt en telefon til tannlegen hvis corsodyl ikke gjør det bedre og/eller at smertene blir utholdelige. Forresten så anbefalte tannlegen min og skylle munnen med vann etter måltid for å få ut matrester som lett havner ned i operasjons-såret og lettere kan skape betennelse og derav verk.
Gjest gjest Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Har du operert er det ikke rart det gjør vondt 11 dager senere. Jeg hadde vondt en måneds tid + etter å ha operert ut visdomstann (begge gangene), i de fleste tilfeller får jo kjevebenet juling, og det kjenner man etterpå! Ville ikke uten videre sammelignet med vanlig tanntrekking, som mange her gjør. Har gjort begge deler, og syns ikke det kan sammenlignes. Ellers kan du jo høre med tannlegen når du fjerner stingene. God bedring Det er også vanlig å få beskjed om å ta ibux flere ganger daglig som antinflammatorisk, jeg fikk beskjed om å ta ibux 500mg i kombinasjon med paracetamol for smertelindring og for å hindre hevelse.
Anaconda Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Har du operert er det ikke rart det gjør vondt 11 dager senere. Jeg hadde vondt en måneds tid + etter å ha operert ut visdomstann (begge gangene), i de fleste tilfeller får jo kjevebenet juling, og det kjenner man etterpå! Ville ikke uten videre sammelignet med vanlig tanntrekking, som mange her gjør. Har gjort begge deler, og syns ikke det kan sammenlignes. Ellers kan du jo høre med tannlegen når du fjerner stingene. God bedring Det er også vanlig å få beskjed om å ta ibux flere ganger daglig som antinflammatorisk, jeg fikk beskjed om å ta ibux 500mg i kombinasjon med paracetamol for smertelindring og for å hindre hevelse. Er det ikke alltid snakk om operasjon når det gjelder visdomstann da? I mitt tilfelle ble det kalt for et kirurgisk inngrep. Men det var ikke vondt etter 11 dager. Hvordan går det nå ts?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå