Gjest selma Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. jeg skal snart til psykologtime,men jeg holder ikke ut så lenge. jeg er en jente på seksten år og sliter med depresjoner. jeg synes stakkars på meg selv for den minste ting og kan begynne å gråte av å spille spill med familien eller rotete rom. men det verste er om kvelden da tenker jeg på døden hele tiden og på hvordan jeg kaster bort livet mitt. det eneste jeg gjør er å bekymre meg mot fremtiden eller angre på fortiden. jeg føler meg ikke fri i mitt eget liv, og får stadig vekk helt panikk fordi jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. jeg har bare lyst å lukke hele verden ute for et øyeblikk eller ta en lang pause fra alt. tips til meg?
ninuska_ Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Kjære Gjest. Jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Mvh ninuska_, mod
Sofie_22 Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 det finnes feler ulike hjelpe telefoner du kan ringe. Hvis det er veldig lenge til psykologtimen, så synes jeg du burde ta dette opp med elgen din og si at det haster. Ellers så kan du kanskje snakke med noen i familien eller nære venner? Håper det går bra med deg!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Vet ikke, men jeg har opplevd det selv. Det som hjelper er å ha fokus på pusten. Puste med magen. Hvis du legger deg ned eller vil bli kvitt urolige tanker, kan du forestille at pusten er rund og går helt ned til magen. Hvis det er vanskelig, kan du se for deg at når du puster inn dras pusten gjennom ett nesebor, når du puster ut går pusten ut gjennom det andre. Sender deg en tankeklem. Håper du har noen å prate med. Det er fint at du skal til psykolog, vet at det ikke er lett selv om. Men lær deg noen pusteøvelser. Har du katastrofetanker, kan du utsette dem og tenke at det kan du tenke på senere. Når du da har rom og tid, kan du føle på tankene og følelsene, og blir du ikke ferdig med alle så utsetter du dem. Men dette kan psykologen hjelpe deg videre med. Pusteteknikker er kanskje en av tingene du vil dra bra nytte av når det er som verst. Det er ikke alltid man har noen å prate med, eller at man vil dele der og da.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Oi, nesten som at jeg skulle skrevet det selv ? Bare jeg er 17 år. Så om det er til noen trøst, så er du i allefall ikke alene om å føle det slik. Har dessverre ingen tips, skal til psykolog om ikke lenge selv. Ønsker deg lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå