AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Ja, overskriften sier sitt! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er ekstremt plaget med luft og generelt oppblåsthet, mageknip, diare og diverse. Dette er så slitsomt! Jeg gikk på antibiotika for en ukestid siden, og trodde det var pga det at magen min ble så tullete. Den har enda ikke blitt bra igjen, så jeg tror neppe det er antibiotika som har skylden. Jeg er frisk og rask ellers, eneste er at jeg blir veldig fort trøtt og sliten. Jeg spiser sånn som jeg alltid har gjort, både av måltider og ting jeg vet jeg tåler. Er allergisk mot gress og diverse, og der er det en del kryssallergier som er ute å går som jeg vet jeg reagerer på. Jeg har prøvd idoform, jeg har prøvd imodium (som forøvring fungerte i å stoppe diareen, men ga meg følelsen av forstoppelse), drikke biola, spise yoghurt og diverse kjerringråd. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for dette stopper opp hverdagen min. Jeg kan ikke gå ut av huset siden jeg har dette. Kan det være at jeg helt plutselig ha fått cøliaki eller laktoseintoleranse? Noen som har tips å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Ja, overskriften sier sitt! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er ekstremt plaget med luft og generelt oppblåsthet, mageknip, diare og diverse. Dette er så slitsomt! Jeg gikk på antibiotika for en ukestid siden, og trodde det var pga det at magen min ble så tullete. Den har enda ikke blitt bra igjen, så jeg tror neppe det er antibiotika som har skylden. Jeg er frisk og rask ellers, eneste er at jeg blir veldig fort trøtt og sliten. Jeg spiser sånn som jeg alltid har gjort, både av måltider og ting jeg vet jeg tåler. Er allergisk mot gress og diverse, og der er det en del kryssallergier som er ute å går som jeg vet jeg reagerer på. Jeg har prøvd idoform, jeg har prøvd imodium (som forøvring fungerte i å stoppe diareen, men ga meg følelsen av forstoppelse), drikke biola, spise yoghurt og diverse kjerringråd. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for dette stopper opp hverdagen min. Jeg kan ikke gå ut av huset siden jeg har dette. Kan det være at jeg helt plutselig ha fått cøliaki eller laktoseintoleranse? Noen som har tips å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Drikk Biola over tid. Få i deg mye vann. Veksle litt med farris og eplejuice. Ingefærte. Lykke til, og god bedring.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Diare er vel en bieffekt ved laktoseintolleranse tror jeg? I såfall funker Biola veldig dårlig. En tur til legen kan sikkert være lurt.
Gjest strykebrett Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Hvis det er bare en uke siden du gikk på antibiotika så er det ikke noe usannsynlig at det kan være årsaken til plagene dine.
Sugerøret Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 antibiotika tar ikke bare "knekken" på dårlige bakterier men også de gode På apoteket har de pribiotika/idoform som hjelper de gode bakteriene (eller klimaet i mage/tarm om du vil) Mange som får diare pga antibiotika. Ville prøv slike produkter og event.ringt lege om det ikke gir seg snart
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Har tatt to med idoform helt siden jeg starta på antibiotika kuren! Syns i grunn at det er litt rart at det ikke har gitt seg enda Ingefærte - hvor får jeg tak i det? Verdt et forsøk for å se om det kan bli bedre av det!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Det er også lurt å kutte kaffe/koffein og passe på at du får i deg nok vann og fiber.
Gjest Applecore Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 Ingefærte - hvor får jeg tak i det? Verdt et forsøk for å se om det kan bli bedre av det! Jeg bare kutter litt fersk ingefær i terninger og lar dem trekke i varmt vann i 5 min. Og tilsetter gjerne litt stjerneanis og kanelstang
Gjest tildefragilde Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Har selv hatt et helvete med magen, og det viste seg å være laktose jeg reagerte på. I tillegg reagerte magen på diverse søtningsstoffer, som jeg nå forsøker å begrense så mye som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå