Sauen Shaun Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg skal kjøpe kokebok i julegave til en tenåringsgutt som snart skal flytte inn i egen bolig. Det mest avanserte han kan lage av mat er posesuppe eller stekte pølser. Noen tips om hvilken bok jeg bør kjøpe?
liv Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 (endret) den rødrutete! Endret 19. november 2010 av liv
Berentsens Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Hva med denne? Har hørt at den skal være ganske grei for dem som ikke har så mye erfaring med matlaging.
Frk. Belle Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 (endret) Denne synes jeg er fin. Fikk den selv da jeg flyttet på hybel.. (jeg hadde en del matlaginserfaring fra før, men der er virkelig enkel og grei). Endret 19. november 2010 av Frk. Belle
LukaFrost Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Det mest avanserte han kan lage av mat er posesuppe eller stekte pølser. Noen tips om hvilken bok jeg bør kjøpe? Hvorfor har du ikke lært sønnen din å lage skikkelig mat tidligere? Jeg synes foreldre generelt lar sønnene slippe billig unna når det gjelder matlaging i heimen. Gutter som ikke lærer å lage mat hjemme blir fort Grandiosagutter når de flytter hjemmefra.
HvittHus Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Har han ikke fått denne kokeboka på skolen? http://www.matprat.no/artikkel.aspx?tema=skole&artid=17470 For den er utrolig flott og lettlest. Har en layout som appelerer til ungdommen. Har to forskjellige versjoner her hjemme, og jeg bruker dem mye. Se om du kan få tak i den på en eller annen måte.
Honesty Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Hvorfor har du ikke lært sønnen din å lage skikkelig mat tidligere? Jeg synes foreldre generelt lar sønnene slippe billig unna når det gjelder matlaging i heimen. Gutter som ikke lærer å lage mat hjemme blir fort Grandiosagutter når de flytter hjemmefra. Hvor sier hun at det er hennes sønn det et snakk om? Nå leser du altfor mye inn i et enkelt innlegg, for så å stritte med alle piggene. For å svare på spørsmålet, har jeg god tro på denne kokeboka.
Gjest Elastica Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Hvor sier hun at det er hennes sønn det et snakk om? Nå leser du altfor mye inn i et enkelt innlegg, for så å stritte med alle piggene. For å svare på spørsmålet, har jeg god tro på denne kokeboka. Jeg hadde tenkt å kommentere det samme som deg, men du klarte det på en glimrende måte. Dessuten anbefaler jeg også Margit Veas bok. Den tar for seg yngre barn enn tenåringer, men den er enkel og jeg liker Veas matfilosofi. Andreas Viestads Hvordan koke vann kan også være et godt alternativ.
LukaFrost Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Jeg antok at det var sønnen. Sikkert fryktelig dumt av meg.
Sauen Shaun Skrevet 19. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2010 Takk for gode tips! Skal finlese litt på dem i helga, før jeg bestemmer meg og bestiller en. Jeg antok at det var sønnen. Sikkert fryktelig dumt av meg. Dumt å skjelle ut folk på bakgrunn av antagelser ja. Og her bommet du kraftig. Jeg har ingen barn. Og kokeboka skal være gave til kjæresten til min niese. Og han har ikke jeg hatt noe med oppdragelsen av å gjøre. Han har ikke hatt noen interesse for matlaging tidligere, men har funnet ut at det er veldig koselig å lage mat til kjæresten. Jeg tenker da at en kokebok kan være en god hjelp på vegen.
Gjest Pantherinae Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Har han ikke fått denne kokeboka på skolen? http://www.matprat.no/artikkel.aspx?tema=skole&artid=17470 For den er utrolig flott og lettlest. Har en layout som appelerer til ungdommen. Andreas Viestads Hvordan koke vann kan også være et godt alternativ. Gir en stemme til disse to som er foreslått over. Den øverste har alle basic ting som man trenger, og også en del generelt om matlaging, utstyr og slike ting. Andreas Viestad har skrevet flere bøker, og er nok litt mer avansert for noen som liker å lage mat. Men han forteller veldig spennende, og kan nok være motiverende for noen som ikke har prøvd seg så mye enda. Forklarer hvordan en del basic ting som å steke biff gjøres, og også hvorfor det gjøres slik.
LukaFrost Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 (endret) Dumt å skjelle ut folk på bakgrunn av antagelser ja. Og her bommet du kraftig. Å påstå at jeg har skjelt deg ut er vel noe drøyt sagt. Jeg stilte deg et spørsmål og kom så med en generell betraktning. Uansett, fint at tenåringen får kokebok. Endret 19. november 2010 av LukaFrost
Sauen Shaun Skrevet 20. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 20. november 2010 Å påstå at jeg har skjelt deg ut er vel noe drøyt sagt. Jeg stilte deg et spørsmål og kom så med en generell betraktning. Uansett, fint at tenåringen får kokebok. Ok, jeg satte det litt på spissen. Men uansett så svarte jeg på spørsmålet ditt. Og hvordan jeg evt oppdrar mine barn (som jeg ikke har) har uansett ingenting i denne tråden å gjøre. Jeg spurte bare om tips i forbindelse med en gave jeg har tenkt å kjøpe. Så greit om vi da kan holde oss til det. Jeg ønsker tips om kokebøker og ingenting annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå