Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg har fått meg kjæreste etter mange år som singel. Før det var jeg gift i 10 år. Jeg og min kjæreste tenner veldig på hverandre, så langt alt vel. men når vi havner i bingen blir jeg passiv og lar han styre hele showet. I går sa han "tror ikke jeg gidder i kveld, hvis ikke du jobber litt da", litt spøkefullt, men likevel alvorlig ment. Og jeg er jo enig, men jeg får det bare ikke til, er så hemmet at det er helt vondt. Har sagt til meg selv mange ganger "det er jo bare å gjøre sånn og sånn", men nei, da trekker jeg meg heller. Før noen babler om potetsekk og madrass, så er han nok ikke i tvil om at jeg begjærer han. Jeg klynger meg rundt han og viser at jeg nyter han. Jeg har sagt at jeg føler meg sjenert, og det er sant, likevel må en jo hive seg uti det. Redd han går lei, selv om han synes jeg er sexy og deilig. Æsj. Kan noen gi meg en input? Gjerne en "oppskrift". Må legge til at min eks og jeg hadde det likt, men for han var det greit. Kunne ikke sette meg på han for da gikk det med en gang. Så jeg har en historie med å være den passive, for å si det sånn. Vil gjerne snu dette og slippe meg mer fri. Hjelp!!
Hanselot Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Svaret er jo åpenbart, men det er vel akkurat det som er problemet. Jeg syns du skal ta initiativ, jeg er sikker på kjæresten din kommer til å elske at du gjør det. Ellers vil jeg tro dere blir tryggere på hverandre etterhvert.
Gjest navnelapp Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Test ut dette: Be han ligge heilt stille på ryggen, og så utforskar du kroppen hans. Gjerne med lyset av, viss det gjer deg meir komfortabel. Han har ikkje lov til å ta på deg eller bevege seg, du skal vere den som styrer.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Test ut dette: Be han ligge heilt stille på ryggen, og så utforskar du kroppen hans. Gjerne med lyset av, viss det gjer deg meir komfortabel. Han har ikkje lov til å ta på deg eller bevege seg, du skal vere den som styrer. Hmm, er jeg så modig mon tro? Neida. Jeg skal faktisk prøve. Men jeg føler meg som en lite sensuell person, i forskjell til han, som elsker å kysse meg over hele meg omtrent, så holder jeg meg til munnen liksom. Kanskje problemet ligger litt her også, jeg synes det er litt kjedelig å "utforske kroppen" til mine partnere. Men dette bunner nok i at jeg er så usikker, liker han det, er jeg på viddene eller hva. Usikkerhet, rett og slett. Trenger generelt mye bekreftelse, og det får jeg av han. Jeg vet jeg er en vakker og sexy dame, er trygg på meg selv i livet, men på sexfronten, nei. Æsj assa. En tanke, jeg kan jo prøve i kveld for eks, og da har jeg "gjort mitt" på ei stund. Det er jo ikke sånn at jeg må være villkatt hver kveld liksom.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Spørre ham er nok det smarteste tenker jeg. Spør i en annen setting enn sex.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Spørre ham er nok det smarteste tenker jeg. Spør i en annen setting enn sex. Spørre om hva? Om jeg er kjedelig i senga? Jeg sa til han på tlf i dag, under en samtale om løst og fast, at jeg tenkte på det med at jeg må jobbe i senga. Sa jeg var redd han skulle gå lei. Han sa "vet ikke" og "ikke tenk på det". Pluss at han lo og sa jeg måtte sette i gang og øve. Vi snakker generelt godt sammen, og ler mye sammen. Nå tenker jeg at hvis dette går til helvete, er det pga mine sperrer. Heldigvis er han en tålmodig type, men i mer enn 4 mnd..? Har tenkt litt i dag. Eh, "litt". Dette er alt som foregår i hodet mitt i dag. Kjenner meg trist og frustrert og skuffet over meg selv. Selv om jeg har forståelse hvor det kommer fra; jeg opplevde lite eller ingen kjærlighet som barn. Jeg er ikke vant til å forsyne meg av godene, og det blir litt av det samme her; jeg kunne jo ha forsynt meg av den deilige typen min, som er heltent på meg, men nei, lukker meg inne i stedet. Jeg må lære meg å elske, lære å være dirty. Gud, dette er komplekst, nå kommer dirtydelen inn også. Redd for å virkelig vise kåtskap, i form av handling, ikke bare ei våt mus. Sukk, ikke dagen min i dag nei. Men dette er viktig, jeg må ta tak i dette, hvis ikke kommer jeg aldri til å fungere i et forhold, tror jeg, såfremt ikke mannen er en kårkaill som aldri har hatt seg noe, og er fornøyd med et hull bare.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Hei kjære deg! Jeg forstår det er vanskelig å komme ut av denne sirkelen,og i starten kanskje være noen andre enn den man føler man har vært i alle år. Dette er jo psykisk, fordi du vet selv at han liker deg! Jeg tror at hvis du hadde klart å ta initiat, snu deg rundt, være aktiv, dytte han unna og sette deg på f.eks uten at HAN må gjøre det, så er dette allerede mye bedre. Tenk at jo mer aktiv og initiativrik du er, jo bedre blir det nok for begge, ikke bare han! Fordi jeg tror du hadde fått en virkelig selvtillitsboost etterpå, at du faktisk klarte å komme deg ut av den gamle tralten? Jeg tror du hadde blitt veldig glad og stolt av deg selv for at du turte. Hva tror du ? Du trenger da ikke begynne å bli dirty, snakke dirty og alt sånt. Bare være litt mer "med" i handlingen Ta litt mer kontroll over showet! Jeg regner med at vi får en flott oppdatering her på mandag om hvor fint det gikk ? :D
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Hei kjære deg! Jeg forstår det er vanskelig å komme ut av denne sirkelen,og i starten kanskje være noen andre enn den man føler man har vært i alle år. Dette er jo psykisk, fordi du vet selv at han liker deg! Jeg tror at hvis du hadde klart å ta initiat, snu deg rundt, være aktiv, dytte han unna og sette deg på f.eks uten at HAN må gjøre det, så er dette allerede mye bedre. Tenk at jo mer aktiv og initiativrik du er, jo bedre blir det nok for begge, ikke bare han! Fordi jeg tror du hadde fått en virkelig selvtillitsboost etterpå, at du faktisk klarte å komme deg ut av den gamle tralten? Jeg tror du hadde blitt veldig glad og stolt av deg selv for at du turte. Hva tror du ? Du trenger da ikke begynne å bli dirty, snakke dirty og alt sånt. Bare være litt mer "med" i handlingen Ta litt mer kontroll over showet! Jeg regner med at vi får en flott oppdatering her på mandag om hvor fint det gikk ? :D Takk for svar. Ble litt på gråten nå, er nok veldig følsomt for meg dette her. Jo, jeg tror jeg hadde blitt VELDIG stolt og glad over meg selv. Men jeg er så redd!! Herregud, jeg hører jo hvor sykt det høres ut, men regner med at voksne mennesker som leser dette har litt innsikt til å forstå på et slags vis. Rene terapien dette. Begynte å tenke på at det handler om å være redd for å vise følelser, bedre å stenge seg inne og snu seg bort fra verden. Men tristhet - det står skrevet i hele ansiktet mitt, det klarer jeg vanskelig å skjule hvis jeg ikke går aktivt inn for det. Skal på firmafest i dag, som jeg i utgangspunktet har gledet meg til, men nå vil jeg bare rømme fra verden, ta meg en lang skitur i skauen og lide med tankene mine. At det går an!! Men ok, selv om jeg er redd, så skal jeg prøve.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 En annen ting, hvor mye bør jeg si og ikke si til typen min? A la jeg ble ikke elsket som barn, buhu, eller holde kjeft og late som ingenting. Er vel sistnevnte jeg gjør nå, og det funker ikke. Jeg er usikker på om jeg skal holde problemene for meg selv, eller dele noen av tankene jeg har skrevet her. Det er ikke fordi jeg er lat jeg ikke jobber i senga liksom! Det er pga psyken. Typisk reaksjonsmønster fra meg; stikke av fra problemene, krype inn i skallet mitt og bli der til det "har gått over". Har lyst til det nå også, men jeg elsker denne mannen. Jeg har aldri møtt noen som har fått meg til å føle meg så elsket, så forholdene burde virkelig ligge tilrette for at jeg trygt kan utfolde meg.
Gjest navnelapp Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Eg syns du skal vere open med det du har opplevd, om ikkje nødvendigvis å beskrive ting i minste detalj. Det vil gjere at han forstår deg betre, og dine reaksjonar vil ikkje framstå som irrasjonelle og uttrykk for manglande interesse, noko det jo ikkje er. Lykke til!
Gjest anonym Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Jeg tror det er helt normalt at man føler det slik i begynnelsen.. Ikke alle bretter seg helt fram "her er jeg!" Men jeg skal love deg at det blir bedre etterhvert! Jeg tror og har erfart at når man virkelig bryr seg om en person så blir man litt sjenert i begynnelsen, og føler seg kanskje "maktløs" i det han tar på deg! Men det er vel nettop fordi vi er forelsket! :) Jeg tror du må ta tiden til hjelp og fortelle han at "det kommer seg" Et litt frekt tips: rødvin fungerer alltid, ihvertfall hos oss kvinner! Man blir ihvertfall mye mer løssluppen da! Hva med en deilig middag som du lager og en flaske eller 2 med vin. Og så ymter du til "desserten" DA kan han umulig klage på deg!
LeaMichele Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 det er jo bare å fortelle i korte trekk om problemene, gi han et lite hint om hvorfor. og vil han vite mer, så spør han jo bare
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Takk damer. Huff, så sårbar jeg er i dag. Det er bare noen dager siden vi så hverandre dypt inn i øynene og fortalte hverandre om hva vi føler. Likevel er jeg nærmest ødelagt i dag, skikkelig lei meg. Som sagt ble det veldig tydelig i natt at han alltid styrer showet og er mer enn klar for at jeg tar litt styring. Men ikke på en ufin måte altså. Vi har vel drukket sammen, vært full sammen, men da hadde vi ikke kommet til dette stadiet. Jo, vi hadde sex, men jeg visste ikke helt hvor interessert jeg egentlig var. Nå som følelsene flommer over blir jeg liten og usikker, i senga that is. Æsj, hvorfor kan det aldri være enkelt!? Jeg har kun tenkt på sex i dag. Som sagt, normalt ville jeg trukket meg bort, men jeg vil ha denne mannen, så jeg må jobbe drithardt med egne følelser og reaksjonsmønster. Og ikke minst stoltheten. Redd for ikke å være bra nok. Rart det der, jeg har vært så flink de siste årene til å ikke la meg styre av frykten for ditt og datt, men på sexfronten er jeg bare håpløs. Jaja, håper du har rett, at det går seg til, jeg skal i alle fall jobbe med saken.
Gjest navnelapp Skrevet 22. november 2010 #14 Skrevet 22. november 2010 Korleis har det gått med dokke?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2010 #15 Skrevet 22. november 2010 Korleis har det gått med dokke? Lei for å skuffe dere, men jeg har ikke klart å bryte ut av skallet enda. Jeg hadde jo planer, og tenker på det hver gang vi er sammen. Huff, føler meg som en looser. Men ok, jeg har jo tenkt å forandre på det. Kanskje jeg skal foreslå at neste gang vi har sex, forhold deg passiv! Sånn at jeg blir tvunget til action. For vi har alltid lyst på kos - det står ikke på det. Da slipper jeg også angsten for å bli avvist, da vet jeg at han har lyst. Ikke så sexy kanskje, å inngå en sånn avtale, men da er jeg i alle fall i gang. Ka dokk trur?
Iseliin Skrevet 22. november 2010 #16 Skrevet 22. november 2010 Jeg tror ikke du må tenke så mye på det! du må bare slippe deg løs.. hvis dere vanligvis har stillingen med han oppå deg så kan du jo prøve å variere det så blir det ikke så rart. vet selv at i begynnelsen var det litt rart å ta kontroll og ihvertfall hvis jeg satt oppå han!!! huff i begynnelsen måtte jeg ha lyset av for da var det enklere å slippe seg løs! jeg tror ikke du trenger å være så dirty men du hvis han ikke bruker å skifte stilling når dere har sex så kan jo du prøve noen nye?? og siden du ikke liker helt å ha kontroll så kan du jo feks ligge på siden og han bak deg! spooning.. du gjør ikke så mye med du kan jo oppfordre til en ny stilling!! jeg liker ikke den vanlige misjonæren og synes det er mye bedre hvis jeg legger føttene over skuldrene hans! fordi det blir dypere penetrering og det blir strammere rundt penisen hans! eller hvis du vet at nå kommer han til å vil at du skal skifte stilling så kan du ta intiativet og gjøre noe helt annet! Men jeg lurte på! har dere ikke noe forplay før sexen?? gjør du ikke noe får at han skal bli hard? eller så kan du jo prøve å oppfordre til sex en dag! det tenner han ihvertfall på om du ikke bruker det! ikke gjør det til en vane at bare om kvelden før man legger seg! vi bruker gjerne etter at vi har slappet av etter middag en stund så bruker vi å ligge sammen å se på tv og det ender ofte opp med sex! du kan jo bare ta ett steg om gangen! det går ikke å bare bli plutselig åpen for alt og ta over showet!! ta et steg om gangen og prøv deg fram.. man er 2 om det så.. etter hvert finner du kansje nye ting du liker veldig godt og da tar jo du intiativet til de stillingene og slikt og så kan man jo variere! jeg og min bruker ofte 3-4 stillinger på en runde før vi kommer! mens av og til bare 1!! kommer ann på hvor fort det går og hvor lenge vi klarer å holde oss før vi kommer! det er best med lenge synes nå vi! alle liker helt forskjellig ting så prøv dere sakte og forsiktig fram!! håper det var til hjelp! :D
Cannavaro Skrevet 22. november 2010 #17 Skrevet 22. november 2010 Etter det jeg leser så er du usikker m.h.t. din seksuelle aktivitet. Usikkerheten gir deg frustrasjon som igjen kan være ødeleggende for ditt sexliv. Altså, først bør forholdene ligge til rette for at du skal mestre dette. Da er trygghet viktig. Tryggheten finner du hos en mann som virkelig elsker deg. Han kan du kommunisere med og slappe av med. Du sier du er lukket, anspent og har sperrer m.h.t sex. Det er utrolig viktig for deg å finne en modus hvor du kan slappe av og virkelig nyte sexen. Start med deg selv ; hvor godt kjenner du deg selv, din egen seksualitet, hva nyter du best ? hvor vil du bli kjærtegnet for å få opphisselse, gradvis ?? hvordan fungerer din opphisselse før tilfredsstillelse ?? Kjenn din egen kropp og lær deg hva som er god nytelse for deg. Jeg antar at du kjenner mannens anatomi og klarer å tilfredsstille en mann, men også kommunikasjonen med kjæresten din er viktig. Hva liker han ? hva vil han at du skal gjøre ? Hvordan vil han bli tilfredsstilt ? Hva tenner han på ? Har dere prøvd sex uten penetrering ?? Det er en god øvelse for begge. God sex har ofte sammenheng med å slippe hemninger for å få den optimale nytelsen. Er man hemmet med sperrer som du sier at du har, så går det fint å trene litt på dette. Tålmodighet er tingen. Forestill deg at dere skal vente 2 uker til dere skal ha sex igjen. Hvordan kan du forberede deg best mulig for å tørre mer under akten ?? Hvordan skal du ta styringen ? Blir det bedre når du har ventet lenge og er mer tent på ham ?? Tenk-tren-utfør.... Klimaks, orgasmer og tilfredsstillelse er gjerne det vi omtaler sex med. For å komme dit så vil vi gjerne ofre litt. I ditt tilfelle hadde jeg tatt et skritt tilbake for å oppdage min egen seksualitet igjen, finne egen ro og trygghet på seg selv. Har du en ideell sexpartner så vil han sikkert være tålmodig også for å få dette til å fungere optimalt. Vær åpen, prat sammen, del din indre uro, be om forståelse.....and practice !!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #18 Skrevet 23. november 2010 TS: Hadde jeg vært deg så hadde jeg iallefall betrodd ham hvordan du føler det inni deg. At du prøver og tenker på å bli mer med, ta mer initiativ, men at du er litt sjenert og uerfaren på det feltet. Si at du virkelig vil at dette skal gå i boks og at du skal bli mer komfortabel, la ham vite hvor viktig du synes dette er og at du vil jobbe med det. Om man bare sier nei, nei og atter nei f.eks så blir det vanskeligere.... All kudos til deg, for at du prøver! Men ikke analyser for mye da tar frykten over igjen!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #19 Skrevet 23. november 2010 Skulle også hatt en slags oppskrift... Jeg bruker ikke hendene noe annet sted enn tissen hans og leppene noe annet sted enn munnen hans. Føler meg dum hvis jeg skal lage sugemerke på halsen hans og i HVERTFALL om jeg skal begynne å kysse sleike eller hva man gjør på magen eller andre steder etc.. Men holder jo rundt han når han puler meg da.. Men tror han ønsker å bli skikkelig tent og utforska han også... jeg aner ikke hvordan og tør ikke prøve!
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2010 #20 Skrevet 23. november 2010 Det tok over 1 år for oss å bli trygge nok til at begge klarte å utforske noe mer utover kyssing og misjonær. Vi begge var tolmodige, og åpnet oss etterhvert som det føltes naturlig. Nå i dag er sexen endel mer fri flyt i, men langt ifra perfekt. Det er bra å ha noe å jobbe med. Den dagen det ikke er noe mer å utforske med sexen, er og blir en trist dag. Så det å ta ting rolig og gradvis er lurt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå