Gå til innhold

Dessert etter biff stroganoff

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha jentekveld her til uka, og har bestemt meg for å lage en biff stroganoff til middag. Så er spørsmålet; hva skal jeg lage til dessert?

Stroganoffen er jo ganske tung med fløte/rømme og kjøtt - så da vil jeg unngå for mye fløte etc i desserten.

Var innom tanken på å lage Brownieskake med bringebær, tror dere det kan passe? Eller er det noen med andre, gode ideer? :nigo:

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Skal ha jentekveld her til uka, og har bestemt meg for å lage en biff stroganoff til middag. Så er spørsmålet; hva skal jeg lage til dessert?

Stroganoffen er jo ganske tung med fløte/rømme og kjøtt - så da vil jeg unngå for mye fløte etc i desserten.

Var innom tanken på å lage Brownieskake med bringebær, tror dere det kan passe? Eller er det noen med andre, gode ideer? :nigo:

Brownieskake hørtes godt ut men kanskje litt mektig etter en så heavy middag? vet ikke jeg. Men jeg er desertmenneske så hadde ikke hatt problemer med det.

Hva med:

Fruktsalat med vaniljekesam

Tilslørte bondepiker (aner ikke hvordan man lager det)

Iskrem rett og slett

Oj blir litt fløte i forslagene mine her ser jeg, men disse er ganske lette desserter likevel

eh eplekake eller pai med is

sjokoladepudding/mousse

Skrevet

Sitron- eller limefromasj med topping av jordbær eller annen frukt. Jeg lagde limefromasj som dessert til et tungt måltid, og det gikk ned, det.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Eller sorbet. Friskt og lett etter et tungt måltid

Skrevet

Takk for forslag - gikk for fruktsalat. Enkelt og godt :)

Med det samme jeg har tråden, så endrer jeg litt spørsmål...

Hva skal jeg servere til stroganoffen? Både ris, baguetter og salat? Eller blir det litt overkill?

Skrevet

Ikke hopp over salaten, iallefall! Er godt med noe friskt til såpass kraftig kost. Mange serverer vel alt, men jeg ville gått for enten ris eller baguetter.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Takk for forslag - gikk for fruktsalat. Enkelt og godt :)

Med det samme jeg har tråden, så endrer jeg litt spørsmål...

Hva skal jeg servere til stroganoffen? Både ris, baguetter og salat? Eller blir det litt overkill?

drit i salat sier nå jeg. kokte grønnsaker er tingen

Skrevet

Har väldigt svårt att tänka mig stroganoff utan ris, och en sallad är alltid gott, så jag hade droppet baguetten.

Skrevet

Ikke hopp over salaten, iallefall! Er godt med noe friskt til såpass kraftig kost. Mange serverer vel alt, men jeg ville gått for enten ris eller baguetter.

Jeg ville gått for både ris,baguetter og salat :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...