Gå til innhold

Fylle på bremsevæske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lite bremsevæske på bilen min. Er det bare å kjøpe en flaske på besinstasjonen og fylle på? Er det forskjellige typer bremsevæske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langt billigere på biltema eller bilxtra.

Ja, det er forskjellige typer, forskjellig "dot" merking.. dot2, dot4 etc.

Trenger nok ikke kjøpe noe alt for dyrt til en vanlig bil du ikke kjører på bane med.

Det som ville bekymret meg er hvorfor nivået er lavt. Det kan jo tyde på at det forsvinner et sted..

Så da er det jo all grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste biler kjører på DOT4, men sjekk for all del på selve tanken eller i instruksjonsboken før du fyller på.

Det at du har lite væske kan tyde på at klossene dine er begynt å bli slitt. Dersom det ikke er alt for lenge siden dette har vært byttet ville jeg absolutt fått noen til å undersøke om det er lekkasjer et sted, spesielt dersom nivået begynner å synke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rotet visst, det var kjølevæske det var lite av. I instruksjonsboka står det at jeg må bruke spesiell kjølevæske for VW.. Er dette veldig viktig? Jeg skal kjøre ca 30 mil i morgen. Går det greit selv om nivået er litt under minimunsstreken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kritisk. VW bruker den blå. Da kan du bare kjøpe kjølevæske på biltema. Bbbbbillig og bra.

(Saab og div. andre har brukt rød. Man skal vel helst ikke blande de to.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ofte merket at VW bruker den røde. Uansett, det enkleste er å åpne panseret og se om det er rød eller blå/grønn væske. Dersom du blander de blir det grøt og man risikerer å ødelegge hele systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Tar sjansen på å kjøre i morgen siden jeg skal dra før butikkene åpner, så sjekker jeg fargen og fyller på på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW bruker rød kjølevæske fra midten av 90 tallet ca. Før dette var det blå/grønn. Alltid fyll på væske med samme farge som den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...