EliseK Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Hei! Jeg er utrolig lei av tradisjonelle og tamme middager. Kjøttkaker, vanlig fiskemiddag med hvitsaus, gulrot og poteter, alt av melkemat, lasanje osv osv. Dere skjønner tegninga håper jeg :-) Disse middagene gir meg ingeting. Må legge til at jeg tåler dårlig alt av karbohydrater, det vil si poteter, brødmat, pasta.... Pasta går egentlig greit hvis det er fullkorn og blandet med masse grønt, da merker jeg skjeldent at jeg blir slapp. F.eks i en salat. Maten må gi meg engergi til trening og hverdag, da jeg sliter med lavt stoffskifte i tillegg, sånn at jeg kan veie opp på den siden. Er kjempeglad i laks, kjøtt og salater, wok, men begynner å gå tom for ideer... Er glad i god mat med mye smak. Det må være magert, sunt og som gjerne kan spises kaldt(men ikke et krav), da jeg elsker å småspise fra kjøleskapet, hehe :-) Ikke så heftig om det er avansert, for jeg elsker å lage mat. Noen som har noen oppfinnsomme oppskrifter som de vil dele med meg og resten av forumfolket? :-) Tar også imot forslag til frokost, lunsj og kveldsmat også! Mvh Elise!
Zzyzx Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Jeg anbefaler deg å ta en titt på denne bloggen: http://trineblogg.blogspot.com/ Selv skal jeg har balsamicokyllingen i dag, det ser skikkelig nam ut. Den har karbohydrater i bulgursalaten, men det er kanskje en type du tåler? Bulgur fås også i en grovere variant.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Mine tips: - Ovnsbakt eller stekt fiskefilet og salat av linser, bønner eller kikerter, blandet med ting som tomater, rødløk, vårløk, litt hakket chili, urter, og vinaigrette. Dette fungerer også bra sammen med feks stekt kylling eller feks en svinebiff. - Middagssalat med røde og grønne salatblader og feks hardkokte egg, grønne bønner, tomat, avokado, kapers og enten varmrøkt laks eller tunfisk. Eller lag salaten vegetarisk med grønne bønner, kokte rødbeter (du kan bruke ferdigkokte vakumerte som du finner i grønnsaksdiskeni butikker), valnøtter eller pinjekjerner og hvit geitost (Haukeli fra Tine) eller oppsmuldret parmesan. Og så vinaigrette her også. Sjekk også ut quinoa, som er et proteinrikt alternativ til kornprodukter, og feks kan brukes i salater sammen med grillede eller ovnsbakte grønnsaker.
EliseK Skrevet 18. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2010 Jeg anbefaler deg å ta en titt på denne bloggen: http://trineblogg.blogspot.com/ Selv skal jeg har balsamicokyllingen i dag, det ser skikkelig nam ut. Den har karbohydrater i bulgursalaten, men det er kanskje en type du tåler? Bulgur fås også i en grovere variant. Å gud for en herlig blogg, skal absolutt prøves ut! Takk linking av den
Zzyzx Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Kyllingen var aldeles utmerket, forresten. Jeg digger virkelig den bloggen, for det er enkel mat, men likevel forskjellig fra alt det vanlige vi er vant til fra hjemmet. Og maten er i en stil jeg liker veldig godt.
EliseK Skrevet 18. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2010 Mine tips: - Ovnsbakt eller stekt fiskefilet og salat av linser, bønner eller kikerter, blandet med ting som tomater, rødløk, vårløk, litt hakket chili, urter, og vinaigrette. Dette fungerer også bra sammen med feks stekt kylling eller feks en svinebiff. - Middagssalat med røde og grønne salatblader og feks hardkokte egg, grønne bønner, tomat, avokado, kapers og enten varmrøkt laks eller tunfisk. Eller lag salaten vegetarisk med grønne bønner, kokte rødbeter (du kan bruke ferdigkokte vakumerte som du finner i grønnsaksdiskeni butikker), valnøtter eller pinjekjerner og hvit geitost (Haukeli fra Tine) eller oppsmuldret parmesan. Og så vinaigrette her også. Sjekk også ut quinoa, som er et proteinrikt alternativ til kornprodukter, og feks kan brukes i salater sammen med grillede eller ovnsbakte grønnsaker. Takk for detaljert middagstips. Hørtes herlig ut! Quinoa var spennende, noen anelse om hvordan det smaker?
EliseK Skrevet 18. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2010 Kyllingen var aldeles utmerket, forresten. Jeg digger virkelig den bloggen, for det er enkel mat, men likevel forskjellig fra alt det vanlige vi er vant til fra hjemmet. Og maten er i en stil jeg liker veldig godt. Det var godt å høre, for da er morgendagens middag planlagt!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Quinoa smaker ganske mildt, litt nøtteaktig. Minner i konsistens om couscous.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå