Gå til innhold

Størrelse på kjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ei som egentlig trenger str 42/44 bruke en kjole med snøring som er i str 38/40, eller blir det bare helt feil? Tenker da på om det kan vides ut såpass med bare snøringen, uten å måtte sy ut eller andre drastiske ting? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vil nok bli for liten. Ikke pent når en ikke får snørt den noe sammen.

Skrevet

Ser det er mange som skriver i annonser at kjolene passer over maaange størrelser, men kjolen er absolutt penest hvis den er i rette størrelsen. Min kjole har et stoffstykke bak snøringen som skal knappes på plass, hadde jeg vært større hadde jeg ikke fått igjen knappen i tillegg til at stoffstykket faktisk ikke hadde dekket under hele snøringen... Så vil tro at det er bedre å han en kjole som er en størrelse for stor enn en størrelse for liten.

Skrevet

På brudekjoler kan man gjerne gå ned en størrelse. Særlig med snøring i ryggen. De kan ofte også sys til. Men uansett så må kjolen prøves! Selv om størrelsen er riktig så kan snittet være helt feil. Kjolen må IKKE være for stor! Det er faktisk verre vil jeg si for da blir snøringen i kjolen feil. Men som sagt det viktigste er ike størelsen, men at du må prøver for å se at den sitter som den skal!!! Det var hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg var på kjoleleting.

Skrevet

Takk for svar! :) jeg har virkelig ikke peiling på sånt, så måtte bare spørre før jeg drar og prøver, har kanskje funnet en drømmekjole på nett hos en privatperson, men den er en str under hva jeg vanligvis bruker. Gidder jo ikke å dra og se på den hvis det er garantert at det ikke blir noe bra :)

Skrevet (endret)

Du må jo bare reise og prøve, men det er nok dessverre ikke slik at kjoler med snøring nødvendigvis passer over mange størrelser. Selv er jeg en str. 46-48, så jeg er jo litt større enn deg. Jeg prøvde en kjole i str. 48, som satt perfekt. Skulle prøve den i str. 44 (ikke pga størrelsen, men for å se om fargen passet bedre, det var altså samme kjole), og da manglet det 10 cm på at jeg fikk den tett i ryggen. Altså ikke at snøringen ble helt tett sammen, men at stoffstykket under snøringen dekket åpningen! Så stor forskjell var det på de kjolene, til tross for at det var snøring i ryggen...

Endret av Modic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...