Gjest LineaKristine Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg er en 18 år gammel jente som har gått med sting i hjertet i ca to uker. Har ikke vært så flink med helsen min det siste året, trener aldri, stresser mye på skolen, jobber mye, snuser og har gått opp 2 kilo det siste året. Da jeg var på jobb i går fikk jeg en veldig vondt følelse i hjertet og venstre arm. Kjentes ut som en slags strøm som gikk hele veien ut til fingertuppene i venstre arm. Ble veldig svimmel og kvalm. Klarte nesten ikke å puste fordi det gjorde så vondt, varte i ca ti minutter. Har aldri hatt dette før så jeg ble ganske redd. Leste litt om blodpropp på internett at dette kan være en varsel for blodpropp og at man skal ringe 113 med en gang for å undersøke hjeret. Jeg var på jobb og kunne ikke bare dra, så jeg valgte å ikke gjøre noe. Faren min har høyt blodtrykk og problemer med hjertet, så jeg skal bestille en legetime i morgen... Har du eller kjenner noen som har hatt denne følelsen men som IKKE har hatt blodpropp eller noe hjerteproblemer? Eller er dette et veldig klart signal på at det er noe galt med hjertet mitt eller en blodåre? Kan det være vanlig i en stressperiode å få slike "anfall"? Endret 17. november 2010 av LineaKristine
Skravla Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 (endret) Dette kan være stressrelatert. Men om du er usikker så bestill legetime. Ingen vits i å engste seg. Endret 17. november 2010 av Skravla
Gjest LineaKristine Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Dette kan være stressrelatert. Men om du er usikker så bestill legetime. Ingen vits i å engste seg. Ok, takk for svar Vil liksom ikke dø akkurat nå, rett før jul!
Skravla Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Du dør neppe enda. Du har jo gått med det i to uker. Men det er jo alltid greit å sjekke ut. Og uansett bør du kanskje redusere stresset, selv om det er vanskelig.
Gjest LineaKristine Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Du dør neppe enda. Du har jo gått med det i to uker. Men det er jo alltid greit å sjekke ut. Og uansett bør du kanskje redusere stresset, selv om det er vanskelig. Ja Jeg skal begynne å trene, prøve å slutte med snus og slappe litt mer av
ninuska_ Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen ninuska_, mod
Fremhevede innlegg