Gå til innhold

Etter EL


Ana82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det viktigste å leve normalt og å la prøvingen påvirke livet ellers i minst mulig grad. Men når det er sagt velger jeg å tenke på følgende mellom EL og mens.

- Store mengder koffein kan være abortfremkallende, og hindre en eventuell befruktning. Jeg begrenser koffeininntaket til 1-2 enheter om dagen.

- Alkohol kan skade fosteret allerede fra unnfangelse, man vet ikke, jeg velger å holde meg helt unna.

- Mat som gravide skal holde seg unna kan skade fosteret like mye før man vet at man er gravid. Både fosterskader og abort. Infeksjoner kommer ofte en stund etter inntak av maten, så jeg velger i minst mulig grad matvarer som ikke er tillatt for gravide nå.

- En del stoffer, som for eksempel einebær, soya osv er påvist å øke abortrisiko og virke hemmende for befruktning. Mye er myter, men har jeg lest noe tenker jeg litt over det i hverdagen.

Nå er jeg "sliter" og er derfor ekstra opptatt av at jeg i alle fall ikke skal gjøre noe som gjør dette enda vanskeligere for oss. Trene gjør jeg forresten som normalt, jeg trener mye generelt og trur dette skal være skadelig mtp svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...