Gå til innhold

Iphone / mobil

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vår sønn har en enkel mobil (men han er bare 10, altså). Vil han ha en bedre, så får han spare til det selv. Det kan jo din sønn gjøre hvis han har lyst på en iphone. Han er jo gammel nok til å gå med aviser o.l.

iPhone ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått den kastet etter meg, en gang. :P Jo, kanskje hvis jeg fikk den gratis. Har ikke sansen for Apple som ser på det som en sensasjon å lansere 3G og MMS år og dag etter at alle andre har gjort det :P OG tar ekstra betalt fordi folk bare MÅ ha den pga "hypen".

Man kan jo få en kjempegod laptop til den prisen! En ordentlig, altså, ikke bare en mini-PC.

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Enig!

Jeg synes det er usosialt å gi ungene masse show-off-ting, det rammer hardt de i klassen som kommer fra fattigere kår. Indirekte rammer det også de rike barna, for de lærer ikke verdien av ting, lærer ikke å yte før de kan nyte.

Det blir bare for dumt. Skal man la ungen sin bli fryst ut bare for å ta hensyn til alle rundt seg?

Synes nå heller skolen burde ta det opp som en sak på foredremøter osv. Det er ikke mobilene som er problemet: det er holdningen kidsa har til mobilene som gjør at noen unger føler seg utfryst.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Det blir bare for dumt. Skal man la ungen sin bli fryst ut bare for å ta hensyn til alle rundt seg?

Synes nå heller skolen burde ta det opp som en sak på foredremøter osv. Det er ikke mobilene som er problemet: det er holdningen kidsa har til mobilene som gjør at noen unger føler seg utfryst.

...hmm...så du mener man skal gi ungen sin iphone for at han/hun ikke skal bli fryst ut, samtidig som du mener at man skal ta opp på foreldremøte at de som ikke har råd til iphone, må jobbe med holdningene sine slik at de ikke skal behøve å føle seg fryst ut....?

• Liker 1
Skrevet

Tenker det samme som Gjest over her.

For all del; Kjøp iPhone til ungene hvis dere har råd og lyst og synes de har behov for det. Men ikke for at de ikke skal bli fryst ut. Det blir bare dumt! Man kan søren meg få en flott laptop til den prisen! Og telefoner som er enda bedre!

• 2 uker senere...
Skrevet

Mange av ungdommen fra 14-16år her i området jeg bor har iphone. man kan kjøpe brukt på finn.no det har jeg gjort :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...