Gå til innhold

hvor ofte spiser ditt barn yoghurt?

Hvor ofte spiser ditt barn yoghurt?  

1 stemme

1. 1. Hvor ofte spiser ditt barn yoghurt?

• Hver dag.
      2
    • 3-5 ganger i uka
      10
    • 1-2 ganger i uka
      8
    • sjelden
      6

Fremhevede innlegg

Gjest Primula
Skrevet

Denne tråden bygger litt på den andre tråden og sukker i yoghurt. Men det jeg lurer på er hvor ofte ditt barn spsier yoghurt? I min datters barnehage har de frukt og yoghurt stund i 2-tiden. Har lagt merke til at mange spsier en yoghurt da som vil si en yoghurt hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor ofte de spiser yoghurt i barnehagen. Vet at de har knekkebrød, frukt og av og til yoghurt i 2-tiden, men jeg tror ikke de spiser yoghurt hver dag.

Hjemme spiser de svært sjelden yoghurt, 1-2 ganger per måned. Da er det som regel eldstemann som ser yoghurten i butikken og vil kjøpe.

Skrevet

Det var da fælt så yoghurt-opphengte vi var blitt da....

Her går det litt opp og ned, av og til kan minstemann gjerne spise fire til kvelds, men så kan det gå uker til neste gang...

Det fins verre ting enn yoghurt, diverse frokostblandinger for eksempel...

Skrevet

Minstegutten min spiser Yoghurt i bhg, skolegutten min spiser heldigvis yoghurt bare en sjelden gang. Når man hører det er over seks sukkerbiter i et slikt lite beger... Kunne like gjerne sendt med Cola.

Skrevet

Det blir vel en 3-5 dager i uka på begge to. I perioder kanskje hver dag. Nå drikker de veldig lite melk, så derfor får de yoghurt.

Skrevet

Her spiser de også yoghurt sjeldent. I barnehagen til eldstemann er det veldig mange som spiser yoghurt til frokost hverdag. Min spør sjelden etter, men får hvis han vil ha.

Skrevet

Man er jo blitt så innmari innpodet med at melk er så himla viktig.

For kalsium bl.a.

Det de glemmer å opplyse om er at kroppen tar ikke opp det kalsiumet med mindre det samtidig inntas vitamin D og... et stoff til, zink eller kalium tror jeg, husker ikke helt.

det er vel en grunn til at vi i Norge topper statistikken både på melkeinntak OG benskjørhet - eller hva?

Gjest sunshine-t
Skrevet

hun av mi spise av og til hver kveld og av og ti 2 ganger i uken.. alt etter formen på henne. jeg gir henne de babyyougurtene. har fått det for meg at de er bedre..selv omg jeg egentlig ikke tror sånn kjempemasse på det...

Skrevet

Lillegutt spiser 1 hver dag!!

Det og en banan er hans kvelds, eller han tar den som dessert de dagene han er veldig "fysen"!!! :)

Bedre det enn sjokolade, brus, is og alt annet enkelte barn får daglig. :wink::)

Skrevet

Thomasine - hvorfor er det bedre når du får vite at det er seks sukkerbiter i et youghurtbeger?

Skrevet

Min datter spiser yougert ca 3 ganger i uka. Innimellom blander jeg den sammen med f.eks Havre fras. Det er kjempegodt og ikke minst sunt!! :blunke:

Skrevet

Hei, Mysan!!

Det er vel ikke så bra, kanskje, men det er blitt en vane som er vond å vende. :lol::roll: Ellers så hjelper det kanskje litt at vi bruker naturell og at lillegutt får velge blant flere syltetøy og gjerne litt korn innimellom til å blande i...?! :)

Her er noe:

http://www.helsesoster-service.no/demo/For...sp?TOPIC_ID=204

Skrevet

Datteren min spiser havregrøt med blåbær og yoghurt naturell til kveldsmat eller frokost hver dag. (Nesten)

Hun velger naturellyoghurt helt av seg selv i butikken, verre med mammaen som har dilla på Duo yoghurt :briller:

Skrevet
Hei,   Mysan!!

Det er vel ikke så bra, kanskje, men det er blitt en vane som er vond å vende.  :lol:  :roll: Ellers så hjelper det kanskje litt at vi bruker naturell og at lillegutt får velge blant flere syltetøy og gjerne litt korn innimellom til å blande i...?! :)

Naturell er jo uten sukker såvidt jeg vet, så det må da være bedre. Bruker dere lett syltetøy så er det bedre enn vanlig syltetøy også, selv om det også inneholder bra med sukker.

Se på syltetøyglasset hvor mange gram sukker det er i det i forhold til bær. Sannsynligvis skremmende.

Ikke at jeg er så flink selv akkurat da - men det er så greit å være flink på andres vegne på en måte, når jeg selv ikke har småbarn lenger, ikke sant? Mine spiste endel youghurt de også. Og de har drukket masse saft og juice, og alle tre har syreskader på tennene.... :(

Skrevet

Min spiser to stykk før han drar i barnehagen.

De er jo så små, og han er matvrak så en blir for lite. :lol:

Fordi:

* Barnehagepersonellet liker ikke yoghurt, og vil helst ikke at ungene skal ha med seg det.

* De spiser tidlig frokost så og si med det samme tassen kommer i barnehagen, så vi bryr oss ikke om en lang frokost før vi drar dit

(men jeg vil ikke levere ham uten at han har spist noenting, heller).

Han har med seg stor nistepakke med masse brødskiver og frukt, så han får i seg nok uansett.

Skrevet

Når vi har det i huset og det passer seg sånn. Kanskje 2 - 3 ganger i uka?

Skrevet

Jenta mi som snart er tre, spiser yoghurt hver dag. Men hun spiser den alltid med kornblanding (god dag) eller med cottage cheese. Det blir vel litt sunnere da kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...