Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, ja.

Og ikke minst brukes dette uttrykket mye i media når kjendiser venter barn med sine nye partnere. "Fant endelig sin sjelevenn, nå kommer kjærlighetsbarnet," lyser det fra forsiden av Se&Hør... Som om ungene de fikk i tidligere forhold ikke er omfattet av kjærlighet..?

Det er noe av det verste jeg ser! :spy:

Nesten så jeg håper barna fra tidligere forhold ikke ser forsiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et utrykk som irriterer meg også , " Sorry Mac" En bekjent bruker det til stadighet " Sorry mac , med det gidder jeg bare ikke ". Eller "sorry mac , men jeg bare kasta han ut,ass"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja.

Og ikke minst brukes dette uttrykket mye i media når kjendiser venter barn med sine nye partnere. "Fant endelig sin sjelevenn, nå kommer kjærlighetsbarnet," lyser det fra forsiden av Se&Hør... Som om ungene de fikk i tidligere forhold ikke er omfattet av kjærlighet..?

Kanskje de var pliktbarn? Kjedsomhetsbarn? Prøveåreddeforholdetbarn? Masavbesteforeldrebarn? Mulighetene er mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så utrolig sur (ja, faktisk) i mange tilfeller når folk begynner spørresetninger (heter det det?) med "om". Noen ganger er det greit, f.eks. når noen sier "Om vi får fri i morgen, kan vi være med på kino?", men når folk sier "Om det blir bra vær i morgen?", så er det bare så vidt jeg greier å beherske meg.. Er det veldig vanskelig å si "Blir det bra vær i morgen?"? :sur:

Jeg kan legge til at de jeg har hørt si dette kommer fra Stavanger/Karmøy-området, så det kan godt hende det er et lokalt (irriterende) fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjepphest er og blir tabloide overskrifter, glossede sladreblader inkludert. :lur:

Jeg får mark og stygge utslett av overskrifter som "40, frekk og freidig!" eller "50, frisk og forførende!" gjerne ledsaget av den aktuelle personen iført kun såpeskum (desverre..) i et bådekar. Alltid med en Se & Hør-champis. Alt dette er informasjon ingen hverken ønsker eller trenger.

Pføy!! :nei::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"gjør på?"

What? "gjør på?" gjør på hva da? Kan du ikke heller si "hva skjer?" Dette er et uttrykk jeg irriterer meg grenseløst over...

Også... "ja hvis du gjøre dette og dette - så er jo det noe som du må ta stilling til" Ugh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vet ikke om dette er riktig tråd å legge inn dette på, men jeg synes altså at mange er så "følelsesfulle". Det vil si at de føler istedenfor å si at de synes, mener, tenker, tror osv. om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er riktig tråd å legge inn dette på, men jeg synes altså at mange er så "følelsesfulle". Det vil si at de føler istedenfor å si at de synes, mener, tenker, tror osv. om noe.

Enig med deg! Kanskje det å "føle at" er mer uangripelig enn "jeg mener"?

De mest kraftfulle :ironi: språk/argumentasjonsblomstene jeg møter på her på KG er:

- "deg om det..."

- " selv om du mener det så mener ikke alle det..."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt irritert når folk skal "å spille bowling"

...det heter å bowle!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Alligator

Jeg innser at jeg hater ordet "mammahjerte". "Det verker i mammahjertet når..." blablabla, et eller annet søtt om snørrungen. Bah!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert når folk sier "Ja, ikke for å snakke stygt om noen, men..." - det er helt latterlig, i 99% av tilfellene sier de noe negativt etterpå. Det er akkurat som de prøver å late som de ikke baksnakker eller gjøre seg selv bedre ved å formulere seg slik.

Jeg irriterer meg også over de som sier noe de mener, og så legger til et "neida" etterpå -jeg oppfatter det som passivt-agressivt og feigt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en bruker tre eller flere spørsmålstegn etter et spørsmål.

Eks: Skulle vi treffes i dag????

Det høres da plutselig veldig frekt ut i forhold til: Skulle vi treffes i dag?

Dette er vel egentlig ikke et uttrykk, men det irriterer meg så mye at jeg bare måtte skrive det ned :)

Ellers blir jeg også relativt lite begeistra for uttrykk som typen, dama, gubben, prinsen, prinsessa, snuppa, snuppsi osv.. Jeg blir nesten flau når andre sier det.

Det høres også veldig tåpelig ut når jenter kaller venninnene sine for honey (uttalt: hånni) og sweety (uttalt: swiiiiiri).

Hot er også et ord jeg er drittlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at jeg hater ordet "mammahjerte". "Det verker i mammahjertet når..." blablabla, et eller annet søtt om snørrungen. Bah!

Uff, ja, forferdeleg uttrykk. Høyrest ut som om ein får eit ekstra hjarte når ein får unge?

Eg har i alle fall berre det same gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kunden har alltid rett."

Nei, kunden har ikke alltid rett. Faktisk har kunden ofte feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg når folk her i byen sier f.eks. "MAKS FEDME!!" om noe som er kult. Istedenfor å si fett liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fullstendig enig! Herregud, jeg hater virkelig det ordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...