Gjest Eurodice Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg har nettopp sett på Dokument 2 på tv2 nå, historien om aidssyke og narkomane Wenche. Jeg gråter ikke lett, men dette var hjerteskjærende. Hun ble bare skjelettet til slutt, før døden befridde henne. Det er mange i samme situasjon.
Equinox Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Veldig bra dokumentar, og selvfølgelig trist. Synes synd på henne og alt det hun var gjennnom. Er i slike tilfeller man håper at det er like bra for oss alle på "den andre siden".
mysan Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Den var sterk ja. Jeg ble sittende igjen helt matt og målløs.
Sugerøret Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Enig med de over.Sterk dokumentar ja.Noen mennesker går igjennom utrolig mye vondt. Synes den Tony mannen var uggen,uten at jeg egentlig har noe saklig å slenge på bordet.Fikk bare slike ugne vibber av han. Wenche virket som et menneske med beina godt planta på jorda.Håper hun har det bedre der hun er nå.
Gjest Cho Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Utrolig sterk dokumentar. Jeg måtte snu meg bort da hun lå som et skjelett i sykesenga mens Tony satt ved siden av og spurte etter penger.
Gjest Purple Haze Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg så også på den, og den gjorde inntrykk! At det er mulig å være et vandrende skjellett med AIDS og fortsatt leve, er helt utrolig. En gripende og trist dokumentar. Og han Tony fikk jeg lyst til å grisebanke. Noen mennesker er bare fullstendig forherdet.
Aurora M. Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Og han Tony fikk jeg lyst til å grisebanke. Noen mennesker er bare fullstendig forherdet. Rette ordet å bruke på han ja. Men du verden for en sterk jente! Oppegående, ressursrik og full av selvinnsikt. Trist at hun ikke fikk bruke det til noe mer konstruktivt. Men vi har jo fått se henne nå, og vi kan jo håpe at det ble en vekker for noen slik hun ønsket. I det minste har det nok fått mange til å innse hvor heldige de er. Håper og tror Wenche har det godt der hun er nå.
Bringebærjenta Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Synes også dette var veldig sterkt. Det setter så mye i perspektiv. Jeg er glad hun rakk å oppleve den kjærligheten hun hadde til mannen sin i det minste. Jeg synes kjærligheten dem imellom virket så naken og så ekte på alle måter. I alle fall slik jeg oppfattet det.
Gjest Silvermist Skrevet 17. november 2010 #9 Skrevet 17. november 2010 Den dokumentaren gjorde et utrolig sterkt inntrykk på meg også. Jeg følte meg tom og fysisk uvel etterpå. Synes det er ufattelig skremmende hvordan sykdom og stoff kan forandre en person over en relativt kort tidsperiode. Jeg har sett og lest mye om personer i lignende situasjoner, men sjelden har jeg blitt så satt ut av en historie. Hun var så nydelig, og på en underlig måte skremmende resurssterk, for så å bli til et skall av et menneske på det siste. Jeg satt og smilte stort med henne når hun hadde gått til senteret, handlet og spist kake, og var så fornøyd og stolt av seg selv. Det herlige smilet, og oppriktige gleden. Verden kan virkelig være for j****g mot dem som tråkker feil et sted i livet.. Håper den nydelige Wenche har det bedre nå.
Gjest Silvermist Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 Og Tony ja....det er noe av det kvalmeste mennesket jeg har sett. Fikk sterke assosiasjoner til åtselgribbene som sirkler rundt et skadet dyr og venter på at det skal gi opp. Et sykt, sykt menneske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå